Comp cams xe274 nokka ja päästöt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Trucks&Tacos, 3.6.2024.

  1. Trucks&Tacos

    Trucks&Tacos 1st gear

    Pikkulohko chevy ja -78-86 päästönormit eli alle 1000 hiilivetyjä, onnistuuko hyvin?
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    XE274 on vissiin laahurinokka? Vastaavilla asteilla isolla LSA:lla (114) pitäisi onnistua helposti kun ei ole overlappia ollenkaan mutta noissa perus compcamseissa on 110.

    XE276 HR:ssä on jonkunverran overlappia 110LSA:lla ja yhtä kokoa pienemmässä XE270HR:ssä käytänössä ei ole overlappia 110 LSA:lla.

    oikeat moottorinrakentajat osaavat sanoa paremmin
     
  3. Trucks&Tacos

    Trucks&Tacos 1st gear


    Laahurinokka tosiaan.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Weijari tais tulkita overlappia .050" arvoilla, perusasteista laskettu todellinen overlappi on tuossa 274:ssa 60 astetta.

    Mutta itse asiaan, kun kyse on tuon ikäisestä jossa on varsin helpot päästövaatimukset, niin tuollakin nokalla onnistuu, kun vaan säädöt kohdillaan.
     
  5. hukkis

    hukkis Gearhead

    Kyllä vastaavan kokoisilla nokilla on saanu päästöt leimalle. Jos tuntuu menevän rajoille, niin voi syttyä pienentää ja pyöräyttää seosta lähemmäs maksimia.
     
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mä annoin itselleni opettaa että jos tsekkaa laskimella ton overlapin .050" arvoilla ja overlappia ei ole, niin todennäköisesti menee läpi päästöistä. Kuuluuko sarjaan moottoritekniikkaa A'la Veijo Esso?
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuokin saattaa monessa tapauksessa olla hyvinkin suuntaa antava tapa arvioida nokkaa suhteessa päästöihin, eihän ne veijon jutut aina ihan puutaheinää ole!
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    pitäisi se mennä ihan ok jos kaikki muut asiat ovat kunnossa. mulla on menny isolohko ja xe284 päästöihin mutta se oli todella rajoilla, ei ollut vihreissä säädöissä enää ajokuntoinen ja juuri kävi tyhjäkäyntiä :D pikkulohkossa minulla on xe262 ja se meni heittämällä arvoihin, eräs toinen motti on xe294 nokalla ja ei sinnepäinkään rajoihin saanut
     
  9. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    383SBC:n compin xe290s nokalla sai lapulle päästöihin kun veivas seosta rikkaammalle, kierroksia 2800rpm ja siitä sitten käänsi syttyä myöhäselle niin kauan et oli enää 900rpm niin sai lapun ulos. Ei ollu kyllä ajettavassa säädössä auto tollein :D
     
  10. SauliK

    SauliK Gearhead

    :D lisätään vielä sellainen pikku juttu että nämä motit mitkä menivät virinokalla heittämällä päästöihin, ovat matalapuristeisia. Varmaan kasin pintaan tai allekin halappis männillä, jos joku nyt tällaisia sattuu pohtimaan
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    noi dv:n jutut on hieman raskassoutusia. Kukaan muu ei osaa mitään ja hän on dynonnut kaikkea ennemmän kun muut mailmassa yhteensä.
    Vissiin halvaus minkä sai jätti jälkensä. Tietoa asioista paljon, mutta sehän ei tarkota etteikö muutkin tietäis samoista asioista.
     

Kerro tästä muillekin!