Corvetten tunnistaa äänestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja WBBC, 30.4.2007.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tässä olis kolme....

    http://www.youtube.com/watch?v=XvUAAzwTP6s
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    korjaus..ei jytinää vaan kunnon huutoa...
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    Ja Porschesta ei ainakaan äänien puolesta puutu mitään, monella on oppimista niistä.
    Motorsportin yksi kauneimpia/raaimpia ääniä on kun 911 laulaa korkealta ja kovaa.[/quote]

    Kyllähän noi boxeritkin parkuu, mutta kun vierelle pannaan joku 70-80 luvun vaihteen pikkulohko Drag-kilpuri, vaikka lähtöviivalle ja kierroksia on +10000 rpm alkaa siinä oleen jotain samaa kuin 60-luvun F1:ssä. Sellaista "hengen hädässä" huutoa. Niitä kaipais tämänkin päivän kisoihin, mutta jonnekkin ovat luokkien sopivuuden puutteessa kadonneet...?
     
  4. Make2

    Make2 3rd gear

    Noi 60-luvun F1 koneet taisi olla 180 asteen crank set upeilla ja siitä nuo äänet. Tai ainakin DFV oli. Onhan toki jenkeissäkin ainakin Keith Black rakentanut 180 asteen kampuralla ratamoottorin 80-luvulla.

    911 äänet on kieltämättä parhaimmillaan kun vetää 5500 rpm päälle. Käy vaan lompakon päälle jos tulee liikkuvat vastaan 8)
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kaikille epäilijöille tiedoksi, että mä en koskaan ole sanonut, etten pidä Corveteista :rotfl: Jos semmosen joskus hankin on se oleva 1958-1962 mallinen, sillä se on noista kikottimista ainoa, joka mua kiinnostaa.

    Ja oikeasti tämän topicin aiheeseen sanoisin, että mä tiedän kymmeniä ja taas kymmeniä autoja jotka murisee miehekkäämmin kuin useimmat Corvetet. Itseasiassa on vaan yksi Corvette joka muhun on ääniensä ja kulkunsa puolesta tehnyt vaikutuksen ja se on Hellmannin Hannun -72 kohtuu kireällä Isolohkolla, joista useimmat täällä vaan kuulee ja näkee, kun ne kuolaa videoita netistä ja haaveilee joskus ostavansa autoonsa uudet tulpat ja kärjet.

    Eikä noi mun muutkaan spekulaatiot nimimerkin "mä luulen" alla kovin kaukaa haettuja ole. Mä kuitenkin oon pyöriny näissä kuvioissa jo pitkälti Kolmattakymmentä vuotta ja nähnyt yhtä ja toista poikain edesottamuksia seuraten. Ja kyllä on välillä hymyilyttänyt.
    :poff:
     
  6. VSQ

    VSQ 1st gear

    Tota mä just tarkoitin, sanavalintani ehkä väärä.. eli keula kääntyy..... ja pienikin sladi tuntuu..... Se siinä just kivaa onkin.
    Eihän Porchesta ääntä puutu, ja V12 laulaa kivasti kans..
    Hain nyt vaan lähinnä tota jytinä-puolta.. ja toinen puute on tiätty se ame-fiilis.. ja kolmas on muotoilu.
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :eek:
    ..tuota, nyt on ihan pakko kysyä että kuullostaako viilatun isolohkochevyn kone sitten erilaiselta kun se ääni tulee corvetten alta..?! Siis niinku verrattuna siihen että sama peruskone olisi jonkin Chevellen nokalla? :lol:

    No joo, aikoinaan itseeni teki kyllä vaikutuksen Pekka Leinon Corvette ja siitä lähtien oon kyllä ihaillu tuon auton muotoilua muutenkin. Varsinkin vuosimallit 1968-70. Vaikkakin Leinon vette oli kaukana alkuperäisestä nii sou not.. hienoja jokainen yhtä kaikki! :wink:
     
  8. VSQ

    VSQ 1st gear

    Jep, toi saundi iskee aina.. lasikuitua Vette tai vene, tai pellistä mikä auto vaan, aivan sama...

    DS 325 kyl oikeessa siinä, et Corvette luokka turha ja että kun mennään suoran pätkä aikuisten lujaa.. niin harvemmin Vettejä kärkisijoilla ollut..
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä tarkoitin kyllä sellaisia ihan oikeasti viritettyjä moottoreita, joita esim tuolla kisoissa pyörii. Eli Rullanokalliset, korkeapuristeiset, blueprintatut eli oikeasti Race-moottorit on niitä mitkä mua sykähdyttää. Noi muut V8 motit kyllä kuulostaa melko samalta, ja väitän, että jos et näe mikä menee ohi, et myöskään tiedä äänestä mikä se on :eek:

    Muttä mä oonkin jo liian kauan pyörinyt noissa kisahommissa ja toi mielenkiinto harrastuksessa on vähän liiaksi suuntautunut siihen suuntaan. Mutta täähän onkin vaan mun mielipide, pidetään siitä tai ei :poff:
     
