Cobra varashälytin kenkkuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja dodgeman, 26.12.2021.

  1. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen, aamulla starttasin auton ja hetken päästä sammutin sen, oltiin lähdössä kotiin ja pyörittää kyllä hyvin mutta ei sytytä, ilmeisesti hälytin ei anna sytytysvirtaa. Olisko kellään vinkkiä tähän, ollaan korvessa keskellä ei mitään ja kotiin pitäis päästä, pakkasta n-17c
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei tuossa oikein ole vaihtoehtoja, jos ei sillä tokene että napsii hälyä päälle pois, niin seuraavana onkin että etsii minne hälytin on piilotettu ja joko korjaa hälyttimen tai poistaa toiminnasta.
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ohjaako jotkin hälytimet sytytysvirtaa ? Yleensähän niissä on käynnistyksen esto siten että startin herätteen virtapiiri katkaistaan. Tai no voihan sen kytkeä miten haluaa, että senkin puoleen ..
     
    Muokattu: 26.12.2021
  4. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mulla oli Defan hälyssä vilkkuja väläyttävä rele kärähtänyt, veti virrat väärin ja katkaisi sytytysvirran. Kone pyöri kyllä. Rele pois, niin toimi taas. Purin kyllä koko p--kan pois.
     
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Parhaiten toimii jälkiasennushälyttimet, kun ne on jätetty asentamatta, tai on jo revitty kokonaisuudessaan autosta pois. Omasta kokemuksesta sanon, että oli aika paska ajaa kaupungin keskustassa kun töötti alkoi huutaa omatoimisesti. Onneksi oli puukko mukana, niin vian sai korjattua kadun varressa. Tai kun vilkut alkoi vilkkumaan itsestään, mutta veikeästi vilkkumisrytmi on eri (vasen/oikea). Taas tarvittiin puukkoa. Muilla tielläliikkujilla oli varmaan vähän vaikeuksia arvata, mihin suuntaan olin autolla menossa. Olihan nämäkin tilanteet helpompia kuin vistiketjun aloittajalla, joka ei edes saa autoaan liikkumaan kyseisen vimpaimen vuoksi. Pahoittelu, etten osaa neuvoa ongelmassasi.
     
  6. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Mikä auto lie kyseessä?
     
  7. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Vanhemmassa Cobrassa oli aikoinaan sama vaiva. Se oli kytketty siten että se katkaisi b-pumpulle menevän virran, ei siis sytytysvirtaa. Vika päällä auton sai käyntiin kun antoi hyppyjohdoilla virtaa b-pumpulle. Kojelaudan alla olleet kytkennät eivät olleet mitenkään ammattimiehen asentaman näköisiä vaikka olikin ihan valtuutetun pajan työn jälkeä.
     
  8. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Mulla oli -69. Yorkkeri ja leimasetä vaati ajonestosysteemi ku ei rattilukkoo ollu. Kaveri kytki Copran mut ainoastaan startin herätevirran. Oishan siinä ollu vaikka mitä kytkettävää mut muut jätettiin just vikojen takia pois! Kelpas leimalle!
     

Kerro tästä muillekin!