Ja jos jollakulla on saranatapit väljänä, niin löytyis helat ja tapit oveen hyllystä... Nekin 20€+postit.
Meinasin kanssa operoida toisen kaken kun on vain 1kpl. ja törmäsin samaan ongelmaan.. ei ole Panic- nappulaa. Avasin tuon ja huomasin että siellähän on 4- toimintoa mutta kahdessa vain nappulat. Eli auki/kiinni ja takaluukun avaus ja panic. Toimiikohan nuo kaikki? Ratkaisuksi löysin tyhjät kuoret e-baysta jossa on kaikki 4 nappulaa, jos tyrkkää tuon piirilevyn sinne alkaakohan kaikki toiminnot toimimaan? Tuollainen, ei maksa kuin alle 3Euroa/kpl. http://i.ebayimg.com/images/g/IxsAAOSwSlBY3qT0/s-l500.jpg
Suuret kiitokset nimimerkille Gary Grand pumpusta! Aika rattoisa rasti on tämä pumpunvaihto näihin. Tankkia vähän kallistaa vänkäriin päin ja vaihtaa pumpun. Ainoa haaste hommassa oli oikeastaan se, että tuo väkkärä sippasi tuonne kuusikkoon villieläinten ja pultinpiilottajakanervien sekaan.
Oli ilo auttaa.. Jäi sanomatta että siinä on se Webaston ulostulo, mutta eipä se siellä haittaa kun tulppaa. Eikös luonnosta ole mukava nauttia? Ainakin jos kelit on kohdallaan..
Se toinen metodi jossa pistetään kakemoduliin (kojelaudan päälliosan alla) ryöstöliittimillä piuhat ja kytkin väliin on myös helppo homma.
Jaaa... Se oli Webastolle... Ilmankos en löytänyt yhdelle letkulle kaveria. Laitoin pultin siihen. Kyllähän tuommonen maastorassaus on ihan kivaa välillä. Huomattavasti pehmeämpi pötköttääkin, kuin esim. asvaltilla. Ilmeisesti sääsket eivät jostain syystä ole bensiininkatkun kanssa yhteensopivia, koskapa tyytyivät seuraamaan projektia oksalta.
Varmaan nettiauto on tehokkaampi. Etsit 2005 uudempaa mallia tai 1998 eteenpäin tietyllä moottorikoodilla olevaa. Jälkimmäisiä ei suomessa taida juurikaan olla. Kaikki ne sillä kulkee ja käy mutten suosittele jollei nimenomaisesti ole RE85 suunniteltu.
Tuommonen 90 luvun lopun vehe hakusessa, tsättiautossa pari niitä on mutta tuntuvat omistajat olevan vähän laiskanpuoleisia vastailemaan tiedusteluihin
Lähteestä riippuen. VIN kahdeksas kirjain pitää olla G 1998 ja tuoreemmissa ja silloin se on flexfuel- malli. Tai konehuoneessa on jokin tarra siitä kertomassa, tai bensatankin luukussa tarra, tai bensatankin korkki on keltainen jne. Tämä siis koskee ainakin 3.3 koneista. Tai konehuoneessa on jokin tarra ( muttei ilmeisesti VIN- tarra?) jonka viimeiset kirjaimet ovat välillä P - V . http://www.yellowhose.com/images/WhitePaper_FlexVehicles.pdf Suurin mahdollisuus tosiaan on USA tuontimalleissa, ja niissä Dodge tai Plymouth.
Mikä noissa eroaa? Pelkkä ecu vai onko suuttimet eri? Äkkiäkös ostaa perinteisen ja tilaa ebaysta vaikka e85 ecun jos siitä kiinni.
Sitä en tiedä mikä niissä on eroina. Äkkiä sen ecun tietty tilaa, muttet saa autoa enään käymään kun ajonesto puuttuu peliin..
Asiasta toiseen, kun tuli tämä ajonesto puheeksi. Kävin paikallisessa espoolaisessa lukkoliikkeessä kyselemässä mitäs maksaisi tuollainen siruavain. Siis se harmaapäinen. Hinnaksi taisivat sanoa 100eur. Ja perustelivat että itse avain se tässä maksaa ... Vaikkakin kerroin että minulla on jo uusi siruavain ... En jäänyt asiaa kinaamaan. Mutta kun tuo siruavain maksaa luokkaa 5 -10eur, ja jos se on tässä se suurin kustannus niin missä tuollaisen avaimen saa järkihintaan kopioitua ja jyrsittyä? Jos se avain kerta on suurin kustannus, niin eihän tuon pitäisi sitten maksaa kuin kympin max. Näissähän ei tarvitse kuin vanha avain ja uusi avain, kopioidaan vanhasta uuteen avaimet tiedot ja jyrsitään itse avain. Kotikonstein onnistuu JOS on ennestään jo 2kpl. avaimia, mutta nyt on vain 1. Onko tietoa missä onnistuu edullisesti pk- seudulla siruavaimen kopiointi, kun menet siis uusi avain mukana? Hinnat on ns. kohdillaan jos satasen avaintyöstä kerrotaan että leijonanosan maksaa avain, eikä se maksa siis tilattuna ulkomailta kuin sen vitosen tai kympin max.. Mikä chippi missäkin on oli se suurin homma selvittää. Tässätapauksessa on kyseessä 300M ja olin tutkivani että se on 4D64 . Periaate on kuitenkin sama kaikissa näissä vanhemmissa harmaapäisissä avaimissa. Kiinalaiset myy alta 50eur kopiointilaitetta, en saanut sieltä vielä vastausta toimiiko tuo ihan periaatteella lukee vanhan ja kopioidaan uuteen avaimeen tai tarvitsee jotain kytkemisiä tietokoneeseen tms. Mutta jos avaimen saa alta kympillä, ja laitteen viidelläkympillä ...