  10. 71 BB Corvetten ja sen pakoäänien rinnalla kaikki muut GM-tuotteet on melko ponnettomia. Olin joskus kolmatta vuosikymmentä takaperin Strömbergillä Pitskussa duunissa ja SEn kuuli jo kaukaa, kun Esko tuli aamulla Corvettellansa duuniin.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Öööhh... mulla on kaksi Vetteä joita en esittele enkä ulkoiluta kellekkään..olen sanonut Ei myös toimittajille, harva edes tietää minkä värisiä ne on, tuttavapiirissä ehkä 5hlö tietää molemmat, miksi ne mulla sitten on..kulli ei ainakaan pitene yhtään.

    Mihin urheiluautoja tarvitaan?
    Nautinnolliseen etenemiseen sopivan mutkaisella pätkällä jouheasti edeten.
    Sanonkin että Suomessa Juurikin on nautinto ajaa esim. Vettellä kesällä kahdesta viisinumeroisia teitä, Luulisi Luiginkin allekirjoittavan tämän kuin sompaillut rekalla joskus itsekkin?
    Ei kyllä ikkunahissit jumissa ja ilmastointi paskana oleva leppäkylki on jouheempi siinäkin varmaan...ainakin "loimaalaisen" mielestä.

    Entäs kun jollain jannulla on muskelivene ?
    Sekin vain munanjatkeko kun ei silläkään tod.näk tee muuta kun suuntautuu ulkosaaristoon autiolle saarelle, maksaa paljon ja on täysin turha ?
    Fakta on että vaikka täällä aina maristaan Corvetesta niin silti sisimmissään jokainen sellaisen ottaisi jos mahis olisi (enkä nyt tarvii litanioita miten paljon jokin muu harrastus maksaa..eikös sekin sitten oo munanjatkamista?).

    Kyllä nyt Luigi paljasti suomalaisen/overdrive ajattelumallinsa eikä peristadilaisen...petyin mutta en edes kovin pahasti, ai miksi ;-)
    Stadilaisen kun kuuluu olla reilu totes eräs 70v stadilaispappa aikanaan.
    Ei sovi Hifkin kannattajaksi tuollainen sano.

    Ja Luigille ihan suora motorsport kyssäri kun olet olevinaan joku kilvanpäästäjä...
    Jos Vette on niin helvetin paska ajaa miksi se pisti aikanaan Ferrari Daytona competizionea päähän...taikka sen tämänpäivän menestys kilparadoilla ta sen ulkopuolella eri testeissä?
    Joo onhan kaikki fiatit ja volkkarit myös paskoja..leppäkyljet ja korkeintaan kuutos-Camarot rulettaa joihin on itse tehty koneenvaihto.

    Ja takas topicciin...miksi Vetten äänet on erillaiset...ensinnäkin putket on lyhyemmät, harvemmin veteissä on mitään aavikkoperiä tyyliin 2.54 kuten leppäkyljissä etc. ritsoissa ja omamassaa jonnin verran vähemmän kuin muissa jenkeissä joten pakostakin jo pintakaasulla kiihdyttäessä ääni on erillainen koska kierrokset nousee hivenen nopeammin.

    Jotkut harrastaa mielummin urheiluautoja eikä jenkkejä ja Corvette on ensin urheiluauto sitten vasta jenkki.

    "Assiduus usus uni rei deditus et ingenium et artem saepe vincit"
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    niin

    Näin se on. ihme että joku viitsii morkata toisen harrastetta ja vieläpä jenkkiautopalstalla. Jos mä harrastaisin vaikka paskapaperirullien keräämistä, ei ketään häiritsis koska ei ketään sellainen kiinnosta. minua se ei tietenkään häiritse. mutta jos harrastaa jotain mistä joku joskus haaveili ja jäi toteutumatta/ ei toteutunut täysin kuin halusi, niin sehän ärsyttää ja kismittää. samoin myös taitaa päteä vanha totuus että ihminen "pelkää" asioita joita ei ymmärrä, tässä tapauksessa toisen harrastetta, ja sitten sitä on helppo vähätellä/morkata etc.
    En minäkään ymmärrä miksi joku haluaa rämpiä metsässä lintuja bongaamassa mutta en minä siitä heitä ala silti sättimään. Varmasti siinä on jotain, mistä MINÄ en vain ymmärrä. Ja annan siis heidän harrastaa rauhassa...
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitä sä vedät :eek:

    Mä haluan tota samaa kamaa :poff:
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kato HulluMike on palannut. Näitkö tuolla alhaalla mitä sun aloittamalle Pyyteetöntä auttamista topicille on käynyt? Mennyt ihan pohojalaisten pyyteetömäksi avautumiseksi.

    Ja mitä Luigiin tulee niin se ei ole koskaan rekkaa ajanut. Mä oon.

