dart -75 koneet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant, 18.11.2004.

  1. slant

    slant Gearhead

    Onkohan -75 Darttia saanut 225 super sixillä uutena vai tuliko kone vasta Aspeniin tarjolle?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Nimityksenä super six taitaa olla vasta sepnin peruja. Sen sijaan kakaskurkkusella kutosta on tarjottu export versioihin kai jo aiemmin.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä ole Dartissa 2-kurkkuista tullut edes export-malleissa vastaan alkujaan (vielä :) )
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei oo meille vissiin tuotu, tehtaalla on kuitenkin ollut tarjolla. Yhden vanhemman moottorin oon A-koppasessa nähnytkin, tosin Dodge 3700 GT:ssä.
     
  5. Mano

    Mano 1st gear

    Toi -75 slanttihan on konetehoiltaan heikoin (95 hp). Milläs tavalla se eroaa niistä vanhemmista ?
    Ja onko mitään simppeliä konstia (kaasari tai vast) saaha sitä tehoa kutiteltua sieltä lisää ? Ja onks mitään järkeä yrittää taivuttaa super sixiä siihen nokalle ?

    Yritin kyllä katella noista ulkomaankieliltä sivuilta mutta ei oikeen kielitaito taho riittää.
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Onpa tullunna vastaan... toinen noista joutus kolariin ja paalattiin ja toisesta ei oo havaintoo ollu pitkään aikaan...

    Siis kax oon ite nähny livenä ja kuullu muutamasta muusta mut voipi olla ns.legendaa... :lol:
     
  7. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Just pistin osiks -75 Dartin ja myin siitä 225 super six koneen, mutta ku en perehtyny asiaan sen tarkemmin, niin on hankala mennä sanomaan oliko orkkis kone vai ei. On muuten jännä mittaristo, on vaan 160 km/h asti :eek:
     
  8. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Kansi on erillainen kuin vanhemmissa. Ei enään irtoputkia tulpille. Muuttui 68. Palotilat on kans erillaiset. Väittäävät paremmiksi.
    Tosin 60-luvun lopun koneillekkin ilmoitettiin samat tehot kuin aiemmille.
     
  9. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

  10. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne Export 2bbl moottorit taisivat olla just noiden USAn ulkopuolella asennettujen moottoreiden erikoisuus? 3700GT on Espanjan malli. Näitähän koottiin myös Argentiinassa, Australiassa, Brasiliassa ja ties missä muualla. Imusarja oli jo aiemmin ollut ainakin Chrysler merimoottorissa, jossa teho ilmoitettiin 155 Bhp suuruiseksi. Aussimoottoreissa oli ensin 160, sitten 175 heppaa.

    Aspenin kakskurkkunen ei tuo merkittävää eroa isoon ykskurkkuiseen verrattuna. 170 cid ja noiden saastevuosien (mid 70) kaasarit olivat pienempiä ja Dartti saattaa piristyä pelkällä kaasarin vaihdolla 10+ hepan verran. (just se 95hp => 105...110 hp).

    Super Sixiin sopii heittämällä 318BBD. Mun SL6 auto (A-body) kelasi G-tech mittarin mukaan 16,5 sekunnin varttimailiaikoja pikkulohkon 2-kurkkuisen läpi ruokittuna. Automaatti ja 3,55 perä. Vähän yli sata heppaa?
    ____________________________________
     

Kerro tästä muillekin!