Cruise hiipuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Karpov, 3.7.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vakkari eli cruise (ei tom) ruvennut tekemään sellaista, että pysyy 1-10km päällä ja sitten vauhti hiipuu. Ei hiivu täysin kuten jos ottaisi cruisen suoraan pois päältä. Ylämäkeen hiipuu varmemmin mutta myös tasaisella.

    Eikä tottele säätöä ennenkuin sammuttaa ja laittaa uusiksi päälle.

    Alipaineletkut koko autoon uusin joku aika sitten ja katoin ettei vuotoja ole. Vieläkin ovat ehjät.

    90 bonneville ja alipainetoiminen vakkari eli ei täyssähkömalli.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Entä se cruisen kellon kalvo tai jarrupoljin?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siellä ohjausvenassa kovettunutta kumia tai pölyä pinnoissa tms. Kokeiles suihkia sieltä kalvoltapäin jotain kumihoito/silikonisuihketta sinne putkeen, se kulkeentuu sinne venoille. Tai nopeemmin, kun löytäs sen "dump" venan aukon, missä huohotintussusuodatin. Kun se päästöpuolen vena varmaan nyt vähän valskaa ja noin uuden äly kieltäytyy jatkuvasti lisäämästä kaasua.
     
  4. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Mulla sama juttu.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmaan noissa "uudemmissakin" vielä menee yks letku jarrupolkimelle, missä päässä aukeeva venttiili, kun jarrua painetaan. Senkin valskaus vois tehä tuota.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo aika paksu letku menikin tulipellistä läpi. En vielä sateessa tehnyt muuta kuin otin sen paksun ja ohuen letkun irti kellosta ja ookeilin pysyykö kalvo kiinni kun ne tulppaa. Ei pysynyt. Siellä silti varmaan joku venttiili vielä?

    Rockautossa cruise control valve taas se pieni mikä on konehuoneessa.
     
    Muokattu: 5.7.2018
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä en ny muista, oliko ne venat siinä kalvoyksikössä. Meneekö siihen johtoja? Jos menee, niin ne venat taitaa olla siinä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Itse cruisen kelloyksikköön eli mihin kaasuvaijeri tulee, menee töpseli. Kellosta lähtee ohut alipaineletku tohon rockauton cruise control valveen. Se yhdistyy koneen alipaineeseen ja tais mennä alipainepurkkiinkin.

    Sitten se paksu letku tulipellistä läpi eli jarrupolkimelle just varmaan.


    5-10km se tänään toimi ennenkuin hiipu. Onkos tota jarrupoljinsysteemiä edes kaikissa? Onko ainoa funktio vaan katkasta cruise kun jarrua painaa? Eli vähän kuin mikrokytkkn.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On se jarrulle menevä letku ihan vakio alipainemalleissa. Tarkotus päästää kaasu varmasti ja nopeesti aina ku jarruun kosketaan. Ota se irti sieltä kellon päästä ja paina kalvo sisään, sit suihkauta vaikka sitä silikoniöljyä sen letkun reikään samalla ku päästät kalvon. Sieltä se vois kulkeentua oikeeseen paikkaan. Toki arvaushan toi on, mutta on ainakin kerran auttanu vastaavassa tilanteessa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli letku ja sen lähtö tulpattuna ei Cruise jarrusta tipu. Nopee sekin kokeilla.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tippuu se, mutta hitaammin. Sähköohjaus katkee kyllä kanssa, mutta sen ohjausvenojen reiät on pieniä ja kalvo tyhjenee hitaammin.
     

Kerro tästä muillekin!