Chrysler Voyager laatikkovikaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja eemeli, 18.10.2004.

  1. eemeli

    eemeli 1st gear

    Auto on mallia 92, 3.3 litrainen kone, 4- vaihteinen automaatti.
    Tekee ajaessa usein tempun, että pudottaa vaihteen 2 päälle eikä vaihda isommalle enää kuin uudestaan käynnistettäessä.
    Usein tekee myös heti startattuani auton saman tempun kolinan säestyksellä.
    Olisiko jollain kokemusta samasta ongelmasta?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laatikossa on jotain kipua (tadaa!) ja toi on varotoimenpide. Se on eräänlainen nilkutustoiminto, jotta ei tarvi kävellä korjaamolle. Vikatila nollautuu hetkeksi, kun virrat katkaistaan.
     
  3. eemeli

    eemeli 1st gear

    Joo, limp-in:hän se on.Vaihteensiirtäjän solenoidin vastukset mittailin, kaikki ovat ok ja sitten otin PRNDL- signaalipiuhan irti laatikon kyljestä ja lähdin koeajolle. No sehän kelaa silloin kaikki vaihteet läpi, vaikka keppi olisi L-asennossa. Eli pakotettu D päällä. Ja sama vika päälle, eli kakkonen eikä muuta.
    Skanneri näyttää PRNDL-signaalivikaa.
    Mikä voisi olla rikki? En tiedä noista automaattilaatikoista mitään.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi loota "osaa" mitata vaihteen kytkeytymiseen kuluvan ajan ja jos joku vaihde sitten toosan mielestä kytkeytyy liian hitaasti niin se menee limp mode:en. Syynä voi olla joko jonkun pakan levyjen kuluminen tai öljyvuoto pakassa. Sikäli paska homma että kun se tota on ruvennut tekemään niin ei se itestään paremmaksi muutu!!
     
  5. eemeli

    eemeli 1st gear

    Joo, täytyypä soittaa korjaamolle, josko osaisivat laittaa kuntoon.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    KYSYPPÄ AUTOMAATTIHUOLTO ESA PÄIVINEN PAROLA. EI AINAKAAN SANO ENSTEKS, ET LÄHETÄ TOOSA TÄNNE NIIN KATOTAAN
     
  7. eemeli

    eemeli 1st gear

    Joo, parolassa käyty ja auto toimi silloin tietysti hyvin. Skanneri näyttää samaa, PRNDL- signaalivikaa.
    Nyt on tullut uusi ongelma, starttimoottori ei lähde pyörimään joskus.
    Mahtaisikohan olla joku PRNDL- signaaliin liittyvä juttu, koska asensin tuohon kaukokäynnistyksen ja silläkään auto ei suostu starttia pyörittämään kun kyseinen vika on päällä. (virtalukko siis ehjä)
    Hetken kun renkkaa vaihteita kepillä läpi, niin auto suostuu käynnistymään.
    Olisiko kenelläkään kyseiseen laatikkoon/autoon sähkökuvia?
    Vaikuttaa sähkövialta.
    Ja tuo limp- in mode voi mennä päälle ihan missä vaan, moottoritiellä tai paikallaan liikennevaloissa. Laatikosta kuuluu vaan kova kolaus, ja kakkonen on silmässä. Motarilla tosin kakkonen ei kytkeydy, ennenkuin vauhti on pudonnut alle 80:n
    Apua tarvitaan :(
     
  8. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Voiskohan vika olla niin yksinkertaisessa paikassa ku kepin asentotunnistimessa? Tuli vaan mieleen tosta käynnistymättömyydestä....
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itelläni oli aikoinaan vm 90 Saratoga, jossa oli laatikossa sama ongelma eli heitti kakkosen päälle eikä suostunut sen jälkeen vaihtamaan ennenkuin sammutti. Jos en ihan väärässä oo niin laatikko on koko lailla sama. Päivinen sai ongelman fiksattua. Laatikosta perästä oli mennyt joku kierroslukuanturi. Sellanen mötikkä, joka antaa tietokoneelle infoa, että paljonko on laatikon päässä on kierroksia. Anturi antoi nollatietoa, joten tietokone heitti ton safe-moden päälle. Tais maksaa 50€ ton anturin vaihto töineen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voyagerin laatikon toiminta

    Ostin elokuussa 2000 voyager -92:en , 3.3L v6 ja automaatti. Pakkasten tultua siinä ilmeni sama vika, siis ei kakkosta isompaa vaihdetta päälle ennen kuin olin katkaissut virran. Vikaa ei ilmennyt jos annoin auton käydä kylmäkäynnistyksen jälkeen paikallaan n. 5 min. Aikani vian kanssa "taisteltuani" kävin merkkihuollossa tietokonetestissä, että missä vika piilee. Tuomio oli että laatikko uusiksi (14,000 mk). Se siitä. Vaihdoin uudet öljyt (nimenomaan laatuluokka "dexron 3") ja suodattimen ja vika hävisi siihen. Nyt olen ajanut uusittavaksi määrätyllä automaatilla jo yli 100000 km ja hyvin pelaa. Öljyt ja suodattimen vaihdan n. 25000 km välein.
     
