Corveten ohjauksen muutos ei käynnyt katsastusmiehelle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jjformula, 29.3.2019.

  1. jjformula

    jjformula 1st gear

    [​IMG]Eli autoon on vaihdettu hammastanko-ohjaus jo vuosia sitten ja nyt katsastusmies vaatii muutoskatsastamaan ja todistusta siitä, että rakennelma on laillinen?​
     
  2. Tuota..sun kuva ei näy. Mikä Vette on kyseessä ja miten se hammastankomuutos on tehty?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Äänestä jaloilla ja vaiha konttoria.
     
    Make.S, Nikuzai ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. jjformula

    jjformula 1st gear

    Mites tänne saa siirrettyä kuvat puhelimesta?
     
  5. jjformula

    jjformula 1st gear

    Eikös toi ”vika” näy papereissa jos nyt menen vaihtamaan konttoria?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Ja ehkä siellä on vähän älykkäämpi ja ymmärtäväisempi inssi ton sijaan. Eiköhän täällä joku osaa ohjata sut ymmärtävälle katsurille sijainnin perusteella.
     
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    "Vika" näkyy trafi:n koneilla heti kun katsastaja avaa auton tiedoston , ei se poistu konttoria vaihtamalla. Ei muuta kun teet sen muutoskatsastuksen ja siihen etsit tiedot mikä hammastanko on kyseessä ja mitä voimia kestää. Sehän on rakennemuutos ja olis pitänyt muutoskatsastaa jo heti kun tehty.
     
    jariha tykkää tästä.
  8. Jonkun kuvapankin kautta. Tein taannoin ohjeet Imguriin. Muutkin kuvapankit toki käy.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mun mielestä tää katsastusmies on ihan älykäs kun näkee simpukan vaihtuneen hammastankoon ja ei ole muutoskatsastettu. Se muutoskatsastus ei ole mikään isojuttu jos osat on autoon tarkoitetuja tehdstekoisia osia ja kiinnitykset asianmukaisesti tehty.
    Peruslähtökohta siinä on turvallisuus niin autonkuljettajan kun muidenkin tiellä liikujien eikä simputus .
     
    onoff road, kaierkki, Mikkis ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Onko sulla C3 steeroidsin hammastangolla?näytä netistä uspartsin sivuilta että tehdastekoinen
     
    jjformula tykkää tästä.
  11. jjformula

    jjformula 1st gear

    Joo
    Nyt pakko vetää pää täyteen.


    Eiköhän noi hommat selviä.
     
    Custom_Rod ja three hundred tykkäävät tästä.
  12. jjformula

    jjformula 1st gear

    Ongelma autossa se, että edellinen omistaja kuollut noin 6 vuotta sitten ja perikunta, joka auton möi.
    Ei luonnollisesti tiedä autosta yhtään mitään.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Jonnenjoutavaa nillitystä mulkulta inssiltä.
     
    Sarkar, Custom_Rod ja sdfsd tykkäävät tästä.
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

  15. jjformula

    jjformula 1st gear

    Kertokaas samalla viisaat, mistä löytyy vm-74 vetestä runkonro.
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Etsi oikeanpuoleisesta etuaisasta , se on ollut suositus . Lyöty ilmeisesti Suomessa ennen rekisteröintikatsastusta .
     
  17. jjformula

    jjformula 1st gear

    Auto hieman erikoinen.

    Vuosimallia-74
    , mutta ensirekistöröity -79 jossain Afrikassa.
    Tuotu Suomeen joskus 90- luvulla
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Jos muistista vetelen, niin jos vaihdettu hammastangolle, niin pitää olla tarkoitettu jälkiasennus osa kyseiseen kapineeseen ja osan valmistajan todistus soveltuvuudesta kyseiseen automalliin.
    Joskus aiemmin riitti pelkästään että oli jostain mikä akselimassoiltaan isompi..
    Nykypäivän vaatimuksia kiinnikkeistä en tiedä, mutta vielä 5v sitten näin ladan johon oli just etupalkkiin hitsattu huonosti 3x70 lattarauta tököt johon pultattu neonin hammastanko ja autossa tuore leima fiiatin 2.0 koneen kera. Hui kauhistus!

    Nuo nyky vaatimukset löytyy suht helposti trafin sivuilta googlaillen, viimeisen sanan sanoo toki katsastaja, jota kuitenkin voi ohjeistaa tarvittaessa nyky säännöksistä jos alkaa omituisuuksia vaatimaan. Kuitenkin tuokin asia on hieman vaikeutunut tässä vuosien saatossa, vastuuta siirretty.
     
    Muokattu: 29.3.2019
    jjformula tykkää tästä.
  19. splitti

    splitti 2nd gear

    jjformula tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten tää nyt lisää turvallisuutta että etitään joku paskapaperi inssille?
     
    mururua, Sarkar, Custom_Rod ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!