Combination valve (yhdistelmäventtiili)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja amalo, 16.10.2007.

  1. amalo

    amalo Gearhead

    86 Buick Electra, ei ABS:ää, levyt edessä ja rummut takana... "Break" valo palaa kun on virrat päällä ja ainoastaan etupiiri toimii.
    Kokeilin päästää nestettä läpi etujarruista ja välissä annoin vähän iskua venttiilihässäkän kylkeen ilman vaikutusta.

    Mitenkäs tämän paineventtiilin nyt saa oikein palautettua? Auttaisiko jos sitä hässäkän päässä olevaa tappia (mittaventtiili?) painaisi samalla kun polkee jarrua etujarrun ilmaruuvi avattuna? Ei yksin oikein taipunut kokeileen...

    Pitääkö samaista tappia pitää pohjassa sitten kun ilmaa jarruja? Tuntuis että pitäis onnistua ilmankin jos ilmaa molempia piirejä yhtä-aikaa??
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Haynesin ohjeen mukaisesti, se kumilulla alla oleva tappi pitäisi painaa pohjaan esim. puristimella, jotta ilmaaminen onnistuisi nesteen päästessä myös takapiiriin.
    Välillä teettää töitä ihan urakalla.... :(
    Minkä takia siulla sitten tuo break-valo palaa, niin onks siulla vuotoa takapiirissä, jonka takia tuo compionation venttiili on mennyt "turvatilaan"?? Tuohan reagoi juuri paine-eroon etu- ja takapiirin välillähän....
     
  3. amalo

    amalo Gearhead

    Mahtavaa, mulla ei just tän ikäsistä ole mitään manuskaa niin tää selventää paljon.
    Takapiirissä oli vuotoa juu, lähinnä nyt olikin ongelma että miten tuon paine-eroventtiilin saa palautettua.
    Eli tappi pohjaan ja ilmaamaan.
     
  4. Willep

    Willep 1st gear

    Sen pitäis palautua voimakkaasti jarrua painamalla, jos ei ensimmäisellä, niin sitten muutama voimakas painallus. Voimakas tarkoittaa todella kovaa.
     
  5. amalo

    amalo Gearhead

    Ok, jossain näin neuvottiinkin... lisäksi etupiirin ilmaruuvia käskettiin avata. Josko mun painallukset ei sitten olleet vaan tarpeeksi voimakkaita :) Pitää viikonloppuna kokeilla uudelleen.
     

Kerro tästä muillekin!