Dartin maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja atteman, 4.12.2007.

  1. atteman

    atteman 1st gear

    Onko kellään kokemusta paljon dartin maalaus tulee maksamaan jos itse tekee pohjatyöt ? tarkotus olisis saada ensi kesäksi uudet maalit pintaan :wink:
     
  2. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Sehän riippuu ihan siitä missä maaluutat :wink: Veikkaan että pari sataa joudut sijoittaman jos mielit kunnollisen pinnan saada....
     
  3. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    mäkin voisin ottaa autoon kunnon maalipinnan parilla satkulla :odroll:
     
  4. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Samat sanat.
     
  5. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä voin maalaa kaikkien teidän autot , 200 epärahaa kouraan per auto niin väriä tuloo päälle, työn laadusta EI saa valittaa, eikä väreistä, eikä tietenkään telan ja pensselin merkistä... :rotfl:

    Ja asiaan, jos joku löytää hyvän maalarin joka ei kammoksu yenkkareita niin tänne voi ilmootella...
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Sullahan OLI se kaveri joka maalasi darttisi :poff:
     
  7. atteman

    atteman 1st gear

    :D :D :D tulkaa pojjat imatralle maalailemaa :D:D:D
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei kai Käkön Dartin maalipinnassa mitään vikaa ole? Sen alla olevasta ehkä vois vähän neuvotella. Ei toi pinnanveto ole maalarille homma eikä mikään, Kaken pajalla (tee se itse maalaamo kluakkalassa) joku ammattimaalari vetäsee pinnan varmaan 100-200:lla egellä. Noi pohjat, peittely ja putsaus on se ongelma ja aikaa vievä osa, pinnan vetäminen on lasten leikkiä. Useimmissa tapauksissa vaan noi "itse tehdyt pohjat" on sitä tasoa, ettei kukaan itseään kunnioittava automaalari tuostu niihin pintaakaan vetäsemään. Menee vaan kalliit maalit hukkaan.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    taitaa pohjatöineen nykyään kustantaa jotain 2-3000e?riipuen pohjien määrästä.tunnen muutaman maalarin jotka nostaa hintaa jos on ite tehdyt pohjat,niitä kun yleensä joutuu parsimaan että kehtaa vetää värin päälle.
     
  10. kinde

    kinde Gearhead

    Onhan noita maalareita , tunnen useita , ovat lopettaneet.
    Ei taida olla niin kovin hauskaa ruikkia maalia pellin päälle. :eek:
    Tai ovat lopettaneet terveyteen vedoten , hyvä syy sinänsä . Miksi ei huolehdita alusta alkaen suojista ja muista tärkeistä seikoista maalatessa.

    Tunsin yhden isäni ikäsen maalarin , joka pesi naamansa aina tinnerillä kun oli auto maalattu :eek: , lopetti kun lääkäri määräsi. :soosoo: Poika jatkaa samalla esimerkillä.................................


    NO JOO , € nosti hintoja mukavasti jonkun taskuun. :poff:
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Ainakin maalit on noussu niin paljon ettei edes e-merkin vaihtaminen mk hinnan perään taida riittää...
     
  12. Nightprowler

    Nightprowler 1st gear

    Ei kannata itse tehdä pohjia jos ei ole niitä aikaisemmin tehnyt. Maalaus maksaa varmaan jossain 2000 - 3000 tonnin luokkaa. Riippuu vähän miten hyvin maalari joutuu pohjat tekemään.. Itse vedin kaikki autot pellille ja pohjat tein "viimesen päälle" eikä ole pinnat muuttuneet miksikään. Katso maalaus ohjeistus kerhon sivuilta.

    Yleensä tosiaan jos tekee itse pohjat niin maalari joutuu tekemään ne uudestaan. Eli turhaan ajan ja materiaalien tuhlausta. :-?
     
  13. Nightprowler

    Nightprowler 1st gear

    Ja se maalaus ohjeistus löytyy tekniikka sivuilta.. :D
     
  14. atteman

    atteman 1st gear

    oon jonkun verra tehny noita pohjatöitä .. mut lähinnä 2 pyöräsiin
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eikös pietilän arilla ole maalaamo jossain sielä päin?sehän on iteki ollu moppeukko.ja hyvä maalari.
     
  16. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Taitaa olla edelleen Saksalan automaalaamossa Lahdessa?? Arska korjatkoot jos olen väärässä. Suosittelen. Mun vanha ´59 savoy on Arskan maalaama, ja erittäin hienoa jälkeä tuli.
     
  17. atteman

    atteman 1st gear

    empä tunne :(
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kirjottelee täälläkin nimimerkillä SC285. Ylipäätään, musta tuntuu, että ainakin näissä taajamissa on automaalarit aika kysyttyjä, ja on ikäänkuin sellaset myyjän markkinat. Mieluiten ne tekee helppoja "vakuutusyhtiö" hommia, joista pääsee rokottamaan kunnolla ja tekemään tiliäkin. Tollaset vanhan auton ylimaalaukset on siinä hommassa aikalailla listan loppupäässä, ja mikäli ei kieltäydytä suoraan, hinta sanotaan usein sellaseks, ettei varmaan tule. Useimpien mielestä niista ei oo kun harmia, saa vaan skeidaa silmille kun läpimätä paska kukkii jo vuoden päästä maalauksesta, ja sehän on luonnollisesti maalarin vika.
     
  19. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itte maalautin pohjien teon jälkeen pikku seevyn ja dusterin. Chevy ilman lakkaa 500€ ja dusteri maalineen lakkoineen 600€ käteisnettohintaan.
     
  20. SC 285

    SC 285 1st gear

    Kiitokset kehuista... :oops:
    Oman maalaamon perustaminen oli viittä vaille valmis kuvio pari vuotta sitten, mutta homma meni puihin minusta riippumattomista syistä. Eli vieraalla töissä edelleen. Saksalan automaalaamossa en ole koskaan ollut ja tällä hetkellä työpaikkani on JL Autohoito.

    -arska-
     

Kerro tästä muillekin!