delta88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 25.6.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli mikä laatikko (automaatti) oldsmobile delta88 -79 on ja onko lukkoperä.. ja sitten paljonko siinä TPi 5.7 on tehoja vakiona.. ja mitä vikoja yleensäkkin tallaisesta voisi löytää ja miten.. ja mihin hintaan..


    ...olen ostamassa...
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oldseista en hirveästi tiedä, mutta jos tuon kone on TPI 5.7 niin ei se ainakaan voi olla enää alkuperäinen (vm.-79). On paljon mahdollista että muukin tekniikka on jo vaihtunut ja ainoa keino lienee
    - koneesta etsiä valm.nro
    - lootasta ja perästä mennä auton alle ja tutkia tunnusmerkit eli mikä keksintö voisi olla kyseessä.
    Hyviä tunnistustietoja löytyy tuolta Arkisto-linkistä.
    Usein tuonikäisissä autoissa on jo tekniikkaa vaihdettu, mullakin oli kerran yksi Caprice, joka oli ollut alunperin 305 + TH 200 ja pikkuperä, mutta mulle tullessaan sinne oli joku jo jossain vaiheessa vaihtanut 350 + TH 350 ja 10 pulttisen lukkoperän. Eli kaikki vaihtunut.
     
  3. elky

    elky Gearhead

    Delta 88 on yleensä TH-350 laatikolla ja aika moni on jo tuodessa ollut lukkoperällä. Peränähän niissä on jo tehtaalta hyvä 8,5 tuuman 10 -pulttinen. Eihän niissä mitään muita vikoja ole kuin mahdollisia ruostevikoja. Kaikki tekniikka on samaa kuin muissakin GM-laitteissa. Aika hyvä yksilö pitää olla että yli 2000 euroa kannattaa maksaa. Tosi hyvä ajoauto ja mukava peli, ei vaan kannata odottaa että olisi nopea.
     
  4. Timo

    Timo 1st gear

    hinta pyyntö 5000€ erikos vanteet talvi ja kesä nakit.. ei pitäs olla mitään missään.. auto kaupasta.. ollut työmatka autona.. mitäpä meinasit tolla nopealla. eikö kiihdy vai kule lujaa.. sillä jos ei 255 nakit pyöri paskarinkiä niin saa jäädä sinne. käyn lauantaina kattomassa sen..
     
  5. Timo

    Timo 1st gear

    eli olen toi nimetön.
     
  6. elky

    elky Gearhead

    Mulla oli semmoinen aikoinaan,myin sen pois rullaavana. Nopealla tarkoitan sitä että jos kukaan ei ole perävälitystä vaihtanut niin se on todennäköisimmin 2.48 tai harvempi. Ei se kauhean nopeasti kiihdy mutta vauhtiin päästyään jaksoi ainakin Oldsin 350 koneella pitää mukavaa 160 matkavauhtia repimättä. Kyllähän auto kuin auto 255 rengasta jarrulla auttamalla tyhjää pyörittää. Hintaa on kyllä mielestäni ainakin puolet liikaa mutta sehän on osittain makuasia. Tingi hintaa pois, ei se kauppias siitä helposti niin paljon saa.
     
  7. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mainittakoon, että ko "Arkisto" löytyy Eyeball Productsin sivuilta.
    Overdrive taas löytyy useilta sivustoilta.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kiitokset Eyetech tarkennuksesta tuon linkin suhteen, eipä tosiaan käynyt mielessä että tää palsta on monessa paikassa, kun satuin ite olemaan Eyeballsin sivuilla.
    Tuon Oldsin hinta on tosiaan aika hurja, auton täytyy olla tosi priimayksilö tai sitten hinnassa on noin puolet liikaa. Muutenkin räväkämpää ajoa haluavan kannattanee harkita pienempikoppaista eli kevyempää autoa tai sitten isolohkokoneella varustettua fullsizeä. Pikkulohkoisella isokorisella kannattaa kekittyä vaan cruisailemaan, sillä voima ei oikein riitä ja voimansiirto on tosi kovilla jos se on pikkulohkotekniikkaan suunniteltu ja joutuu sitten repimään rankasti painavaa autoa. Perä tai kardaani sanoo pian poks.
     
