Datsunin käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 15.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    100A käy muuten hyvin, mutta matalahkoilla kierroksilla tasaisella kaasulla ajaessa auto nykii jatkuvasti. Kiihdyttäessä tai moottorilla jarruttaessa ei ole mitään ongelmia. Venttiilit ja sytytys on säädetty, kaasariin en ole juuri koskenut, mitä nyt puhdistin suuttimet ja säädin tyhjäkäynnin korvakuulolta. Eli kuuluuko tuollainen pieni nykiminen asiaan, vai onko säädöt pielessä?
     
  2. Jas

    Jas Gearhead

    Vaihdoitkos kärjet ja konkan ennen sytkyn säätöä? Vois olla sielläkin häikkä, vilkaise kärkiä ainakin..
     
  3. dillen aspeni

    dillen aspeni 1st gear

    kato onx kiihytys pumpun "mäntä" kääntyny väärin päi.kaverin cerryssä oli kans nykimistä ja se laitto sytyn uusix.hio venttiilit yms.ja sit ruettii tutkii kaasaria ja se kumine mäntä oli muljahtanu ylös-alasin
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ongelma poistui kun säädin sytytyksen selvästi myöhäisemmälle kuin se "oikea" 7 astetta. Samalla tasoittui ennen hiukan vaellellut tyhjäkäynti. Kiihtyvyys ehkä hiukan huononi, mutta muuten moottori käy paljon paremmin.
    Onko "liian" myöhäisellä käyttämisestä moottorille haittaa? Ainakaan mittarin mukaan lämmöt eivät kummemmin nousseet. Mitenköhän käy bensankulutuksen?
     

Kerro tästä muillekin!