death proof stunttiauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kippis, 24.6.2007.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Olipahan hieno leffa taas Tarantinolta.. Olihan siinä juoni ja hyvä juoni olikin... Taas yksi leffachevy, jollainen olis hieno rakentaa... :wink:
     
  2. human62

    human62 1st gear

    AJAN mieluummin omalla jenkilläni jos pakko kolaroida kuin uudella pienen veron autolla mutta ei kai lakiuudistuksella ollutkaan tarkoitus olla mitenkään turvallisuutta lisäävä... :wink:

    ajaisitko itse alle 1000 kg autolla esim hirvikolarin kuin 2000kg autolla joskaan turvavöitä välttämättä ole mutta kuitenkin ei niistä pikkuautojen halvoilla veroilla mitään tee kun kolarissa jää aina toiseksi IHMISHENKISTÄ VIIS ALETAAN KAIKKI AJAA kuoleman kestämättömillä autoilla,,,,... :lol:
     
  3. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Juu hyvä leffa oli, aluks ei juurikaan tapahdu, sitte ku tapahtuu nii se on väkivaltasta, muah. Onhan se mielettömän kivaa nähä vanhoissa ja uusissa leffoissa jenkkirautoja mutta sitte ku peltiä menee ruttuun nii alkaa toivomaan kovasti että olisivat ajelleet nissaneilla, pitää hokea ittelleen koko loppuleffan ajan että "älä hätäänny se oli vaan leffa-auto, muovikuoret ja kaikki" :rotfl:
     
  4. Mac

    Mac Gearhead

    Kyllä nuo nykyiset koppimopotkin rupeaa näyttämään pitkää nenään noille vanhemmille isoille "TURVALLISILLE" autoille

    http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
    http://www.youtube.com/watch?v=GEBC9PbjPv4
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    ne vetivät ihan moottoritievauhtia noi yhteen. 80 mailia lasissa.

    tossa ruotsalaisessa urheiluvankkurissa on sit "tyhjää tilaa" enemmän kuin tossa renussa... :odroll: renu on niin täynnä tavaraa että ei hevillä (eikä rokilla) enää muokkaannu uuteen uskoon.
    eli renuun kun tekee normihuoltoa niin tarvii lukee ittensä ensin kirurgiks niin pystyy vaihtaa tulpat tai öljynputsarin :rotfl:

    eka reaktio oli kun ne autot oli siin vastakkain niin ajatteli että renu (nokkakolarissa) pyörähtää sen volvon katolle ja tassut osottaa taivasta kohden :wink:
     
  6. human62

    human62 1st gear

  7. human62

    human62 1st gear

    Lisätäkseni vielä tuosta videosta Volvo ei ole amerikkalainen auto ja tuon ikäluokan Volvo on suunniteltu ottamaan kolarissa isku antamalla"myöten" eli pehmentämään iskua /iskun energia jakautuu koriin.
    Kuvassa pikkuauto paiskautuu ilmeisesti kuitenkin kevyempänä vaarallisesti pyörähtäen jossa niska voi taittua tai paiskautua todellisessa tilanteessa vastaantulevien kaistalle.

    Pikkuautojen ns. monokokki-runko ei tässä tapauksessa anna myöten eli turvavöihin puristuu paljon kovemmalla tappavalla?voimalla...sitä nukke ei osaa suoraan kertoa...ruumis säilyy päällepäin "ehjänä"

    Mielenkiintoista olisi nähdä jäykkärunkoinen amerikkalainen 2000 kg painava auto vastaavassa tilanteessa, käsittääkseni suuri massa tuottaa moninkertaisia vaurioita.
    Myönnettäköön että elokuvassa oleva Chevy Death Proof auto oli ns. stunt -auto jossa turvakaaret mutta jälki oli kuitenkin suuntaa antava.Todellisuudessa tuollaisessa kolarissa kuolee useinmiten kaikki osapuolet.
     