Olen nyt tutkinut tätä älyavainjuttua, je kysellyt lukemattomilta toimittajilta kysymyksiä. Laitteita siis löytyy mutta kaikki eivät tue tuota 4D64 - chippiä joka on melkein kaikissa vanhemmissa Chryslereissa + Jeepeissä. Uusimmissa taas helpompi Philipsin ID46. Toimii myös lukemattomissa muissakin merkeissä, lista on pitkä joten en laita tähän. Pääsääntöisesti kaikissa autoissa joissa EI muuttuva koodi, käytännössä noin vuoteen 2010 asti lähestulkoon kaikissa. Löysin laitteen jolla onnistuu myös tämä 4D64, ja tukee satoja muitakin automerkkejä. Hintaa laitteella on noin 150eur. On myös halvempia Zed-Bull ja Magic Wand 4D -laitteita, mutteivat tue tuota 4D64 chippiä. Laitteen toimintaperiaate on helppo. Ostetaan blankko avain jossa on chippi sisällä, laitetaan vanha avain laitteeseen, luetaan se ja kopioidaan uuteen. Avaimet maksaa noin 2-10Eur/kpl. Tietenkin pitää lukkoliikkeessä käydä jyrsimässä avain muotoonsa. Siis laite näyttäisi olevan CN900. Olisiko kenelläkään foorumilaisella kiinnostusta kimppatilata tuollaista? Tai vaihtoehtoisesti ostan itse ja avaimen kopioinnit foorumihintaan? Muuten en viitsisi tuollaista ostaa. Tuo maksaa itsensä kädenkäänteessä. Siis sopii tilanteeseen jos on vain yksi avain olemassa, on myös laitteita joilla syötetään OBD.n kautta tiedot, jollei ole yhtään avainta olemassa. Tässä on Chryslerin chipit; 300 ● 300C 2005 2012 Philips ID46 300M 1998 2004 Texas 4D64 ASPEN 2006 Philips ID46 CIRRUS 1999 Texas 4D64 CONCORDE 1998 2004 Texas 4D64 CROSSFIRE 2004 Philips ID46 INTREPID 1999 Texas 4D LHS 1999 Texas 4D NEON 2000 2005 Texas 4D NEW YORKER 1999 Texas 4D PACIFICA 2004 Philips ID46 PT CRUISER 2001 2005 Texas 4D64 PT CRUISER 2006 2011 Philips ID46 SEBRING 1998 2006 Texas 4D SEBRING 2007 Philips ID46 STRATUS 1999 Texas 4D 200 ● CONVERTIBLE 2011 Philips ID46 TOWN & COUNTRY 2001 2004 Texas 4D TOWN & COUNTRY 2004 2008 Philips ID46 TOWN & COUNTRY 2008 Philips ID46 VOYAGER 2001 2003 Texas 4D64 VOYAGER 2004 Philips ID46 Tässä JEEP; CHEROKEE LIMITED 1999 2005 Texas 4D64 CHEROKEE LIMITED 2006 Philips ID46 CHEROKEE 1999 2005 Texas 4D64 CHEROKEE 2006 Philips ID46 CJ5.CJ7 1998 2005 Texas 4D64 CJ5.CJ7 2006 Philips ID46 COMANCHE 2006 Philips ID46 COMMANDER 2005 Texas 4D64 COMMANDER 2006 Philips ID46 COMPASS 2007 Philips ID46 GRAND CHEROKEE 1998 2005 Texas 4D64 GRAND CHEROKEE 2006 Philips ID46 G. CHEROKEE LUX 1998 2005 Texas 4D64 LIBERTY 2002 2004 Texas 4D64 LIBERTY 2005 Philips ID46 PATRIOT 2007 Philips ID46 WRANGLER 1998 2006 Texas 4D64 WRANGLER 2006 Philips ID46 Ja tässä laitteen toimintaperiaate;
Moro. Saisko täällä infoa voyagereista. Onko nuo 2000 luvun alun voyagerit minkälaisia kärryn vetoautoina? Oon katellu 3.3 automaattina. Tulis vaunun ja trailerin vetoon, kannattaako edes harkita...