Corveten ohjauksen muutos ei käynnyt katsastusmiehelle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jjformula, 29.3.2019.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Koeta välttää tätä kysymykseen kysymyksellä vastausta. Se on jotenkin niin vulgääriä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vanhaa tietoa, mutta ihan perspektiivin vuoksi laitan tämän:
    Suomessa tehty jo 600 kansalaisaloitetta, yksi hyväksytty
    jokainen kansalaisaloite vaatii taakseen vähintään 50.000 immeistä, joten näidenkin aloitteiden takana olisi minimissäänkin pitänyt olla 30 miljoonaa suomalaista ...
     
    Sarkar, Karpov ja sdfsd tykkäävät tästä.
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ole varmaa että auttaa, olen nähnyt sellaisen rekisteriotteen jossa luki ettei autoon saa asentaa ahdinta....ja kaveri oli ainoastaan käynyt kysymässä konttorilla ahtimen asennuksesta...ja siis mitään katsastusta ei ollut edes tarkoitus tehdä.
     
    Gary Grand ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Vaikka määräaikaiskatsastus poistuisi se ei muuta mitenkään muutoskatsastusvelvollisuutta...eli muutokset pitää merkitä otteelle...helppohan se on jättää tekemättä kun kukaan ei tarkasta auton kuntoa....mutta onko se sitten kivaa kun tapat sillä autolla jonkun ja istut linnassa taposta...ja pelkästään sen takia että muutoskatsastus on tekemättä?
    Teoriaa...ehkä , mutta koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu...

    T: nimimerkki joka katsasti perjantaina auton, jolla ajettiin kuolonkolari lauantaina.
     
    Harri S ja sdfsd tykkäävät tästä.
  5. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Tuosta herää kysymys missä kulkee raja ettei ahdin enää ole ahdin. Jos esimerkiksi ottaa remmin pois, kyseinen laite ei enää toimi ahtimena vaan on vain osa imusarjaa ja imusarjan mallilla ja muodollahan ei ole mitään merkitystä niin kauan kun se ei ole näköesteenä ?
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mikä on katsastuksen merkitys näyttötaakkaan?
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eikö ahdin ole adin jos siinä ei ole remmiä?....Lakkaako laturikin olemasta laturi jos siinä ei ole remmiä...ei mun mielestä...se vaan ei lataa....
     
  8. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Auto on katsastuksen jälkeen laillinen...
    Jos muutoskatsastamatta on vastuu pitkäti muutoksen tekijällä...vrt: teon tahallisuus...jos taas tekninen vika, teko ei ole tahallinen.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ajatus oli siinä etten usko että nyt ihmiset laajassa mittakaavassa alkaa tekemään mitään taunuksen hammastankoa paskalla hitsauksella full sizeen vaikkei kaikkea valvotakkaan vuosittain.

    Kuitenkin jos mietitään tän topicin aihepiirissä ohjauslaite muutoksia. Kuinka iso osa aktiivisesti tieliikenteessä ajetusta autokannasta on jollain jälkiasennus ohjauslaitteella? Näistä vielä se osuus joka ei käytä sellasta muutossarjaa joka on nykyisillä säädöksillä muutoskatsastettavissa. Ollaan todella marginaalissa.

    KAtsurin oikeusturva (ja muutoksen tekijän) on tietty juttu erikseen mutta tässä lähinnä kyse on ollut turvallisuudesta.
     
