DB2:n ajoitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kpj, 1.7.2009.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    Terve,

    Kerttokkeehan viissaat OD:läiset, että kuka ossaa oikeasti säätää Stanadyne DB2 syöttöpumpun ajoituksen siihen tarkoitetuilla vehkeillä? Nyt olisi pumppu vaihettu ja viivat tällä hetkellä kohillaan ja truckki käy kyllä nätisti, mutta pitäis silti saada säädettyä ajotus juuri siihen, missä se pitää olla, joka olisi mitä olen nyt tutkinut 8 asteen ennakko 2000 rpm käynnillä. Parhaat paikat on vaan sanonut, että eikös se ole kun pistää viivat kohilleen ja homma on siinä :mad: , ai sitä tieto taidon määrää :odroll:

    Kiitos...
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Alkuviikosta sanoivat eräällä "virallisella ja valtuutetulla" dieselkorjaamolla, että eivät ne osaa laittaa noita jenkkidieseleitä kuin korvakuulolla kohdalleen. :rotfl: Eli jos se sun autos toimii, niin anna mennä. Suotta maksaa siitä valohoidosta, jos se korjaamo ei oikeasti osaa tehdä sille pumpulle mitään.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon löytyy sellainen laite joka muuntaa suutinputkesta saatavan "signaalin" kipinäksi ja sitten voi ihan normi ajoituslampulla ihmetellä sitä ajoitusta!! Snap-On kauppiailta löytyy, mutta en muista mikä sen härpäkkeen virallinen nimi on!! Tarpeeks kauan kuin noita harrastelee niin ei tollasta laitetta enää tarvii, kun perse tulee sen verran herkäksi että tuntee onko ennakko sopiva :rotfl: .
     
  4. kpj

    kpj Gearhead

    Juu, silläpä sitä täällä ollaankin kyselemässä ettei tartteis noihin valohuoltopaikkoihin viedäkkään. Se, että korvakuulolla säädetään näitä, niin mikäs siinä jos onnistuu jne. Ite ajattelin, että josko sitä kerrankin kävis näyttää jossain paikassa tuota ja sais ihan oikeasti säätöihin ja samalla siitä referenssin, miltä se kuullostaa kun on suuttimet, paluut ja pumppu kunnossa ja vielä ajoituskin. Jonkin verran varmaan mennään myöhäsen puolella tällä hetkellä, kun kovissa kiihytyksissä pukka pienesti mustan seassa harmaata....
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yksityiskohtaiset ohjeethan on tehtaan korjaamokirjassa, minkä saa tehtyä Ford topikissa olleiden ohjeiden mukaan.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

  7. kpj

    kpj Gearhead

    Pittää ottaa ja lukaista tuo läpi, olin jo unohtanut, että nappasin ne jokin aika sitten...

    Tämmöset artikkelit on kyllä hyviä, harmi vaan, että tuon Snap-On MT480 Diesel Timing Meterin myynti on ilmeisesti lopetettu.

    No pitää toisiaan lukaista nuo Powerstroken mainitsemat ohjeet korjaamokirjasta...
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

  9. kpj

    kpj Gearhead

    Hittto kun rupesin noita korjaamokirjoja kattelleen, niin huomasin kun purin paketin, että ne on Windowsille tarkoitettu, eikä tähän omenaan. No ei auta kun etsiä windows-kone.

    Etin muuten noita käytettäviä ajoituskoneita ja löyty seuraava lista

    Onkohan muuten freeriden kaveri paljonki käyttäny tuota Kentin ajoituskonetta?
     
  10. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    jos on jotain kikkoja 5.7:an ajoitukselle kun on kuulemma tarkka.

    jakopää on uus ja kone kohta nokilla
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    no ainakin näitä Cumminssin koneissa olevia boschin p7100 rivipumppuja useampia.en tiä onko muitten vehkeitten kans säädelly.
     
  12. kpj

    kpj Gearhead

    En tiedä paljoa kyllä noista Chevyn koneista, mutta mitä ite tutkiskellu lähinnä Fordin vehkeitä, niin yleisesti ottaen perussäädöiks riittää, kun saat ajoitusviivat niin jakopäässä kuin pumpussa kohdakkain, niin pitäis lähteä käyntiin. Toki jakopäätä en ole ikinä näistä purkanu, kun ovat valmiiksi rattailla, mutta pumpun vaihdon yhteydessä laitoin vain viivat kohdakkain ja käynnisty heti ilmauksen jälkeen ilman ylimääräistä sahailua...

    Ei sillä vaan aluks ajattelin, että voiskohan tuo kaveris kattoa omasta ajoituksen kohdalleen, mutta nyt ei välttämättä tarttee, sillä hyvällä tuurilla jää tuollainen samanmoinen laite käteen. Pitää kysellä sitten lisää, jos tuon kanssa on jotain ongelmia...
     
  13. jakonen

    jakonen 1st gear


    mistä tämä ko. ford topikki löytyy?
     

Kerro tästä muillekin!