DEFA Finals 31.8 - 2.9.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja B.B.Chevy, 21.8.2007.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Avataas topikki tällekin aiheelle kun kohtahan nämäkin olis edessä :wink:

    Sellanen asia askarruttaa ainakin itteä vielä jotta kun ei oo vielä ihan täysin varmaa pääseeks tiimistä mm. kisakuski töiden takia paikalle jo perjantaiaamuks niin mitenhän tuolla jutut menee ajamisten ja katsastuksen osalta, esimerkiks meidän tapauksessa koskien Streettiä.
    Lajitteluahan tuolla ajetaan kilpailukutsun mukaan sekä perjantaina että lauantaina, samoin katsastus näkyy olevan molempina päivinä niin mikäli työnantajan kanssa käytävä :argue: ei tuota tulosta niin onko mahdollista aloittaa hommat vasta lauantaiaamusta?
    Toki pyrkimys ón tulla paikalle jo perjantaiks mut varuille olis mukava tietää käykö se myös noin kun ehtiihän siinä kuitenkin saamaan itelleen lauantaina lajitteluajan ja finaalithan on myös kilpailukutsun kertoman mukaan kaikilla luokilla vasta sunnuntaina.

    Tää selviäis varmaan soittelemallakin FHRA:n toimistolle mut kokeillaan saisko tätä kautta vastausta kun samallahan se selviäis muillekin jotka ehken pähkäilee samaa asiaa.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllähän sen noin pitäs mennä, miten kilpailu kutsussa ja aikataulussa on. Ainakin ennen vanhaan on lauantainakin ehtinyt mukaan. Mutta jo Pe ajetaan ja La sataa pois, mitenhän sitten menee, jos ei Su enää ajeta lajittelu kierrosta, niin silloinhan ei oo aikaa eikä kaavio paikkaa :cry:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Totta, siinä taitaa varmastikin sit olla toi sääriski mut toi onkin vaan hätävarana pohdittu vaihtoehto :wink:
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Katsastus on molempina päivinä mahdollinen, mutta sateen sattuessa lauantaiksi tuloksena on tyhjä arpa. Dial-in ryhmissä on poikkeus, jolla voidaan ilman lajitteluaikaa oleva ottaa tuomariston päätöksellä kisaan mukaan lajittelun viimeisenä, mutta se sääntö ei koske esimerkiksi street ryhmiä lainkaan.
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No, hyvä noinkin että toi on kuitenkin sään salliessa mahdollista ja tokihan esim. me yritetään tulla ajoissa paikalle mikäli noi työesteet ei sitä rajoita mut tällä hetkellä se ei tosiaan oo vielä ihan varmaa. On se niin väärin kun ihmisiä kiusataan tollasilla harrastuksiakin haittaavilla rasitteilla niinkuin työnteolla. Pthyi :poff:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Sanos muuta. Tosin jos pinkka on kunnossa, niin eihän terve ruumis silloin työtä kaipaa, vaan jostakinhan ne pelimerkitkin on saatava.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oikeessa oot, työnteko ei oo valkosen miehen hommaa mut kun kattoo noita tänne muualta tulleita vaihtoehtoja niin ei se näytä niiltä luonnistuvan ollenkaan joten ei auta kun pakertaa ite :poff:
    Meni vähän off topic, mut yritetään jatkossa pysyä aiheessa :wink: Narusähköähän tuolla saanee kaikki halukkaat ihan normaalisti, vai kuin?
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tollasia tilanteita on ollut aiempinakin vuosina. Jos perjantaina ajetaan, ja tulee paikalle vasta lauantaina, jolloin taas ei ajeta, on ollut mahdollista tehdä kilpailujohdolle myös lajittelemattomien autojen pääsystä kaavioon kaikkien ryhmän kuljettajien kirjallisella suostumuksella varustettu anomus, joka ainakin aiemmin on hyväksytty.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Periaatteessa sähkön pitäisi riittää kaikille.
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kannattaa jutella työnantajalle ja sopia sellanen sponssi, että saa palkallisen vapaan kisaviikonloppujen ympärille, esim pe ja ma.
     