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ajatellaanpa niin, että otatko sä vastuun siitä että nää muutokset on asiallisesti tehty ja lainmukaisia? Siis kaikki muutokset joita on tehnyt kuka sattuu...
    En usko... ja eihän niissä hyvin ja oikein tehdyissä muutoksissa ole mitään ongelmaa...mutta kun sattumalta laki edellyttää että joku taho (tässä taoauksessa katsastusmies) valvoo ettei niitä muutoksia tehdö kuinka sattuu ja viranomainen on antanut ohjeet joiden mukaan mennään...ei tossa pitäis olla mitään ihmettelemistä.
    Ja mitä siihen tulee, ei ne ohjauslaitteet ain ole niin simppeli juttu...nimittäi ei tehtaallakaan aina osata niitä kunnolla kiinnittää tai rakentaa...olen nimittäin nähnyt sellaisenkin etuaisan joka on katkennut simpukan kiinnityksen kohdalta...eli mun mielestä on ihan kohtuullista että näihin puututaaan.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    niin tossa tullaan niihin katsurin vastuu kysymyksiin mikä sinällään on eri mitä liikenneturvallisuus. Kyllä itte ymmärrän katsastajan motiiveja (ei halua vastuuseen jos jotain sattuu) mutten kyllä sanoisi tän episoodinkaan liikenneturvallisuutta lisäävän kuten annettiin ymmärtää
     
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Paitsi jos muutos onkin tehty päin v**'ua .
    Mutta onhan se loistava neuvo...mene toiselle konttorille jos se vaikka siellä hyväksyttäisiin...varsinkin kun sen muutoksen on joku muu tehnyt ...ja perikunnalta auto kotoisin...tiedä vaikka olisi jonkun muunkin auton ohjauksen itse rakentanut....
    (okei sori toi oli tosi huono, anteeksi)
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    toi neuvo on valitettavasti aika hyvä johonkin juttuihin kun kriteerit ja tietämys ei ole joka konttorilla samat ja idea pelkästään saada auto leimaan. Väitän että on sellasia nuoremman polven katsastajia jotka ei näkisi corveten hammastangossa mitään outoa jos ne nyt on nätisti tehty.

    Sama juttu on esimerkiksi jonkun isolohkon katsastuksessa johonkin amerikkalaiseen. Harva katsuri siinäkään näkee mitään kummaa ellei osaa kattoa. Tai 2l OHC sellasessa konehuoneessa mihin on muutostettu 1.6 OHC.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa kyllä näkee.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ok, mulla ei toiminu kuvat
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  16. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    katsuri ei ota mitään vastuuta mistään
     
  17. T5

    T5 Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Olivat vaan muutaman klikkauksen takana
     
    Nikuzai ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei ny toi ainakaan made in hemma asennelmalta näytä, mut noi uniball nivelet raidetangoissa on ehkä sellanen mihin en itekkään omassa ajelemisessa luottaisi
    Jos ne on tehtaan ne kestää, mutta jos on haettu biltemasta vaihdevivuston uniballia tilalle, mitkä pahimmillaan halkeaa paikallaan käännettäessä, on muidenkin henki vaarassa

    Ja säädettävät takavarret, on kyllä sellainen et tainnu kateus tai huono päivä pomppia katsurilla pintaan



    Mutta onhan ykskin meinasi suburbaniin korotus sarjalle tehdä raidetangot harjateräksestä ja hitsata nivelet kiinni, joo ei se mettä mursuun, mutta kun meinasi et katsastuksen jälkeen korottaa ja tekee ohjaukseen muutoksen ihan päivittäiseen kulkineeseen jolla yleensä vielä kärrykin perässä

    Tollasten suunnitelmien vastaan tullessa toivois et muutostaminen ois helpompaa ja katsastus ei ole pahasta, se vaan on liian kallista täällä perukassa
    Leima 30€ läpi ois iha jees, mutta 130€ +jälkkäri on ehkä turhan kallista
     
  19. jjformula

    jjformula 1st gear

    Niin kyl multa löytyy tallista ford Caprikin minkä papereissa lukee seuraavaa.


    Autoon muutettu fordin 5.0
    302 moottori.

    Ja kaasutin saa olla ainoastaan neli kurkkuinen.

    Joskus jostain etutolpista oli vääntöä, että liian ohuet.

    Ei muuta, kun tolpat pois , maalaus ja samat takaisin.


    Katsastusmies katsoi, että nyt ne on vaihdettu ja ovat asianmukaiset.
     
    Gary Grand, xarper ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

Kerro tästä muillekin!