De Soto Diplomatit & Dodge Kingswayt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja vernando de hoto, 8.3.2005.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onko se se jossa on ollut maisemamaalauksia takapaksin kannessa? En ole koskaan luonossa nähnyt moista, ainoastaan pari kuvaa (autostasi?) kasissa noin vuonna 1980!
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kaveri meni ja osti ton 60 Senecan. Sipoossa nykyään ja hyvä että Dodge pääsi hyvään kotiin.
    Järvenpäässä kuulin huhua että 58 farmari olisi myynnissä? Kaveri kirjoittaa täälläkin, mutta ilmoitusta en ole nähnyt. Ei mikään viiden tonnin huussi, mutta siisti ja hintansa arvoinen. Kattokaa amerikan ja Ruotsin hintoja niin kyllä toi hieno 15 tonnin stw on halpa.
     
  3. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Enpä osaa sanoa onko paksin kannessa joskus ollut motiiveja - ostettaessa ko. osa oli jo valmiiksi pellille hiottu...

    Muutenkin tässä autossa takaluukku ei ole alkuperäinen, tässä on ylösaukeava luukku, muutettu jo auton ollessa uusi tällaiseksi. Ainakin V8 Magazinessa oli kuva autosta jotain vuonna -61 ja jo silloin luukku oli tämä omatekele.

    Tää auto on liikkunut aikoinaan täällä etelä-pohjanmaalla, Lapualta sen itelleni ostin - ja kovasti olen ostokseeni tyytyväinen ollut. :D
     
  4. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    rahkosen -57 diplomaatista

    vernando de hoto kirjoitti rahkosen diplomaatista , arvellen vuosimallia ? No auto on -57 , sivuventtili kutosella varustettu , nappiautomaatti ,.Oli kouvolan seudulla myynnissä -90 luvulla , ainakun sitä yritti ostaa niin myyjä kysyi : paljon oot varannu rahaa ja kun vastas , niin korotti hintaa 7000 markalla . E . Rahkonen vaihtoi sen A fordiin . Oli kuulemma tullut sellaisella aikoinaan etelään laulamaan .
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Re: rahkosen -57 diplomaatista

    Jäi vähän epäselväksi onko auto yhä Rahkosella? Vai kulkeutunut jonnekin muualle? Itselläni on 58 Diplomat (6+man) joka on kanssa tuolta Kouvola/Kotka suunnalta. Kylläkin tullut minulle Loimaalta
     
  6. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    diplomaatista

    de hotolle , On minun tietojen mukaan vielä ( tunnearvoa ) ???? onkos kellään tietoa Nastola , uusikylä , villähde seudulla olleesta Diplomaatista -57---58. Oli jollain vanhemmalla miehellä projektina , kuulemma mätä ( tiedä häntä ) Yritettiin etsiä , mut ei löydetty . Ja vielä onko se minun osina myymä -59 diplomat de luxe jo hengissä ( siis kokonainen mutta purettu ) ostin -90 luvun alussa korsosta , ollut joskus v8 lehdessä pikkukuvana , sittemmin maalattu mattamustaksi , takapaksin kannella oli varapyöräkotelo , myin sen jonnekin valkeakoskelle varaosiksi -58 -- -59 kingsvaylle ( aidosti tarvitsevalle on ko. auton konepellin de soto teksti tallessa )
     
  7. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    vielä

    mihinkäs hävisi sieltä kokkolan alapuolelta se purkaamo jossa oli vanhoja jenkkejä , muun muassa diplomat -60 ilman keulan peltejä ja mites niille autoille kävi . myös kiinnostaa miten sen -60 diplomaatin kävi jolla joku törmäili kotkan keskustassa joskus -80 luvun lopulla ( kuulemma esa salon duunama , oli myös mr. Kongalla / mies lasikuitusen isolohko rodin takana )
     
  8. 58STW

    58STW 1st gear

    Moe!
    Oot kuullu ihan oikein, vaik en sitä missään kovin julkisesti olekaan kaupannut. Enkä varmaan laitakkaan mihkään nettiautoon, koska ei oo mitään "pakkomyydähetipois" fiilistä! Enkä tosiaan jaksa vastailla noille lähetä sata kuvaa tekstiviestillä ja vaihdatko kukkapurkkeihin, ostajiin!

