dart -73 (ratkaistu)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja dart-73, 26.1.2005.

  1. dart-73

    dart-73 1st gear

    Ostin siis kyseisen dartin vm. 73
    suora kutonen 225 ...
    luultavasti alkuperäisellä kaasarilla eli holleylla oliko se 1920 noihin aikoihin ?
    tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksessä oikein hyvä, kierros herkkyys ok...
    hieman lämpeää niin koneen kierrokset ovat kovemmat mutta, palautuvat kyllä kun kone normaali lämpöinen.
    käyntilämpötilassa kun kaasua polkaisee kovempaa tai rauhallisemmin niin tulee kuollut kohta jossa kone meinaa tukehtua... jos kaasua painaa vähän ja tasaisesti niin röpeltää ja sammuu..?
    Imuvuoto ? mistä tiiviste (+hinta) vai kannattaako tehdä itse tiiviste pahvista ?
    Ajaessa todella ärsyttävää on liikennevaloista lähtö... varovasti pitää lähteä muuten sammuu... kun pääsee liikkeelle niin ei ongelmia tasa kaasulla ajettaessa.
    Ehdotuksia vian löytämiseksi...?
    en ole liiemmin perehtynyt näihin vekottimiin ( ensi auto amerikkalaisista...)
    lueskelin näitä palstan juttuja mutta, en löytänyt vastaavaa vikaa näin äkkiseltään.
    Viitsisikö joku dartteihin perehtynyt henkilö asiassa auttaa/ opastaa ?
    vika on pieni mutta silti kiusallinen, kiitos jo etukäteen.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kato ekana, että kiihdytyspumppu toimii. (Jos muuten autosi maskissa on puutteita, niin multa sellanen hyvä löytyis).
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko jotain hyvää keinoa miten todeta toimiiko kiihdytyspumppu ? maski mulla täydellinen =)
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ilmanputsari pois, kattoo kurkkuun kone sammuksissa ja vääntää kaasua, pitäis silloin stritata bensaa kurkkuun.
     
  5. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörkökin ehottais tätä kiihdytyspumppu hommaa. ei olis varmaan huono idis ostaa korjaussarja kaasariin, maksoi jotain 40e.
    Autonahan tää on tosi hyvä ajaa ja Moparmaniacilta löytyy kyl osii...
    Sinuna sijoittaisin korjausoppaaseen ja hankkisin myös jemmaan useampia näitä kaasareita.
    Muista ettei Aspenin ykskurkkusen korjaussatsi oo sama ja se oli muistaakseni just 1920 (ollut jo 60- luvulta) tällä numerolla kun ostaa korjaussarjan niin pitäis sopii.
     
  6. dart-73

    dart-73 1st gear

    Juu holley 1920 siellä näkyi olevan kaasarin paikalla...
    siellä vaan on joku helvetin fiksu edellinen om. tulpannut alipaine letkuja... mistä löydän kuvan moisesta laitoksesta selityksineen mikä menee mihin...?
    Myös bensa letku pumpulta taaksepäin on korvattu pienemmällä letkulla kuin orkkis joka roikkuu sen vaihdetun vieressä... ilmeisesti on vuotanut mutta ei oo jaksanu vaihtaa vanhaa pois...=)
    otin kyllä kaasarin kyljessä olleet numerot ylös mutta, tietysti ne jäivät autoon... :odroll:
    Korjaus sarja kaasariin olisi hakusessa mutta, kymysys kuuluu mistä ?
    minkäköhän hintaista olisi ostaa myös virranjakajan kansi, pyörijä, kärjet + sytytystulppien johdotus...? menevät todennäköisesti vaihtoon.
    Niin ja mitä maksaa korjausopas ? se kyllä olisi kultaakin kalliimpi tälläiselle aloittelijalle.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Voi olla et 1920 ei saa tällä hetkellä korjaus-satsia,ite odotellu puolivuotta mut eipä kiire täs valmiissa maailmassa.
     
  8. make l

    make l 1st gear

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos tiedoista !
    T: kirjautumaton dart-73
     
  10. 440

    440 Gearhead

    Mulla olisi ylimääräinen 1920 korjaussarja Mutta siinä on vääränmallinen kiihdytyspumppu Joten ostin uuden kaasarin jenkeistä 170 eskoo rupesi härveli toimimaan kuin uusi auto
     
  11. always bb

    always bb Gearhead

    eikös se 440 olekin uusi auto jopa niin uusi että pidät sitä tallissa ja ajat sitä sisään siellä näin talviiltoina. :rotfl:
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hitto, uusihan se on, siinähän on semmoset mustat rinkulat joissa kulkee valkonen raitakin...
    Selvästi uusi... :rotfl:
     
