Defa Termina risa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Jza, 20.11.2011.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onkos jollain tuommoista 1.2 kilowattista autossaan? Ei nimittäin parin tunnin pyörittämisen jälkeen ollut asteellakaan koppi lämmennyt... Siinähän on joku ihmeellinen lämpötilan tunnistus ja sisällä tuosta vehkeestä tuli sentään about kädenlämpöistä ilmaa, mutta kun sen vie kylmään autoon, niin ei yhtikäs mitään ainakaan niin että kädellä erottaisi :eek:

    Onko jollain kiinalaisella mennyt ykköset ja nollat sekaisin, vai onko toi vaan oikeasti noin pirun tehoton? Jos on vaikka tullut joku hieno EU -feature, että lämmittimet eivät enää saa lämmittää palovaaran takia :lol:

    Samantehoisella hiustenkuivaajalla olisi auto jo sula :odroll:
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Joku kertoi mulle tosta palovaarajutusta ja että sen takia sisälämppäreistä tulee nykyään sellanen lehmän henkäys. Noita huikeita wattimääriä olen ihmetellyt. 1000 wattisella rakennuslämmittimellä saa vaikka autotallin lämpimäksi, niin mihin tarvitaan 2200 wattista sisälämppäriä, joka puhaltaa korkeintaan kädenlämpöistä ilmaa? Ei sillä, olen kyllä kaikilla saanut lasit sulamaan. Että jos mitään ei tapahdu, niin kai siinä joku vika on.
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ei se puhallusilma kovin kuumaa ole. Ton kokosella ei tahdo lämmetä kuin pikkuauto.

    Itellä on 1350w ja 2000w termina, molemmat ei puhalla"kuumaa" mutta sulattaa/lämmittää kyllä auton kun koko on auton sisäkoon mukaan.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos ulkona on viis astetta pakkasta, niin puhallusilma on maksimissaan -3 asteista. Vähän omituista vaan, että sisällä se kyllä työntää jonkin verran lämmintä. Anturi vissiin lievästi kieroutunutta mallia. :lol:

    Uusi on jo paikallaan. Tutkitaan tuota raatoa joku päivä kun jaksaa siihen keskittyä...
     
  5. letkume

    letkume 3rd gear

    Lämpösuoja lauennut. Yleisin vika noissa.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eipä taida silloin edes puhallin pyöriä?
     
  7. letkume

    letkume 3rd gear

    Voip pyöriä, sehän tuota jäähdyttää.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    No miten se sitten sisällä testaten lämpenee kuitenkin jonkun verran? :eek: Mä luulen, että se ptc -vastus on tsipannut, tai sitten sen ohjaus.
     
  9. letkume

    letkume 3rd gear

    Jaa-a.

    Kunnon lämmintä pitää tulla jos on ehjä.
     
  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mulla on noita Defoja kaksi hajonnut, puhaltaa mutta ei kuumaa. Niissä ei ollut lämpöreleen katkaisijaa, mistä painamalla tulis taas kuumaa. Takuuthan oli jo aikoja sitten rauenneet, ostin aina uuden... :-?
    -En tiedä olisko purkamalla ja jotain uusimalla voinut korjata...?
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Purkuun ja jostain komponenttikaupasta uudet lämpösulakkeet tilalle, sellainen vastuksen tapainen pulikka se on.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    laitoin vaimon autoon 2100 wattisen samalla, kun asensin lohkolämppärin. kysyin äsken viestisi innoittaman, että oliko hytti lämmennyt tässä yhtenä päivänä, kun lähti autollaan töihin ja laite oli ollut päällä.

    vastasi, että ei hän edes huomannut, että se olisi ollut päällä.

    :eek: vat a fak!

    vitunmoista ääntä se lämppäri ainakin pitää :odroll:

    olisin halunnu laittaa autoon sellaisen perinteisen 2kw-lämppärin, jossa ei ole mitään lämpötilasta riippuvaa tehonsäätöä, mutta vaimon esteettinen silmä ei sellaista sulattanut (väärä väri, koko ja muoto mm.), joten jouduin taipumaan termiittiin. pitänee mitataa tuo delta t lämmitysaikana :odroll:
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ostin vuosi sitten defa terminit eukolle ja itselle,ei oo valittamista,kuumaa tulee heti molemmista ja yli kolmessa kympissäkin 2 h on auto lämmin,eikä taida olla kaikista pienin autokaan.cad brough.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Snadimpi Termini ollut käytössä 5-6 talvea ja hyvin riittää tehot avoratuksen lämmitykseen.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä nakkasin siihen tilalle tuommoisen 1.4 kilowatin vastaavan (mikä menee siis samoihin kiinnikkeisiin). Mutta namiskoilla ohjattavan version. Nyt tuntuu tulevan jopa plussan puolella olevaa ilmaa :D Ihmeen vähän noissa vehkeissä kyllä tehoa muuttuu lämmöksi. Tuntuu että ovat japaninwatteja vähän -80 luvun Scheiderin stereoiden tyyliin. Tuskin se puhallinkaan voi montaa kymmentä wattia siinä kuluttaa :lol:
     

Kerro tästä muillekin!