Chrysler 300m kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Moparwhore, 28.11.2013.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jossain ryslerin motissa ominaisuus että vesipumppu voi vuotaa noottorin sisään jäähynesteitä. Muistaakseni 2.7....
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei tuo 2.7 välttämäti mitään vaahtoa korkkiin kerää, vaan ennemmin se coctail kerääntyy sinne alakertaan ja sen mukaan se syö siitä laakerit. PCV- venttiilin vaihto määräajoin on pakollinen toimenpide tuossa ja öljyjen vaihto tosi usein, sanovat että 5000tkm välein jos aikoo ajaa pitkään + pcv venttiili luokkaa 50tkm välein.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joopa joo, hyviä pelejä nää on. Tos toi ämmä kenottaa toinen etukulma pohjaanlyöntikumissa. Kuhan saa kahvin juotua kattoo et vieterikö sielt on poikki vai mitäköhän muuta jännää sielt löytys...
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Edit. Iskari jäässä ja oli jämähtäny tonne vähän syvemmälle et autokin oli vinossa....
     
  6. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Mulla ois noita paskoja parikin 2,7 leimattu mutta jarrut jumissa, ja 3,5 ei leimattu ja kone riiki molemmat 99 vuosmallia.voisin luopua niistä sopivaa korvausta vastaan.
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Miksi paska? Yleisesti nämä on erittäin luotettavia ja hyviksi havaittuja. Ironista että puhe oli 2.7 koneen surkeudesta niin sulla on 2.7 toimiva mutta 3.5 rikki. Senkin tietty saa rikki, kuten kaiken mutta yleisesti kaikkeen on syynä huono huolto, ja nämä ovat niistä enemmän kuin tarkkoja.
    3.5- koneesta jos jokin menee niin kk- laakerit tai hihna poikki ja se oli sitten siinä. Laakerivauriot voi eliminoida pitämällä sen öljynvaihtovälin tiheään.
     
    Muokattu: 1.3.2018
  8. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Niin no minähän ostin ton 300sen ajamista varten ,noin 30t km tulee vuoteen niin 6 kertaa on pitänyt vuodessa vaihtaa öljyt moottorista ja kaks kertaa laatikost ja perästä 2,iskareiden jousi lautaset on edestä ja takaa pettänyt kerran,ja nyt sekos vielä atc niin nyt puhaltaa vaan kylmää ja sisäkierto on päällä.niin että ostinpa sitten s mersun ja nyt vuodenpäivät ajannut 20 t km öljynvaihto välillä ja hyvin on pelannut.
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Yleisesti.
    LHS- korinen on usa.ssa taxikäytössä ja suomessa mersu. LHS- korisessa on tilaa ja yleisesti ne toimii aina, ja niin toimii mersukin. Olen ajanut näillä 2000- lukien eikä ensimmäistäkään kuvailemaasi ongelmaa. Mersussa omat ongelmansa mallisarjaan katsomatta, kuten yleisesti ne bas/abs jne. ongelmat jotka niihin aina tulee jossain vaiheessa, ovat pirullisia korjata.
    Ottamatta sen enempää kantaa onko mersu parempi tai chrysler. Kummatkin yhtä hyviä tai huonoja. Ruoste ei ole koskaan ollut ainakaan minulla ongelma, mutta olen kyllä kuullut että täälläkin joissain se on ongelmana. En sitten tiedä mistä johtuu koska yleisesti nämä ei ruostu pohjastaan, jollei oteta huomioon pintarupia jota nyt tulee jokaiseen 20- vuotta vanhaan autoon pakostakin. Mersuunkin.
    Tuo atc- ongelma on aivan yleinen kaikissa näissä, mallista riippumatta. Ratkaisu on sen piirilevyn juotosten uudelleenjuotos. Sama ongelma yleisesti kaikissa, ja esiintyy vain maissa kuten Suomessa jossa lämpötilanvaihtelut ovat suuret.

    EDIT. Samainen ongelma on lähes kaikissa tuon aikakauden chryslereissä. Monissa se on myös yhteydessä ajonestoon ja auto jäi silleensä. 300M ei jää silleensä vaikka tuo paneli olisikin pimeänä. Ongelma on kuitenkin tosi yleinen, luokkaa tyyppivika vanhemmiten kuten ne jarrujärjestelmät jotka sekoavat mersusta ennemmin tai myöhemmin.
     
    Muokattu: 1.3.2018
  10. mesev8

    mesev8 3rd gear

    täytyy kokeilla tota juottamista,näyttö ei kyllä tosin ole pimeä kiitos vihjeestä,ja niitä mersu vikoja odotellessa niin voihan tota 300sta rassailla,jarrut on kaikki jumissa kesällä vaihdettu ympäriinsä kaikki levyt ja palat ennen leimaa,tilasin rockautosta kaikki jarrusatulat uudet et eiköhän ne sitten taas toimi.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onkos tässä ryslerin mallissa sellaset pullistelevat/jumittavat "phenolic" muovimännät jarruissa.
     
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Ei tää 2.7 kone ny oikeen vakuuta.
    Pojan intrepidistä kilahti maanantaina moinen kattila.
    Metelistä päätellen kiertokangen laakeri.
    Ottaa vähän pattiin ku muuten on ihan siisti pulkka mut kolina karmee.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Paljonko ajettu ja oliko vesipumppu vaihdettu?
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Muistaakseni kaikissa uudemmissa on nää, mutta ei mulla koskaan se mäntä jumittunut vaan ne perhanan liukutapit meni melkein viikottain juntturaan ja söi jarrupalat vinoiksi.
     
  15. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    209000km.
    Ei tietoo vesipumpusta.
    Puurot ja vellit näyttäs olevan omissa kattiloissaa.
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    On tainnut syödä vettä jo pidemmän aikaa pikkuhiljaa?
    Jos ei niin on mahdollisuus että jakopää on antautunut, kolisee se sekin.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jumittelu on niille männille ominaista. Ratuksessa herkistelin joka kulman jarruja kun kävi kuumina, viikon kesti ja tass sama. Teräsmäntiin vaihdon jälkeen nou roplem. Ostin taakse uuten satulan kun vuoti, siinä oli muovimäntä ja sillä paketilla mentiin viitisenvuotta kun jumit alko. Otin vanhasta satulasta teräsmännän. Taas toimii
     
  18. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Veden häviämistä en oo huomannu.
    Öljytkin näyttäny ihan öljyltä.
    Voihan se tosiaan olla myös jakopää ku kolina tulee koneen etupäästä.
    Mun veikkaus oli 1 pytyn kanki laakeri.
    Kävi tosi ontumalla ku poika tuli kotio.
    Seuraavana aamuna ei suostunu enää käynnistymään.
    Se kyllä tukis tota jakopäätä.
    Laakeri vikanen lähtis tulille.
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jakopää niistä yleensä menee, tai siis pääsääntöisesti menee aina.
    Ei voi kuin toivoa ettei suurempaa tuhoa tullut, tuohan ei ole vapaastipyörivä.

    Mitä sieltä jakopäästä sitten on mennyt ei selviä kuin avaamalla. Kaikenlaisia tullut vastaan ketjun katkeamisista lukien. Yhdestä yksilöstä oli tullut kalut kaikkineen lohkosta ulos. Tuo on siitä salakavala tauti ettei välttämäti ilmoita ongelmistaan yhtään mitään etukäteen, se voi olla kerta ja vainaa tai sitten kalisee/kolisee ja rapisee pitkän aikaa ennenkuin tulee täystuho.
     
    Muokattu: 2.3.2018
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

Kerro tästä muillekin!