Dart -71 V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Tero2, 24.5.2012.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Orkkis kasikoneinen kyseessä. Jos tuohon alkaa sulloon joskus isolohkoa niin joutuuko lootalle tekee isomman tunnelin? Nythän tossa on 904 loota.
    Kokeilemallahan sen nyt näkee, mut aattelin nyt etukäteen vähän selvitellä paljonko on hommaa...

    -Koneenkorvat
    -Pakosarjat
    -Laatikko

    -nää nyt ainakin joutaa vaihtaa...
     
  2. duster73

    duster73 Gearhead

    kyllä sinne 727 mahtuu.
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    noo entäs tehostimet? Ohjaustehostin vissiin ei mahu .....vai ?
     
  4. Cortina69

    Cortina69 3rd gear

    kyllä se ohjastehostin mahtuu mut toiki riippuu ihan pakosarjoista ja koneen kohdasta, b koneella (383/400) mahtu jarrutehostin ja ohjaustehostin magnum valusarjoilla ilman mitää ongelmia mut rb koneella sai vähän sovitella mut ohjastehostimen kanssa ei ollu ongelmia valusarjoilla. Jarrutehostinta sai siirrellä sivuun. Mut mulla on kuvablogissa kuvia siitä rb koneen sovitus projektista. Että Kyllä ne tehostimet sinne mahtuu jos ne haluu siellä pitää ite poistin jarrutehostimen, helpottaa huomattavasti jos täytyy venakoppa irrottaa eikä se poljin niin hirveen raskas oo polkee ilmankaan.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itellä myös tehostamattomat jarrut dartissa ja oman kokemuksen mukaan ei oo hirveen tarpeellista lähtee tunkemaan jarrutehostinta sinne kun ei muutenkaan mikään tilavin konehuone ole. :) Vaadittava poljinvoima on kuitenkin ihan järjellisissä rajoissa tehostamattomanakin.
     
  6. duster73

    duster73 Gearhead

    mulla oli joskus -71 vallu 318:lla ja tehostamattomilla 4-mäntäisillä levyjarruilla.ei se tosiaan sitä tehostinta tarvinnutkaan,hyvin riitti pohkeessa voima :)
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    tuossa omassa on kans 4-mäntäset satulat.Miten vääntösauvat? Riittääkö nuo omat? vai onko järkevää vaihtaa paksummat?
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    ei ole ainakaan jousien vaihto haitaksi.painoa kuitenkin tulee jonkunverran lisää.ja minusta kun eivät ole liian jäykät muutenkaan.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vähintään yhtä suuri merkitys on puslien, nivelien ja ennenkaikkea iskarien laadulla ja kunnolla kun jousien jäykkyydellä. Niihin iskareihin kannattaa panostaa.
     
  10. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Kun laittaa sen koneen riittävän alas niin ei tarvia muutella mitään jarru tehostimia, pelti sarjat rengaskotelon kautta ja sitten jos ostat uudet niin 1 7/8 sarjat menee ihan eri kohdasta rengas koteloo kun 2" ainaki hookkerila näin on pari sarjaa molempia malleja ja noilla 1 7/8 mahtuu nomaali etu renkaat ja keulaa ei tarvia veivata taivaaseen 2" hipoo rengas putkiin herkästi.
     
  11. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Oisko suositella jotain oikeasti hyviä iskareita, tällähetkellä on Gabrielin kaasut ja eipä oo mitkään ihan hirveen kummoset. Firm feel näytti myyvän Bilsteiniä, yleisesti kait aika hyvänä pidetty valmistaja. Vois olla ihan ns hipo iskaritki, tosin ei mielellään pelkästään stripille suunniteltuja kun autolla ajetaan kuitenkin kadulla pääasiassa..
     
  12. duster73

    duster73 Gearhead

    mulla dusterissa konit,ei ainakaan niistä huonoa sanottavaa.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Koneja ei a-bodyyn saa uusia, KYBillä 1-putkinen kaasu tukeva käytössä
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    400cid lohko ois nyty hommattu....tästä se lähtöö
     
  15. F-body

    F-body Gearhead

    Laitoin pikkulohko Valluun PST:n 1,03 sauvat ja 1 1/8 vakaajan. Parannus vakioon HD jousitukseen on valtava. Paras muutos heti moottorin piristämisen jälkeen eikä ole edes liian jäykkä. Ajotuntuma on lähellä uusien sporttivehkeiden tasoa. Suosittelen!
     
  16. duster73

    duster73 Gearhead

    mistäs tuollaisia saa ja mitä maksaa?
     
  17. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Amerikan ihme maasta 219$ pari maksaa toimittavat suomeen ihan mielellään WWW.p-s-t.com sieltä niitä saa :D
     
  18. F-body

    F-body Gearhead

    mistäs tuollaisia saa ja mitä maksaa?[/quote
    Mulle tuli paikallisen osatoimittajan kautta. Pikkusen maksoi enemmän, mutta riski on olematon.
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mites Darttien etulokarit passaa keskenään? Oliko se et 1970-1973 on samanlaisii...kö?
     
  20. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    -70-72
     

Kerro tästä muillekin!