  13. 440

    440 Gearhead

    Just tulin tallista sitä hieromasta niin täällä ollaan ruvettu heti vinoilee Mutta mä ymmärrän te ootte kateellisia kun teillä ei oo voima MOOTORILLA varustettua GT autoa. Mä ajan teiltä ovet ens kesänä ja mä määrään matkan se on virallinen 4.2m. Sillä matkalla teidän löysät turbaanit ei ehdi vielä tarttuakiini :rotfl:
     
  14. Käkö

    Käkö Gearhead

    No ei oo mulla GT-autoa, hitto, mut tohon 4.2 metrin kisaan mä lähenkin mun varmarilla, mä voin kyllä tulla nyppää sulta ne GT-merkit irti ja laittaa tohon Luiskahuuleen ne, sit olis mullakin GT-varmari... :rotfl: :rotfl:
     
  15. 440

    440 Gearhead

    Ja taas puukotettiin sillä aikaa ku läski kävi jääkaapilla Mut siinä varmarissa on isolohko. Joudut antaa händärii 2.2m eihän me samassa luokassa ajeta vai :soosoo:
     
  16. Muki

    Muki Gearhead

    Vai 73 dart.

    Tunnen pienen kateuden piston....

    Mulla oli kaiketi samanlainen, 225 + at ja neljä ovea.

    Auto oli erittäin tasapainoinen ja miellyttävä ajettava. Kun motin viitsi säätää kohdilleen se kävi oikein kauniisti ja oli kuten tiedetään erittäin miellyttävä käyttömoottori. Lisäksi 73'ssa oli ihan oikeat jarrutkin.

    Se on vaan pakko myöntää että yksi parhaista harraste- ja käyttöautoista mitä on ollut. Toivotan onnea ja malttia matkaan, itse en aikoinaan ymmärtänyt miten mainio auto tuollainen onkaan. Niistä kannattaa pitää hyvä huoli ja satsata niihin.

    Varmasti käy vielä niin jonain päivänä että sellainen tulee vastaan ja sattuu olemaan tuohta päällä. Se jääkin sitten bone stock 225 vetoiseksi.
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei muuten ajetakkaan, sä ajat uusien autojen luokassa ja mä vanhojen autojen luokassa... :rotfl:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dart 73 :een löytyi kaasarin korjaussarja us-partsista sopuhintaan ja muutakin osaa tarttui hihaan...
    niin ja löytyipä vielä korjauskäsikirjakin american car showsta :)
    Korjaus sarjaa en vielä ole ajan puutten vuoksi saanut edes avattua mutta löysin jo uutta onkelmaa...
    raidetangon nivelet ovat ajan saatossa menettäneet kumipukunsa tyystin ja nyt olisi uudet hakusessa, us-parts :lta ei löydy kuin sisemmät hyllystä ja tarvitsisin sisemmät sekä keskimmäiset eli joka menee simpukalta raidetankoon + toinen puoli. Ehdotuksia mistä saan ?
    Kaasari oli muuten saanut ilmaa imusarjan ja kaasarin välistä koska mutterit lähtivät sormilla auki :D no eipä kyllä kiihdytyspumppukaan näytä toimivan, eli bensaa ei tule kun vivustoa kääntää käsin :-?
    Pakoputki on semmonen viritys että oksat pois... ruuvattu ilman mitään kumeja pohjaan itseporautuvilla :rotfl: no kaiken lisäksi väärän mittainen.
    kysymys kuuluukin että, voiko putken vetää ulos kuskin puolen takarenkaan edestä jos se on käännetty 45 asteen kulmaan taaksepäin ja saman verran alaspäin ?
    tähän asti öljyt / suodatin vaihdettu, ilmansuodatin, bensansuodatin (joka oli edellisellä hukkunut johonkin), kärjet, tulpat, kansi, pyörijä, johdotukset, + paljon peltiä on vaihdettu...(ja tullaan vielä vaihtamaankin)
    Matkamittarin vaijeri rattaineen tarvitaan myös, joten jos jollakulla löytyy niin viestiä tännepäin...
     
  19. petro_din

    petro_din Gearhead

    vai että 73 dart, minkäslaisella varustuksella se on?
    löytyykö vänkärin peiliä ja keskikyynärnojalla varustettua etusohvaa?
    itellä moinen laite 318+727+8 1/4"
    http://subbaservah.info/mopar/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5
    ei oo vielä toista tullu vastaan joka ois noin hienosti varusteltu :)

    ps. pirun hyvä auto ku näkee aikaa ja vaivaa...
    ja lattioiden ja muiden peltiosien teko tulee varmaan tutuks...
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vänkärin peilille kyllä löytyy paikka mutta itse peili on johonkin hukattu, vain reikä jäljellä...
    muuten aika perusvarustus.
     

Kerro tästä muillekin!