  9. Timo

    Timo 1st gear

    mites kannattava ois vaihtaa päikseen ton chevrolet caprice classic -88 "paketti auton" kans se.. eli 307 kone.. se kyllä on TÄYSIN kunnossa.. vai.? käykää kattomassa "vanhan öljyn" kuva http://www.kupenauto.fi sieltä henkilöautot ja siellä delta88 oottelee..
     
  10. fisu

    fisu Gearhead

    aika läyhä...
    unohda se vaihto ja myy caprice suoraan niin pääset ostamaan sen cashillä :smile: (max 2500€)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tpi:ssä on tehoja vakiona noin 220-230hv riippuen vähän mistä autosta on peräisin.
     
  12. Timo

    Timo 1st gear

    käytiin nyt kattomassa se auto. eli pelti töitä on mutta tekniikka kunnossa.. ja se mun auto olis myynnissä. 30000mk. se on nyt korjaamossa, eli siihen laitetaan täysin kuntoon kone. eli jää ostajalle luotettavia kilometrejä.
     
  13. Lettu

    Lettu Gearhead

    kovin.. kovin on suolanen hinta.
    kuskinpuolen oveen ammuttu tykillä? kauhia vekki..

    kierrä kaikki ovienalukset, kumimattojen aluset, lokakaaret peräpaksi ja auton alusta öljyvuodoista. testaa laatikon toiminta moottoritiellä tai muissa huimia nopeuksia vaativissa raiteilla. muista että autoliikkeet kusettaa aina. AINA.

    ja ton herra Nimettömän heittämän tehoarvion voit unohtaa. tehot selviää koeajon yhteydessä kaasua polkasemalla.
     
  14. Timo

    Timo 1st gear

    eli siellä on ruostetta ovien aluksissa ja puskurissa REIKÄ.. taka ovessa 1cm*1cm ruoste kupruja. kaikki ovenkahvat ei toimi. ei mikään huippu....... mut ku kaveri koitti siin pihassa niin pinta kaasulla alko renkaat pöyriä tyhjää.. käynti oli tasasta ja silleen.. omassa autossa ei moottorissa ollu mitään ongelmia mut puoli matkassa 100km/h vauhdissa alko pätkiä ja sammu.. eikä lähteny käyntiin.. virtaa saa ja pensaa.. on nyt huollossa.. näin tänään
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja nimetön sanoo edelleen, että Tpi ruiskulla varustetussa 350:ssa on tehoja tuo 220-230hv MIKÄLI kone on kunnossa ja kaikki sähkötyöt ja anturat ovat OK. Tätä konetta on käytetty AINOASTAAN Camaro Iroc-z, Corvette, ja muutamissa Trans-Am malleissa. Tämän kys. yksilön tehoistahan ei TIETENKÄÄN voi tietää tarkkaa tietoa..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitänee paikkansa tehojen suhteen, ja jos kyseessä on L98 niin tehoja voi olla vakiona myös 245 hp. Eli on ollut käytössä Vettessä sekä kireimmästä päästä Camaron ja Pontiacin optiolistalla. Saattaa selittää ko. auton hintaakin
     
  17. Lettu

    Lettu Gearhead

    Näimpä, en epäilekkään etteikö tekniikalla saataisi moisia tehoja, mutta jos kalliskaan tekniikka EI pelitä oikein niin..

    Sillä ois hyvä ajaa pitempääkin matkaa ja seurailla nouseeko lämmöt ja paikallasutimisen sijasta kokeile kickdownia esim 80:stä. Sillon tiedät lähteekö se mihinkään vai alkaako aski ja/tai pata nikotteleen.

    ..kumi palaa 170heppasella kaasari caprisellanikin ihan mukavasti, mutta se kai ei ole pääasia (?).
     
  18. elky

    elky Gearhead

    Kuvan nähtyäni ja jutut luettuani olen vakuuttunut että hinta on KUSETUSTA. Enintään 1600 euroa tuosta kannattaa maksaa.
     
  19. Lettu

    Lettu Gearhead

    Jep, älä hurahda suorilta tohon TPI-vouhotukseen
     
  20. fisu

    fisu Gearhead

    eiköhän siellä kuitenkin ole tbi...
     

Kerro tästä muillekin!