Chrysler 300m kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Moparwhore, 28.11.2013.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Paha praissi.
    Tollahan saa kokonaisen auton.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Avaa nyt sen jakopään ensin ja katsoo miltä se näyttää.
    Sehän voi olla että selviää ihan sillä kun sen uusii, ei tuo satsi vesipumppuineen päivineen taida maksaa ebay.ssä kuin luokkaa satasen tai vähän yli.

    Edit. Halvimmillaan alle 90Eur posteineen pumppuineen päivineen. Näissä ilmeisesti jotain pieniä eroja että kannattaa tarkistaa VIN numeron kirjain ennenkuin ostaa, jos siis ostaa. Toiset näyttää R ja U samaa sarjaa, ja toisissa taas eri.
    https://www.ebay.com/itm/98-07-Chry...ash=item2354fed8bc:g:OCoAAOSwHjNV-aVV&vxp=mtr

    Ja tuosta vielä uusi kiristin 11Eur, jollei tuossa ollut jo mukana.

    https://www.ebay.com/itm/4792443AB-...ash=item283f10e724:g:lNwAAOSwNJ9Zslf6&vxp=mtr
     
    Muokattu: 2.3.2018
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

  4. tha022

    tha022 Gearhead

    Olisko raadilla ajatuksia?
    Vika: melkoinen rouhotus käy vas etukulmassa.

    Ääni ei kuulu: kovempi veto päällä eteenpäin, peruuttaessa ja oikealle kääntyessä.

    Ääni kuuluu: vasemmalle kääntyessä, eteenpäin rullatessa ja hiljenee kun jarruttaa.

    Laakerit on ok, hiljan vaihdettu x4, jarrupalat siinä samalla.
    Ei klappia missään.
    Oik sisempi vetonivel ehkä aavistuksen horo.
    Ääni oli aiemmin mutta lähti pois, eilen pyyhkäsin motaria kapitaalissa käymään ja ääni takaisin.
    Meinaa usko loppua kun ei moinen meteli löydy
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jarruun tuo viittaisi, olisko jotain skeidaa siellä joka kihnaa? Tai sitten se laakeri, laakerista ei välttämäti käsin ravistelemalla huomaa onko loppu vai ei, yleensä ne paukahtaa siinä 300tkm kohdalla, joskus aikaisemmin ja joskus myöhemmin.
    Ne sisemmät nivelet on näissä aina ihan horoja, eikä ne ääntele.
     
    Muokattu: 11.3.2018
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tuli nyt sitte vaihettua monjät joka soppeen.

    Tasauspyörästöstä tuli n.6desiä öljyä pihalle, näytti kyllä omituisen kirkkailta, jos niitä ei ois koskaan vaihdettu... Litran tankkausmäärä on näköjään juuri siihen täyttöropun reunaan asti.

    Lootasta tuli pahalle n. 5.5litraa öljyä ja mähän olin ostanut öljyä vain 5litraa, tarttee hakee tänää lisää, jäi tikussa ihan alarajalle. Auto oli keula pystyssä, siis etupää vain pukkien varassa, vaikuttikone sitten tuo siihen että tyhjeni enemmän...

    Moniurahihnan lisäks, viimehetken ostos varmuuden vuoksi oli sen kiristin pyörä, vaikka olin sitä syksyllä hipelöinny ja todennut hyväks. Nyt kun se oli oikein käsissä, niin kyllähän siitä laakerista pientä nypytystä tuntui. Otin suojat siitä irti ja oli ihan kuiva sisältä ja muutenkin jo vähän ruosteessa, et ei siis ihan turha vaihto. Jos haluaa säästää, niin mielestäni sen pelkän laakerin saa laakerikaupasta ja lämmittää liimat irti ja prässää vanhan lakrun irti ja prässää liiman kanssa uuden tilalle.

    Huomasimpa nyt, että kuskinpuolen moottoriöljyn jäähdyttimen liitinsysteemi lohkon kyljessä tihuttaa öljyä, vaatinee varmaankin jonkunnäköistä huomiota osakseen jossain vaiheessa...
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ehkä ne peräöljyt joku on sitten muistanut jo vaihtaa. Kaikki mitä mulla on ollut niin sysimustaa eikä koskaan ole tullut kuin muutama desi. Juu sen laakerin saa siihen pyörään vaihdettua pelkästäänkin, tai jos haluaa vielä enemmän säästää niin laittaa uutta rasvaa sisään vaan..

    Kannattaa suunnata huomiota kanssa niihin koneöljyn jäähyn letkuihin, mulla nirhautui alempi poikki pikkuhiljaa ja alkoi vuotamaan. Vuoto lisääntyi pikkuhiljaa... Otin ja poistin koko putkiston/letkut ja tulppasin koneen kyljestä suoraaan. Se letku kun pamahtaa niin sieltä tulee koneöljyt ulos kaikkineen muutamassa sekunnissa, ja siellä on aikamoinen paine.
    3.5 ja 2.7 koneissa muistaakseni jotain eroja sen lauhduttimen kanssa, mutta 2.7 koneeseen siihen menee ihan vesijohtokierteellä olevat tulpat koneen kylkeen.
    Ainakaan 2.7 koneessa sitä jäähdytintä/lauhdutinta ei edes USA- malleissa ole ollenkaan ettei sillä mitään virkaa siellä ole. Jossain olin lukevinani että on Eurooppa malleissa vain ajatellen jotain autobahn- ajoa lämä tiskissä.
    Siinä on kyllä olemassa joku letkurikkoventtiili siinä koneen kyljessä, mutta en laskis sen varaan.
     
