Crysler New Yorker jakohihnan vaihtoväli?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ihka, 12.9.2016.

  1. ihka

    ihka 2nd gear

    Tuli tollanen -95 3.5L keksintö pihaamme.
    Milloin jakoremmi tulisi vaihtaa ja jos remmi katkeaa niin onko moottori vapaasti pyörivää mallia eli ei pamahtaisi hajalle ?

    Hihnajumppa ei varmaan ihan helpoimmasta päästä ?
     
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    110 tuhatta mailia tai 8 vuotta,muistaakseni.kone on ympäripyörivä eli matka katkeaa ei muuta,tästä en sitten mene valalle.Osat maksaa ehkä 300€ ja mulla meni neljä tuntia kun tein ekaa kertaa elämässäni tuon rempan.Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo on vapaasti pyörivä 94-97 vuosimallin koneet. -98 ylöspäin ei ole vapaastipyörivä.

    Tossa on ohjeet oikein videopätkinä:

     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aivan.92-98 pyörivät vapaasti.Se vesipumppu ja hihnankiristin/tai se rulla vaihdetaan aina hihnanvaihdon yhteydessä.Kokemusta on 15 vuodelta tästä koneesta,kun vesipumppu hirttää kiinni tai kiristimen laakeri pettää tai kun hihna poikki satasen vauhdista,nuo kaikki ovat mahdollisia.Ei riko konetta mutta matka loppuu siihen.
    Kaikki nuo kolme vaihdetaan aina kun hihnakin.

    Hihnan vaihto on Yorkeriin paljon helpompi kuin muihin kun siellä on sitä tilaakin.Jäähdytin puretaan tieltä pois,jotkut ei pura sitäkään mutta yleensä se dampperi on niin kovin kiinni että viimeistään siinä vaiheessa se kannattaa purkaa,se on koko projektin haastavin osuus.Kopat ja muovit irti jakopäästä,hihna irti,kiristin irti,vesipumppu irti ja kasaus.Se kiristin tarvitsee puristaa jossain ja lukita tapilla ennen asennusta,tappi irroitetaan kun hihna ja jako paikoillaan.Siihen kiristimeen voi vaihtaa pelkän laakerinkin,ja se todellakin kannattaa aina uusia.
     
    Muokattu: 1.10.2016

Kerro tästä muillekin!