    Ja luigi ei ole ikinä vetänyt mitään. Ei viinaa eikä edes tupakkaa. Mä oon.
    Älä Luigi edes harkitse...
     
  15. indianjack

    indianjack 1st gear

    Ekon Vette olikin aito isolohko.... :lol: muutenkin orkkis ja hieno vaikka olikin kauhtunut, Numbers matching auto joka meni kisakäyttöön...sigh....

    Jack
     
  16. Riku123

    Riku123 1st gear

    Jos ei muutetakaan kampiakselia vaan tehdäänkin 180asteen pakosarjat niin ollaan jo aika lähellä samaa äänimaailmaa! Toiset tykkää, toiset ei... Ihan niinkuin vettekin.

    http://finnshark.com/gallery/misc.php?do=downloadfile&i=5979

    Yleisesti rakentelusta olen sitä mieltä että ei kannata katsella liikaa siihen omaan putkeen. Jos kaikki pitäisivät samoista ja samanlaisista asioista niin maailma olisi aika tylsä paikka... Vai mitä mieltä olette maailmasta että joka tallissa olisi 80-luvun leppäkylki, tai vaihtoehtoisesti tyyning lintulauta???
     
  17. etna

    etna 1st gear

    Ihmetelly oon tälläkin sitella että mikä niissä leppäkyljissä vituttaa kovan rahan ns. oikeiden jenkkien harrastajia? sekö että köyhät pääsee halvalla nauttiin samoista tunnelmista kuin 25-50 kiloeuroo kulkineesta maksaneet ns oikeet harrastajat. Tätä kuppikuntien jakaantumista on ruvennu oleen tua pyäräpuolellakin, kumminkin ollaan samassa veneessä harrastuksen puolesta tiätysti täällä netissä kuka tahansa voi provosoida ,mutta tarttis silti pitää mieli auki ja keskittyä olennaiseen. Toh meni OT tämä no -80 luvun corvetten kyytissä istuneena (kaveri toi jenkeistä muuttokuormassa) voin sanoa että aika peli, tallissa vaan piti olla peili seinässä ettei ajanu keulaa seinään, niin ja piti hyvän röhinän 8) :rotfl:
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mitenköhän tästäkin keskustelusta tuli "parempiosaiset Corvettemiehet" vastaan muu "paskasakki". :eek: Eikö se oo ihan sama millä ajat, mitä harrastat ja miksi paat kaikki aikasi ja rahasi johonkin vanhaan rotteloon. Mulle ainakin noi kaikki jenkit on ihan samanlaisia paskakasoja ja läjiä, merkistä ja mallista riippumatta ja silti olen ajanut ja harrastanut niitä jo vuodesta 1981 ilman, että olisi ollut kompleksia siitä mitä naapurin tallissa on. Mä oon varmaan niitä harvoja ja viimeisiä tyyppejä jotka vieläkin ajaa kaikki ajonsa vanhoilla jenkeillä, enkä oo muita rotteloita omistaanut sitten 80-luvun puolivälin.

    Koko juttu alkoi Corveten mahtavien ja erilaisten äänien ihannoinnista ja kun joku kehtasi moista epäillä, muuttui keskustelu Corvetet vastaan muut harrastajat syndroomaksi. Miksiköhän :eek:

    Kenenköhän egossa ja tajunnassa on vikaa, kun ei pystytä myöntämään, että ei joku itsensä ihannoima tai omistama juttu olekaan se ainoa vaihtoehto tai joku voi olla toista mieltä. Edelleen mä tiedän kymmeniä autoja, erimerkkisiä tietysti, jotka pitää miehekkäämpää ääntä kun 99 % Suomen Corveteista :soosoo: Tulkaa vaikkaa Hyvinkään kisoihin tai muihin kisoihin bongailemaan niitä ja ottakaa silmälaput mukaan, niin Veten "silmiähivelevä muotoilu" ei teitä hämää :poff:

    Sitäpaitsi olen samaa mieltä monien muiden täällä kirjoittavien kanssa, että kyllä noi Leppäkyljetkin ovat paikkansa harrastuksessa ansainneet, sillä jos kaikilla olisi Corvettet, ei niissä kai sitten mitään lumoa kellekään olisi. Näin mä ainakin luulisin, vaikken näistä Jenkki, viritys tai harrastus toiminnasta mitään ymmärräkään. Oonhan kuitenkin vaan "köyhä", joka ei pysty Vetteä ostamaan, enkä sen ylivertaisia ominaisuuksis pysty ymmärtämään :poff:
     
  19. etna

    etna 1st gear

    Mies puhuu asiaa kyllä suurin osa porukasta varmaan hakkaa pennosensa laitteeseen mitä muut ei pidä minään mutta eikös se harrastus oo semmosta toinen tykkää tyttärestä toinen äitestä ja taas ollaan off topic
     
  20. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Kylhää Corvette kiva ois, mut en varmaan enää pääsis sinne kuskinpenkille ja jos pääsisinkin, niin en pääsis pois. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!