corveten crossfire mylly?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hlappis, 31.8.2008.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    eli tossa veli hommasi c4 corveten-84 5.7litrasella crossfire injection koneella..eli onkos tuo olevinaan jonkin sortin ruisku??tekeekö tolla mitään??olen tosi "neitsyt" näitten gm vehkeitten kanssa :oops: ...ja miten tuota sais piristeltyä?peltisarjat on jo...
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Crossfire = 2x TBI-ruisku samassa imarissa.
    Ei mikkään kovin ihmeellinen kampe oo....
     
  3. hlappis

    hlappis Gearhead

    oisko mitään järkeä muuttaa tota perus kaasari vehkeeks..eli edelbrockin kannet+imari+kaasari.eikös tuo ole 350cid ja käy nuo aftermarket osat??
     
  4. smuige

    smuige Gearhead

    joo, kaksi ykskurkkuista läppärunkoa samassa imusarjassa, mitä amerikkalaisia foorumeilta olen lukenut niin harvemmin toimii kunnolla. Tehoja ei vissin tarvii paljon yli 200 ottaa tuolla ruiskulla
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

    ei noita hevosia liikaa ole mutta hyvin tuntuu ainakin vielä pelaavan.vähän nuo peltisarjat tuo hepoja ja katit on häviny samalla..jos niitä näissä edes onkaan.ihan mukava peli...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noinniinkuin teoriassa tossa on ihan yhtä paljon puhtia kuin jonkun pikapin tai vanin 350 Tbi koneessa. MUTTA imukanavat ovat pitkät ja todella ahtaat eikä tosta koneestn paljon enempää saa irti tolla imusatsilla!!
     
  7. rkr

    rkr Gearhead

    Jos tehoja haluat kohtuukustannuksin niin on paljonkin järkeä. Lisää listaan vielä normaali HEI jakaja ja parit ennakkojouset + painot. Nokkakeppi kannattaa vaihtaa myös kun kerran revit konetta noin paljon auki.
     
  8. hlappis

    hlappis Gearhead

    jeah..kiitoksia vastauksista..piristys hommiin vaan. :p
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Komppaan topiccia: Mikäs tuossa crossfiressä on oikea TPS:n läpät kiinni jännitearvo??

    Mulla on tossa 79-80 Chevy Malibu tollasella ilmeisesti Corvetesta otetulla moottorilla ja herjaa alhaista TPS:n jännitettä ja se on nyt 0,14V ja on näköjään säädettävä TPS!!
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Mikä ettei!. Samalla joudut viskaamaan mittariston ja cruisen mäkeen.
     
  11. hlappis

    hlappis Gearhead

    niinpä tietysti...mittaristo ois ihan hyvä olla olemassa.eiköhän sitä jotain tohon keksitä..
     
  12. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Koitappa semmosta 0,5-0,70 volttia laittaa sinne.
     
  13. Teme76

    Teme76 1st gear

    Onko kuinkakin varma tieto??? Ettei vaan kävis niin, et ne kulutusmittarit pimenee (ei tuu suuttimenaukioloaikaa enää) ja muut jatkaa raksuttamistaan...
     
  14. rkr

    rkr Gearhead

    Onko noinkin vanhassa vettessä tosiaan noin? Mulla meni 86 T/A ihan kaasarin ja jakajan vaihdolla ja mittaristo pelittää ihan hyvin.
     
  15. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  16. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Varmasti. Firebirdissä on perinteinen mittaristo. Tiedätkö millainen mittaristo Vetessä on?
     
  17. Teme76

    Teme76 1st gear

    Mä ajattelin heittää -89:stä (missä on se sama digimittaristo ku -84:ssä) originaali ECM:n mäelle ja ajaa vielä toistaseks originaalimittaristolla. Eli mikä sen mittariston pimentää jos ECM vaíhtuu/poistuu???
     
  18. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Mikähän sen pimentäisi? Mistähän se mittaristo saa ne tietonsa? :odroll:
     
  19. Teme76

    Teme76 1st gear

    Mikähän sen pimentäisi? Mistähän se mittaristo saa ne tietonsa? :odroll:[/quote]

    Olisko koneessa olevista antureista? Kulutustiedot tulee ECM:ltä, ei muut. Nopeustietokin menee ENSIN mittaristolle ja jatkaa sieltä ECM:lle... Eli mikä sen mittariston sit pimentää, jos kulutustietoja ei oteta lukuun? :wink:
     
  20. Macho

    Macho Gearhead

    En kyllä suosittelis nykypäivänä mitään kaasutinta ruiskun tilalle asentaan. Tekee sit kunnolla jos kerran meinaa.

    Btw. suomalainen vette foorumi www.finnshark.com
     

Kerro tästä muillekin!