  11. hejo

    hejo 1st gear

    Riippuneepa vähän tuosta työnantajasta ja työnkuvasta onnistuuko tuollainen sponssi...Suurin osa suomalaisista kun tuntuvat olevan vallan korvaamattomia tuolla työmaalla. :D
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aika moni kuitenkin on jo korvattu.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa on vaan sellanen homma että mikäli työnantajalle pukkaa asiakastöitä kovasti niin ei ne oikein ilahdu jos joutuvat sit sanomaan niille asiakkaille ettei nyt käy kun työntekijät on huvittelemassa :odroll:
    Eli ymmärrettäväähän toi silleen on, etenkin kun sponssaa kyllä sitten muuten jossain määrin mukavasti ottaen huomioon että tää meidän touhukin on vaan sellasta harrastajamaista puuhastelua :D
    Mut toivotaan parasta ja me syöksytään sit tuulennopealla Bat-bussilla paikalle heti kun mahdollista :wink:
     
  14. kaasua

    kaasua 1st gear

    eiks se bat-bussi vaikka lennä tarvittaessa.... :odroll:
    muuten oliko siitä vaijerista mitään apua?
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Bat-bussihan lentää kyllä tuulen lailla, Keski-Suomessakin taitaa olla nyt jo savu hälvennyt kun heinäkuussa Kalajoen kisojen aikaan mentiin siitä ohi mennen tullen :rotfl: Että siellä osaakin olla pitkiä ja jyrkkiä ylämäkiä :poff:
    Vaijeri ei oikein jeesannut ja viime ajat onkin menny enimmäkseen tallilta muuton merkeissä mut eiköhän siihen jotain keksitä :wink:
     
  16. ss560

    ss560 Gearhead

    Jos tulee kisaan mukaan ilman lajitteluaikaa, kannattaa muistaa että, jos sattuu sijoittumaan vähän paremmin kuin jotkut muut niin saa vain ekan kierroksen häviäjän pisteet. eli sama kun jättäis ajamatta, jos pisteistä ajaa. no, pisteet lähtee parin viikon viiveellä. näin stock,superstock ryhmässä.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Korjataanpa hiukan tuota tietoa. Lajittelupisteitä ei tule, mikäli kisaan pääsee mukaan ilman lajittelua. Sen lisäksi ansaituista pisteistä vähennetään ensimmäisen kierroksen häviäjäpisteet, eli kaavio pisteet karttuvat toisesta kierroksesta eteenpäin. Kyllä niitä tälläkin tavalla saa pisteitä kasaan ja onhan se aina parempi vähänkin pisteitä kuin ei lainkaan pisteitä.
     
  18. luppes

    luppes 1st gear

    Toi asia on niin että minkäänlaista varamies käytäntöä ei ole ja nämä vähennys pisteet ovat jotain PRO -ryhmä jäänteitä kun heillä oli varamies jutskat. Sääntö on kyllä periaatteessa korjattu tälle vuodelle koska virhe tuli esille vuonna 2005 ja muutos tulee painettuna ensivuoden sääntöihin.
    Eli ajattomat, alipainoiset voivat päästä kilpailunjohtajan suostumuksella
    mukaan pudotuskisaan, lajittelupisteitä he eivät saa mutta eliminaattori pisteet tulee sen mukaan miten pitkälle pääsee eikä vähennetä mitään
    EM - ryhmissä asia on niin kuin aikaisemmin mainittiinn kun siellä on varamieskäytäntö olemassa. Asiasta puhuttiin viimeksi eilisessä johtiksessa.

    - Luppe -
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Eli tähän kohtaan on sääntömuutos tullut tai tulossa. Virallinen muutoshan se voi olla vasta kun se on joko sääntökirjassa tai kilpailun erikoismääräyksissä julkistettu.
     
  20. Henski

    Henski 1st gear

    Ei nyt jaksa alkaa sääntökirjaa latailemaan, joten kerratkaapa säännöt vielä tosta pistekertymästä: Mun muistaakseni 100 pistettä hyväksytty katsastus, 100 pistettä hyväksytty lajittelulähtö + 1-16 pistettä sijoituksesta. Ekan kierroksen häviäjäpisteet oli vissiin 300? Ja siitä sitten 100 pistettä/kierros + voittajalle vielä 100 ylimäärästä.

    Mistäs loput pisteet sitte tulee, kun näyttää olevan minimi 600 pistettä, kun ryhmää ei ole ajettu ja siirretty toiseen ryhmään.

    Ja 1000+lajittelusijoituspisteet näyttäis olevan minimi, kun pudonnut ekalla kierroksella pois.

    Eli mistäs tuo ylim. 500 pistettä tulee sporttiryhmissä? Vai laitetaanko vaan päälle, ettei näytä niin köyhältä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!