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Et ole tainnut pahemmin perehtyä autojen turvallisuuskehitykseen sitten 60 luvun? Nykyään pikkukinneritkin painavat melko helposti sen 1500kg, joten se sinun 2000kg:n kärrykään ei paina paljoa enempää. Lisäksi nuo törmäysnuket sisältävät tarkkoja kiihtyvyysantureita, jotka mittaavat nukkeen kohdistuvat hidastuvuudet, jonka mukaan autojen turvallisuutta mitataan, ei niinkään kuinka monessa osassa ne joudutaan kaivamaan ulos autonraadosta. Lisäksi uusissa autoissa on kaikkia muitakin kivoja turvallisuutta edistäviä laitteita, kuten esikiristyviä turvavöitä törmäystilanteissa yms jippoja ja korit ovat suunniteltu johtamaan juurikin sitä törmäysenergiaa tasaisesti koko koriin, niin että suht pienessäkin keulamällissä saattaa olla takakontin pelti mutkalla, mutta itse matkustamo säilynyt ehjänä, kun taas vanhoissa jenkeissä peltiä menee edestä kasaan juurikin niin paljon, kun sitä energiaa kolarissa siihen johdetaan, ilman, että sitä pyrittäisiin ohjaamaan tasaisesti koko autoon
     
  9. human62

    human62 1st gear

    En nyt välttämättä puhunut niinkään ison tai pienen auton puolesta , vaan olisi mielenkiintoista nähdä miten vanha amerikkalainen käyttäytyy kolarissa...

    Ajan mieluummin kuitenkin amerikkalaisella, kuin pikkuautolla, varsinkaan vanhalla.
    Eikö vertauksena olekin ihan sama kuin että menen mieluummin atlantin yli isolla valtamerilaivalla kuin soutuveneellä... :lol: siis matkanteko on paljon mieluisampaa... 8)

    ja vielä näidenkin turvallisuudesta voi kiistellä mutta molemmat voivat upota :wink:
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Jos vanha rungollinen jenkkiauto ajetaan samalla lailla puolen keulan leveydellä kiinteään esteeseen kuten nykyisin kolaritestit tehdään, niin todennäköisesti tulis ruumiita. Vaikka olis amerikanmalliset mukavat (=löysällä roikkuvat) vyöt kiinni tulee pysähdyksestä niin äkkinäinen, ettei sitä välttämättä ihminen kestä. Jokainen kolari on yksittäistapaus, ja pieni massaylivoima tietysti antaa etua. Mä ainakin mieluummin ajaisin kolarin nykyvarusteisella pikkuautolla kuin keskimääräisellä about 25 v. vanhalla jenkillä. Muissa olosuhteissa ajan mieluummin vanhalla jenkillä.
     
  11. human62

    human62 1st gear



    sitä vaan että videon autot eivät kumpikaan ole pikkuautoja
     
  12. UGH!

    UGH! 1st gear

  13. gmc63

    gmc63 1st gear

    Eipä ainakaan tossa challengerissa ollu muovikuoria ku sen viimeks näin ihan peltiä oli 8)
     
  14. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    No pitäähän Tarantinonkin tehdä välillä paska leffa. Tämä on sellainen. Autot, h hahmot ja Soundtrack loistavia, leffa sinänsä tasoa turhapuro.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    En pitänyt leffasta! On autoja, on tyttöjä, on musiikkia, sanailua. Tarantino laittaa väkivaltaa toki aina, mutta väkivaltamässäily tai kenties harrasteautojen sotkeminen pimuntappovälineeksi tai ylipäätään teinipimujen tappaminen, joilla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa (toisin kuin Kill Bill -leffan Uma etc), äh ei. Vanhaksiko lien tulossa. Joka tapauksessa jos jotain kiinnostaa, on myytävänä Suomesta kolmisen viikkoa sitten ostettuna DVD:nä, laittakaa yv. Ei tätä vielä ihan halvimmilla alehyllyillä Anttilassa lie? Olishan tän voinut pistää tonne sekalaisiin myytäväksi, mutta sori ylläpito, sopi tähänkin topiciin.
     
  16. S S

    S S 1st gear

    tarantinoks tosi tylsä liian piiitkäveteinen.
    loppu asiallinen
     
  17. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    nii nii mutta tarkotin niitä muita leffoja missä autoja menee ryttyyn, kyllä mulla sen verran tarkka näkö on että erotin Death Prooffissa että onko auto muovia vaiko peltiä... vaikka vähän karsastustakin on :rotfl:
     
  18. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Eilen tehtiin sellainen temppu, että saattaa olla melko harvinainen. Katottiin Death Proof-leffa yhdessä hallissa. Leffan aikana istuttiin tossa valkoisessa Challengerissa, joka oli mukana leffassa. Tehtiin siitä myös videopätkä todisteeksi.
     
    FuryIII '71, tahvo-, Stang_81 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!