  8. tha022

    tha022 Gearhead

    Mulla on jouten 3.5:sen motti öljyn paluu letku jos tarvetta on.
    Tehtaan paapan pussissa vielä.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mulla vuotaa moottoriöljyä jäähyn liittimestä, mikä on siinä ö-paine anturin yhteydessä lohkon kyljessä.

    [​IMG]

    Osan nimi on Oil Cooler Pressure Control Valve. Tuota ei vissiin saa purettua ja vaihdettua O-rengasta sinne? Vai onko joku kokeillu purkaa ja minkä kokonen O-rinkula sinne sitten käy?

    [​IMG]

    Vai poistanko koko öljyjäähyn käytöstä (3.5l)? Varsinkin kun just huomasin että letkutkin pitää vaihtaa, koska lohko/sisälämppärin haarotusmötikkä oli nippusiteellä tuossa letkussa kiinni ja se on siinä lämmittänyt ja nirhannut sitä letkua (olipa hyvä että aloin tutkimaan miks lämmitystolpasta laukee aina vikavirtasuoja...)
     
  10. tha022

    tha022 Gearhead

    Onko tämä koko jakopää must do vai vaihda nyt kun kerran auki on?
    Ohjaimet / kiristimet tietysti hyvä vaihtaa samalla, kuluvia osiahan nuo on.
    Entäpä ketju/rattaat? Onko noissa ollut sanottavaa kulumista?
    Oli ajatus vaihtaa vesipumppu ennenkuin se hajoaa ja tuumailin että otanko koko satsi vai pelkkä pumppu.
    Näytti rokkiautolta saavan timing kit mikä pitää sisällä aivan kaiken.
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Mä olen ainakin poistanut kokonaan jäähdyttimen pois, juuri noiden letkujen vuoksi jotka ajan kanssa nirhaantuu poikki. Tuolla mitään merkitystä ole täällä näillä korkeusasteilla missä saa ajaa vähän toistasataa ja puolet vuodesta on pakkasta.

    Ketjun vaihtaisin mutten rattaita, kyllä se ketjukin venyy kilometrien mukaan. Muttei tuo ketju/rattaat mikään must do- ole. Mutta uusi on uusi ja ei tuo sarja maksa juuri mitään. Öljypumpunkin jotkut suosittelee vaihtamaan, eli jos varmasti haluaa hyvän niin sitten sekin. Siitä vesipumpusta tai kiristimestä se antautuu yleensä ja jostain olen lukenut että niissä laahaimissakin on ollut joissain tapauksissa ongelmia.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Autoilialle. Päädyin tuolloin siihen, että en poista öljyjäähyä käytöstä, joten hommasin uudet letkut ja control valven. Laiskuuttani en vaan oo saanut vaihdettua niitä vieläkään, ehkä kesälomalla sitten, tai vetkuttelen vielä syksyyn asti, kun tulee öljynvaihto, kun suodattimen joutuu tilan takia joka tapauksessa irrottamaan...
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuosta kiristimestä sen verran vielä että sen kanssa saa olla varovainen mitä ostaa. Alkuperäinen olisi paras ehkä. Näitä kiristimiä on kaikenlaisia liikenteessä ja uusi ei tarkoita aina näissä että se kestäisi jotain myös.. Jotain tiettyä osanumeroa/ valmistajan osaa mitä nyt en muista on oikein varoitettu ettei saisi asentaa koska se ei kestä. Tuo on siitä merkittävä asia että kiristimen antautuessa täydellisesti tulee moottorin täystuho.
     
  14. tha022

    tha022 Gearhead

    Sattuisiko kellään lojumaan nurkissa 300m palasina?
    Olisi tarve abs-pumpulle, mallia with traction control.
    -99 on ikä kikottimella.
    Pitäisi saada valot pois ja myyntiin mokoma.
    Tai ostakaa pois, ainoa vika tuo abs-pumppu muuten käy ja kukkuu.
    Mukaan uutta osaa mitä joskus tullut tilailtua, mukaan lukien se kuuluisa syyläri. Tuli uusi semmonen.
    1800 rahaa tai vaihto teli heppa koppiin.
    Nolla 44 kaksi 41 204viisi
     
  15. Kanki65

    Kanki65 3rd gear

    Olisiko jossain vielä ajovaloja 300m:ään (katulaillisia) saatavilla kun nykyiset ovat jo lopuillaan?
    Netissä on kyllä umpioita jotka ei ainakaan täällä kelpaa kun ei ole DCR- tai E-hyväksyntää.
    En haluaisi muuten hyvin palvellutta autoa vielä romuttamolle saattaa.
     
  16. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    EU projektoriumpioita et uusia tule löytämään mistään ellei joku tuurrilla ole sellaisia jättänyt hyllyyn jemmaan.

    Käytettyjä on netti pullollaan, mutta kaikki ne joutuu kiillottamaan esim Autoglymin kiillotussarjalla.
    Katso esim Ovoko.fi. Liettuasta käytetyt etu ja takaumpiot 60€ postikuluineen Suomeen.

    Omassani on tehty niin että DOT umpion linssi on sulatettu uunissa irti ja liimattu uudelleen E umpioon. Hirveä työ ja umpio menee helposti rikki.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuontiauto vai Suomiauto? Jos tuonti, niin dotti valot vaan kiinni.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis tuontiauto EU:n ulkopuolelta, USA/Canada/kaukoitä/Afrikka-markkinoille tarkoitetun ei tarvitse täyttää valomääräyksiä...
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Meillä oli aikanaan ensimmäisen sukupolven Neon johon ei myöskään saanut enää uusia e-hyväksyttyjä umpioita mistään, ohje katsastuskonttorilta oli että jos saa maahantuojalta lausunnon jonka mukaan uusia umpioita ei ole enää saatavilla voidaan DOT-umpiot hyväksyä katsastuksessa.
     

Kerro tästä muillekin!