Corvette map sensori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hyde, 9.6.2021.

  1. hyde

    hyde Gearhead

    Johan toin CrossOver ruisku pari päivää toimikin..Auto siis 1984 Corvette ja kerran kun kunnolla polkasin niin tyhjäkäynti jäi 1200-1500 tienoille.Mä sitten niitä ns.koodeja luin ala paperiliitin ja check engine valo.33 pukkaa eli MAP anturi Oireeleko noin sitten että tyhjäkäynti nousee .Alipaineletkun välillä MAP imusarja kyllä jo vaihdoin..Vähän kyllä oisi myös semmoinen tuntuma että kassuvivusto ei palaudu kunnolla.Missähän noissa se palautusjousi on kun ainakaan mun konehuoneessa ei ihan heti silmiin pistänyt
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle 3rd gear

    Vaihoit MAP-anturin? Siellä voi olla kans alipainevuoto joka vaikuttaa noin.

    Ruiskussa on kaasuläppä jossa ei erikseen oo mitään irtojousia vaan siinä kaasuläpässä on palautusjousi yleensä siinä vaijerinkiinnikkeen alla tms. Tarkista ettei oo vaijeri jumissa tai esim vaijerinkuori pinteessä jossaki joka venyttää samalla sitä kuorta.

    Voi olla myös laatikon TV-vaijeri jumissa/pinteessä jonka takia se ei palauta tai jos tuossa on jotain muita vielä mikä voi takerrella.
     
  3. hyde

    hyde Gearhead

    Kävi vielä mielessä että voiko auki juuttunut EGR ventiili aiheuttaa noi tyhjäkäynti kierrosten nousun myös
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos EGR olisi jumittunut auki, niin ei kävisi ollenkaan tyhjäkäyntiä, huono käynnistymään jne.

    MAP voi tehdä juuri noin, voi lisäksi humpata tyhjäkäynti yms.

    Alipaine vuoto aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä.

    IAC tyhjäkäynti venttiili voi myös olla jumissa/auki.

    Katso myös ettei kaasuläppien akseleissa ole väljää...läpät voi takerrella ja vuotaa ilmaa sieltä holon akselin juuresta.
    Korjaus puslittaa akselit kuten kaasareissa.

    Saman tapaisia oireita

    https://www.corvetteforum.com/forums/c4-tech-performance/3992789-84-crossfire-idle-iac-help.html
     
  5. hyde

    hyde Gearhead

    No tuolla puhuttiin myös lämpöanturista joka voi antaa väärää tietoa.Eli käy kovempaa tyhjäkäyntiä kun tietsikka pitää konetta kylmänä rikkinäisen anturin vuoksi..Onkohan ruiskulle oma anturi ja missähän päin lienee sijaitsevan..
     

Kerro tästä muillekin!