Dacron öljynsuodattimen läpäisykyky

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja PauliP, 22.5.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kysymys esitetystä oletuksesta johtuen: Jos automaattivaihteiston akselin öljyrengas (forward clutch) katkeaa asennuksen yhteydessä niin voiko sen mahdollisesti kuluttama valurautamateriaali päästä öljynsuodattimen läpi pumpulle ja kuluttaa uuden öljypumpun hammaspyörän ja hammaspyörän pesän ulkokehän väljäksi?
    Öljypumpullehan pääsee tavaraa öljypohjasta ainoastaan öljynsuodattimen läpi.

    Eli nyt kaipasin tietoa öljynsuodattimen suodatustehosta.

    Turbiinvika ei vaikuta tässä todennäköiseltä, se kuluttaa öljypumpun pesän hammaspyörien päätyjen liukupinnoilta, nämä ovat nyt ehjiä. Ja tuo öljyrenkaan katkeaminen tuntuu oudolta, kyllä sen tuntisi paikalleenasentaessa, ainakin jos jotain väliin jäisi.

    Kun suodatustehoon saisi jotain faktatietoa, niin jatkossa voisin esittää oman ajatuksen öljympumpun oudosta kulumasta. Tämä on nyt vähän periaatekysymys, ei niinkään raha-asia.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja edelliseen lisäpohdintana, miksi siten sellaisista laatikoista joista on kitkalevyt ja pellit palaneet/kuluneet niin että niistä on metallia lähtenyt eivät tee vastaavaa vauriota pumpulle?
     

Kerro tästä muillekin!