    Ollu netti poijes käytöstä kuukauden, ni ei oo ollu mitään kiinnostusta laittaa tännekään tota myyntiin... Mut jos nyt joku on tuosta kiinnostuu tämän luettuaan, niin autoa saapi tulla katsomaan!

    Vähän faktaa: DeSoto Diplomat Suburban ´58
    360+727+8 1/4 lukko. Kaikki rempattu
    Kahdeksalle rekisteröity suomi-auto, leimattu, maalattu (met.hohto sininen + kellertävän valkoinen. Siisti!!

    HP.15000 € /jätä tarjous. (alaleuattomat tarjoukset käsitellään silppurissa, joten älä saatana vaivaudu)

    Soita 040-5039736 (ei txt)
     
  9. DeS

    DeS Gearhead

    Vai että meinaat sää sen ny myydä. Mulla on ollu ton oman Soton kanssa vähän samankaltaisia suunnitelmia mutta kun ei oo hätäpakkohetipois-tilanne niin en edes ole hintaa miettinyt, kunhan tuosta tuo K joskus valmistuu niin sitten viimeistään täytyy alkaa miettimään paremmin, mitä siitäkin pyytäis?
     
  10. 58STW

    58STW 1st gear

    Emmä oo mitenkään vakavissani tota myymässä, mut jos sen nyt sais kaupaks johonkin asialliseen kotiin, ni olis kyl kiva härveli tilalle (en kerro mikä!!)

    Hinnan miettiminen on aika vaikeeta... Laitoin ton laitteen ikkunaan lapun tuusulan swapin pihalle, notta myyrään. Sit joku perkele soittaa mulle ja kysyy tottakai hintaa... Päästäheitin et varttitonni. No kaverille kerroin ja se sano samantien et menee halvalla ja oon tyhmä... No tyhmä oon varmasti (ei sitä olis erikseen tarvinnu kertoo), mut ei kait noista saa omiaan pois jos vähänkään rakentaa??? Tai no saa tosta enemmänkin maksaa, jos siltä tuntuu, mulla on tilillä sen verran varmaan tilaa???
     
  11. jotu63

    jotu63 Gearhead

    Re: diplomaatista

     
  12. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Näin viime kesänä Porvossa yhden vaaleansinisen 59 Diplomatin (De Luxe?) raadon. Kori+runko, lasikuitu keulalla. Toimineen vara- osa autona 59 Plymouthille joka on ollut samalla omistajalla pitkään jo 70-luvulta.
     
  13. petjo

    petjo Gearhead

  14. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ei Suomi-auto (tosin `86 tuotu) eikä nigger-malli...mutta olisko kellään tietoja/muistoja/kuvia `58 4D Fireflitestä tuplavaloilla...ja hemi-koneella+nappiautomaatilla?

    Oli PK-seudulla ainakin `90-luvun alussa. Sitten peräkolaroitiin.
    Väri vaaleanvihreä/valkea.
    Tuosta malliksi, muttei siis sama auto:
    http://kuvablogi.com/nayta/998171/

    Laittakaa infoa vaikka YV:llä jos ei tänne halua julkisesti muistojaan huudella!
    :D
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tietääkö kukaan, mitä eroa on vuoden -51 Dodge Coronetin ja Chrysler New Yorkerin rungoilla? :eek:
     
  16. kumu

    kumu 3rd gear

    Täällä yksi -58 Kingsway ilmoittautuu. Tällä hetkellä jarrurempan alla, mutta pian tien päälle. Autossa sähkölasit ja -penkki. Ent. musta/keltainen, nykyään puna-valkoinen.
     
  17. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Karstulasta löytyy ´57 Diplomat.
     
  18. kingsway

    kingsway Gearhead

    Onkos tää ollu Valkeakoskella?
     
  19. sani

    sani 1st gear

    Väärin Sit niitä on 3.Mulla on se punavalkoinen. Katso turkukruising.
    Minkä värinen sulla?Soto pitäis saada uusi pinta mutta en tiedä laitanko alkuperäinen must tai annanko olla nykyinen.
    Väri ei oo väli kunhan on punainen
     
  20. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Se on vaihdellut omistajaa ... nykyisin työn alla keski suomessa kai
     

Kerro tästä muillekin!