CHRYSLER 440CID 1978 SYTYTYSENNAKKO YM.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 24.4.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    440CID koneessani on sytytys lievästi sanottuna epävireessä. Nyt olisikin kullanarvoista saada tietää, mikä sytytysennakko olisi paras mahdollinen, astetta ennen yläkuolokohtaa tms.
    Autoni on Chrysler New Yorker Brougham 1978 ja tekniikkana on 440cid+TF727.
    Muukin info tai vaikka omistajien välinen yhteydenotto ihan vaiks rupattelun mielessä olis kiva saada.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Josko mottori on ihan vakio, niin konehuoneesta pitäis löytyä jotain lappuja mihin on ennakko räntätty. Jos ei löydy soita Aro-Yhtymään chryslerin tekniseen neuvontaan jolloin kaverit kaivaa sulle sen säätöarvon. Jos mottia on muuteltu niin silloin jostain perusennakoista ei voi oikeen sanoa mitään. Kannattaa silloin hakea maksimiennakko ilman alipainesäätäjää johonkin 35 asteen tienoille vaikka jollain 3500-4000 kierroksella.
     
  3. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Jos kaikki on tehtaan jäljiltä, pitäisi perusennakon olla 12 EKK -mutta tuskin tuon ikäinen vaunu enää on koskematon. Tehtaan jäljiltä pitäis löytyä Lean Burn -sytytys järjestelmä (jakajassa ei alipaine kelloa eikä puntteja). Jos tämmöinen kapistus vielä löytyy, revi koko paska helvettiin ja korvaa tavallisella Mopar kärjetön järjestelmällä. Crane myy tähän tavalliseen kärjettömään jakajaan säädettävää alipaine kelloa, suosittelen kylmästi! Yleisesti ottaen kannattaa kokeilla lisätä ennakkoa, potkua tulee kyllä. Ellet ole varma jakopään kunnosta, kannattaa ottaa auki ja tarkistaa.
    Lisää vinkkejä tähän "kaikkien auton moottoreiden äitiin" löytyy tarvittaessa.
     

Kerro tästä muillekin!