Detroitin nousu ja tuho.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Temppis, 3.2.2020.

Tags:
  1. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Saataisko me mitään keskustelua tästä aikansa mahtavimmasta autojen valmistaja kaupungista? Joka on tällä hetkellä täysin rappiolla.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Pääsin tutustumaan Mustangin kokoonpanolinjaan -79 kesällä Detroitissa.Aika monet Mustangit lähtivät käyntiin kokoonpanolinjan päässä.
    Suurin osa kasaajista oli neekereitä.
     
    Norri, Rusty ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  3. No autoteollisuus toi sinne heidät etelästä. Nykyään luku on huima:

    [​IMG]
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Detroitin ja koko usan perinteiseen big 3 auto maker heikkenimiseen on UAW iso syyllinen . Typerät gas guzzler täksit sun muut light trucks suojatullit oli myös iso naula arkkuun Trumpin terästullit ei myöskään auta autoteollisuuden kilpailukykyä .. menetetty mikä menetetty.
     
  5. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    taitaa olla jo 4-5 vuotta aikaa kun viimeksi tuolla kävin, ja sillon paikalliset puhu että aallonpohja on nähty. Puhuvat että keskusta oli jo tuolloin hiljalleen elpymässä, uusia liikkeitä avattu yms., mutta eihän tuollainen toki "korjaannu" hetkessä, eikä paluuta entiseen ole vaikka tilanne korjautuisikin paremmaksi.
     
  6. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Jos löytyy jostain, niin Julien Templen dokkari "Requiem for Detroit?" (Detroitin sielunmessu) kannattaa ottaa haltuun. Tuli telkkarista melko tuoreeltaan 2010? 2011?

     
    Imusihti tykkää tästä.
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Vähän niin kuin Suomessa mersujen teko.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  8. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

  9. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Onko täällä nörttejä kuulolla? Notta onko mahdollista siirtää ohjelma vanhalta digiboxilta yleiseen jakeluun? Siis niinku juutuupiin tmv. Mulla on toi nimittäin edelleen boxilla... :D
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Niin, kyllä sitten onnistuu, mutta ei saa.:poff:

    Juutuupi voipi heittää deletellä, jos tulee tekijänoikeusvalitus.
     
  11. Joo, Google on nykyään aika tarkka siitä. Mutta maailma on täynnä vähemmän herkkiä palveluita. Näyttää esim. tätä käyttävän:

    https://www.bitchute.com
     
  12. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Norri ja falcon1 tykkäävät tästä.
  13. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Kaikki detroittiin liittyvä keskustelu on tervetullutta.

    Google Mapsilla kun menee mihin tahansa tämän kaupungin laitamille voi nähdä palaneita ja paskottuja omakotitaloja.
    Keskustassa valtavia pilvenpiirtäjiä jotka olleet vuosikymmeniä hylättynä ja tyhjillään. YouTuben ihmeellisestä maailmasta olen löytänyt videoita jossa jengi kuvaa videolle kun menevät näihin esimerkiksi paskottuihin autotehtaisiin.
    Väestöhän tuola on nykyään 85% mustia, valkoiset muuttaneet aikoja sitten pois.
     
    Norri tykkää tästä.
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ei se pelkästään poliitikkojen tai hutiloivien, lintsaavien ja lakkoilevien duunareiden syytä ollut. Sen jälkeen kun 1960-luvun vaihteeseen mennessä saatu pellin alle kansiventtiilikasit, tehostimet, 12 voltin sähköt, vaihtovirtalaturit, kolmivaihteiset automaattilaatikot ja ilmastointilaitteet, jäätiin pariksikymmeneksi vuodeksi odottelemaan että kilpailijat ottavat etumatkan kiinni. Piirreltiin vain komeampia koreja, porattiin lohkoihin isompia reikiä ja halpuutettiin.
     
    PilsnerBil ja bbford tykkäävät tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    taitaa se aika pitkälti olla poliitikkojen ja UAW:n syytä. Ensimmäisten se että siinä missä amerikkalaiset tuskaili saastemääräysten kanssa, eurooppalaiset sai vuoskymmenet vaan kopsata kaiken siihen liittyvän tuolta. Saastemääräysten aikaan muukin kehitys näyttäs pysähtyneen noissa autoissa. Eikä aikalaiskokemukset ole kovin häävejä noista saasteromuista kun ne ylikuumeni, stumppaili, vei pensaa, oli laiskoja yms. Vielä cafe sekoilut päälle 70- luvun lopussa sun muut gas gusler sekoilut mitkä iskee juuri amerikkalaiseen isojen autojen segmenttiin, siis siihen missä jenkit on perinteisesti ollu vahvoja.

    Jälkimmäinen on syypää siihen että tuotanto on viety etelävaltiooihin missä ei mitään UAWtä ole tai muitakaan liittoja.

    Toki myös noissa firmoissa on tehty isoja virheitä esim. GMmän 80- luvun täyssekoilut.
     
    Muokattu: 4.2.2020
  16. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    [​IMG]
     
    Gary Grand, Norri, Powerstroke ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    Toi CAFEehan (Corporate Average Fuel Economy) tuotti kyllä monenlaisia kone+kori yhdistelmiä joita on vaikea kovin amerikkalaisina pitää näin perinne v8 lasien läpi kateltuna..

    Mutta kun ymmärtää että malliston keskikulutus oli saatava alle jonkun tason niin niitä hinnat alkaen mopomallejakin piti valmistaa.. tuli niitä kevyitä neloskoneisia ja vielä etuvedolla niin voimansiirtokin mahd kevyttä.
     
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Jo 57 Chevyihin sai polttoaineen suihkutuksen, ja hyvällä hyötysuhteella toimiva nelipykäläinen automaatti oli myynnissä jo ennen sotaa. Molemmat pantiin 60-luvulla sivuun pitkäksi aikaa halvempien ratkaisujen tieltä. Jos kehitystyötä olisi jatkettu niin eiköhän jo 70-luvulla olisi saatu vähäpäästöinen ja kulutuksinen kohtuuhintainen V8, eikä vasta 90-luvun alussa? Kun saasteista ja turvallisuudesta alettiin puhua 60-luvulla, autofirmojen strategia oli palkata lobbareita jarruttamaan lainsäätäjiä autojen kehittämisen sijaan. Sitten kun se ei enää toiminut, ja piti kehitellä viimehetken viritelmiä. Eli se kiire oli ihan itse tehtyä.
     
    Norri, PilsnerBil ja 12345678910 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!