  11. peltzi_jr

    peltzi_jr 1st gear

    Mulla on kans saman tyyppistä vikaa. Auto kyllä käynnistyy normaalisti, mut kun yrittää pakko 3 tai L vaihdetta sisään niin ne ei kytkeydy. OD kytkee vaihteen silmään mut ajettaessa vetää saman tien limp moden päälle. Eli kakkosella körötellään. Auto kuiten välillä toimii moitteetta ja vaihtaa todella sievästi ja hyvin vaihteet. Mut sit välillä vedot karkaa ja vaihde ikäänkuin kytkeytyy pois silmästä. Öljyt ja suodatin on vaihdettu vasta ja moparin omat öljyt on sisässä. Öljypinta käydessä on siinä hot alueella tikusta kun katsoo. Kerran en saanut mitään muuta kytkeytymään kun pakin silmään. Kävin koputtelemassa ohjaus boxia ja laatikon kyljessä olevaa solenoidiboxia ja kuinka ollakkaan sain taas eteen vievän vaihteen silmään. Kertokaa joku viisas mikä tossa ny sit voi olla vikana. Muuten kävisin töpselissä mut ku on 300 km lähimmälle töpselille.
     
  12. xterror

    xterror 3rd gear

    Kurkista sinne ohjausboksin sisään,yks voijageri sai ehjän lootan sillä että puhdisti älypurkin sisältä sinne kertyneestä vihreästä hapettumasta.. Ainakin helppo kokeilla.
     
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Re: Voyagerin laatikon toiminta

    :odroll:

    Eli juuri noin EI saa toimia näiden laatikoiden kanssa, vaan öljy ON oltava laatua ATF +4...ei kaikkia kyläseppiä kannata uskoa, sen takia niin monet jenkit ja varsinkin niitten automaattilootat "on niin huonoja"...
     
    bandit_1 tykkää tästä.
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Silloin kun toi loota tuli ekan kerran hylsyihin niin ainoa ööli oli dII ja lootan sisukalut ei ole niistä ajoista mihinkään muuttunut.
    Tehoja on kuitenkin nostettu ja sen takia tota pitävämpää ööliä suositellaan käytettävän. Loota toimintaan öölilaadulla ei ole mitään vaikutusta.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Erilaisia tarinoita olen kuullut että miksi siinä pitäis +4 öljyä olla. Yksi huhu oli että etuvetolootan poskilaakeri tarvii jotain speciaalilisäainetta ja toinen ehkä vähän uskottavampikin tarina oli se että siinä +4 öljyssä on paremmat lisäaineet turbiinin lukkolevylle. Eli luultavasti parempi kitka näin maalaisjärjellä ajateltuna.
     
  16. peltzi_jr

    peltzi_jr 1st gear

    Juu kurkkasin boxin sisälle. Tapaus oli sellainen että piirilevy on vuorattu jonkin asteisella mäskillä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on just "lisäaineistettua" normi mehua.
    Esim tolla tuotteella DII/DIII mehu muuttuu syslerin hyväksymäksi.
    [​IMG]
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Eli ei kannata pelkkää kolmosta tonne tunkea.
     
  19. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    http://www.allpar.com/fix/trans.html

    When you change your transmission fluid, always use the recommended fluid. (1989-91 owners, ignore the manual and use ATF+4).

    Don't assume your mechanic or dealer knows what fluid to use. Ask them to make sure. (Some people recommend watching the mechanic pour it in. We have been told about mechanics who said they were using ATF+4 when they were not.)

    All Chrysler (and Honda and Toyota) four-speed and six-speed automatic transmissions* are very sensitive to the quality of the transmission fluid. Only use ATF+4 in these transmissions. Do not use Dexron or Mercon


    Licensed ATF+4® Brand Names
    http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html
     
  20. Caideman

    Caideman 1st gear

    Rysyn lootaan esim Kendallin Versatrans. Ja se "limb-home"-moodi nostaa linjapaineet, siksi tulee se jysäys. Vikana mitä todennäköisimmin se solenoidipaketti, maksaa jotain vajaa 400€. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!