Cryslerin loota

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja SB, 20.4.2005.

  1. SB

    SB 1st gear

    Mikä tyyppinen automaatti (3 tai 4 v.?) mahtoi olla alunperin -64 vuotisen Chrysler 300 (ei kirjainta!!) 383 jatkeena. Miten vaihteensiirto on toteutettu? (Vaijereilla, tangoilla) Shifteri vai nappiautomaatti?
    Millähän konstilla tosta sais vaihteet päälle jos esim. vaijeri on poikkikatkirikki??
     
  2. janimm

    janimm Gearhead

    Noista vaijereista ja tangoista en osaa sanoa mutta vaihteistona on ollut 3 vaihteinen TF727 automaatti. 383 koneen kanssa ei muunlaista automaattia ole saanut.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    -64 pitäis olla jo tankovälitteinen TF 727
    valitsin rattiputkessa vakiona.
    Tosta vaijerilaatikosta (vanhemmissa)jos on vaijeri poikki niin ettei tyngästä saa kiinni niin vaihteita ei saa päälle eikä pois millään.
    Tai no, saa tietysti kun ottaa vaijerin kuoren irti(öljyt valuu ulos) nykii suoraan vivusta( vaijerin reijästä) pykälän päälle, laittaa kuoren takaisin lisää laatikkoon öljyä, poistaa vapaa kytkimen toiminnasta(varmistaa ettei ole seinää tai muuta kiinteää estettä lähellä) kääntää avaimesta, ja sitten meeeeeennnäään.
     
  4. LilRedTruck

    LilRedTruck 1st gear

    Edellinen olin mä.
     
  5. hla

    hla Gearhead

    Moppeihin toi tankovälitteisyys tuli -65 Imperial limousinea lukuunottamatta eli -64:issa pitäis olla vielä napit. Ellei sitten ole se tanko lattialla niinkuin esim . ´64 Sport Furyssa. Mut yleisesti ottaen ´64:issa on napit ja rattivalitsin tuli ´65:iin....
     
  6. 300 64'

    300 64' 1st gear

    no mulla on , ja napit siinä kyllä löytyy.. on muuten uskomattoman yleinen ihmetyksen kohde noiden "tavallisten" ihmisten silmissä.
     
  7. SB

    SB 1st gear

    300 64` Laitoin YV:tä
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tankovälitys tuli vasta '66. Napit poistui vuodelle '65, samoin laippakiinnitys kardaanille, mutta loota oli edelleen vaijerivälitteisellä shifterillä ja tuplaöljypumpuilla.
     
  9. 300 64'

    300 64' 1st gear

    eikä mitään lisättävää..
     
  10. SB

    SB 1st gear

    ISO KIITOS vastanneille. Jos jostain löytys vielä toi vaijeri lootaan. Olisko kellään tietoa?
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Cope racing transmissions myy noita vaijereita, muttei ilmatteeks. http://www.coperacingtrans.com/options.htm Ite tilasin tuolta viimeks osia muutama kuukaus sitten, onnistu mainiosti. Kantsii pyytää lentopostina, niin rahdit säilyy järjellisissä rajoissa.
     

Kerro tästä muillekin!