Corsica problem...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arttu, 5.11.2013.

  1. arttu

    arttu Gearhead

    Ounou, nyt on pakko kysyä mielipidettä täältä, kun oma mielikuvitus ei riitä..

    vm.1992 Chev...no siis corsica 3.1 PFI moottorilla hörähtää joka kerran käyntiin, mutta n.2sek. käynnin jälkeen sammuu.

    Vaihdettu uusi bensapumppu/ suodatin, kampiakselin tunnistin, ohitettu ö-painekytkin (pumppu pyörimään jatkuvalla).

    Epäilen syttymodulia, koska luin jostain, että suuttimien ohjaus kulkee sen kautta? Tässä olisi omasta mielestäni järkeä, sillä joka kerran kun virta-avaimen kääntää päälle, pumppu tekee esipaineen (n.2.5-2.7bar) ja laitos hörähtää. Ja kipinää siis tästäkin päätellen tulee.

    Onko kokemuksia/mielipiteitä?
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onkos tuossa ajonesto (vastus avaimessa)? Letukoista en tiedä, mutta esim. Audi tekee juuri noin jos ajonesto ei lähde pois päältä.
     
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

  4. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ääni tälle, mikäli vehkeessä ajonesto.
     
  6. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    mulla sisarmallissa 91 3,1 mpfi ponussa aftermarket häly/keskuslukko/ajonesto
    teki kans et lähti käymään,sai vaihteen silmään ja pari metriä niin sammu.
    kuskin oven kun vetäs kiinni ,systeemi aktivoitui aina uudestaan.hantin ovesta kun tuli kuskin pukille kaikki toimi ok.
    starline merkkinen oli ja sulakkeet(2) jos otti pois oli ajonesto päällä.
    sama tietysti jos sulake rikki.
     
  7. arttu

    arttu Gearhead

    Täytyy vielä tutkia, voisko tuossa olla joku hälytinsysteemi, mutta ei ainakaan äkkiseltään näy merkkejä siitä. Tehdasasennettua ei ainakaan ole, kun ei siruakaan avaimessa. Joo ja tuon sytkämodulitestin jo teinkin, mutta siinäpä ei kerrota miten testataan suuttimien ohjaus piiriä (E- PURPLE with WHITE stripe wire. Fuel control circuit).

    Mutta tuli mieleen, voisiko johtua huonosti toimivasta virtakatkaisijasta (rattiputken päällä)? Sillä kun sahaa tuon käyntiin niin se tavallaan käy kunnes päästää avaimesta irti.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Virtalukon pohja?
     
  9. arttu

    arttu Gearhead


    Niinno, justhan edellisessä viestissäni mainitsin virtalukon katkaisijaa (en ole koskaan nähnyt virtalukonpohjaa USA GM laitteissa)... Hienoa että "luetaan" viestiketjua ennen vastaamista, tosi paljon apua, kiitti.

    Itseasiassa testasin tämän "virtalukonpohjan" tänään, ei siinä ole mitään pokkeavaa.

    Kokeilin huvikseni antaa kaasua käynnistysvaiheessa, niin moottori otti kierroksia mukavasti, jopa 3t kierrokseen jolloin päästin avaimesta, niin sammui välittömästi.

    Tästä on kai vedettävä johtopäätös, että bensaa ja kipinää tulee, vaan kun siirrytään käynnistysvaiheesta normaaliin virrat päällä -tilaan, ECM-kompuutteri ei saa tarvittavaa referenssiä moduulilta? Kyllä harmittaa, kun ei ole sitä sähkökaaviota tähän koslaan..
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kui sä sen "virtalukonpohjan" testasit??? Meinaan kovasti nuo oireet sinnepäin viittaa kaikesta huolimatta. Jos kerran ajonestoa ei ole.

    Tahi sit on katkos siinä piuhassa (sulake/liitin?) joka antaa virtaa "käyntiasennossa".

    Aaapropoo, onkos siinä puolalle jonkin sortin etuvastus?
     
  11. arttu

    arttu Gearhead

    Virtalukon katkaisijan pystyy yleismittaria käyttäen testaamaan, vertailemalla nastojen yhteyksiä ON/OFF/IGN tilojen välillä ja siitä päättelemällä. Ei ole rakettitiedettä. Johdot testasin moduli-ECM välillä. Ja katkojankärjet säädin sekä laitoin uuden konkan....joopajoo.

    Vika oli sytytysmodulissa, vaihdoin toiseen, alkoi toimimaan. Kiitos vaan vastauksista. :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!