deuz v8 diesel a8l714

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HiMO, 27.5.2020.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mielestäni olen kyllä pysyny aisassa ja olen montakin dieseliä ja bensaa ajoittanu ilman merkkejä nimen omaan kaariputkella tietämättä varmasti mikä on ykkös sylinteri, mutta edelleenkään tuolla tavalla sitä ei saa selville kun se nyt on siinä mihin valmistaja sen on päättäny laittaa voisi ihan hyvin olla vaikka keskellä.
     
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ekassa viestissäni sanoin että sille 1 pytylle vaihtoehtoja on vain kaksi: Joko siellä jakopään puolella ekana tai tuo a1 toisessa päässä.
    Kertomasi 4 vaihtoehtoa kertoo vain siitä että ainakaan yli 2 pytyyisiä V koneita et ole koskaan ilman merkkejä ajoittanut.

    Molempien vaihtoehtojen parit saa selville kun ekaksi selvittää syttäjärjestyksen venakopat avaamalla ja siitä vaihtohetkien mukaisesta syttäjärjestyksestä kun koneen veivaa reilu 2 kertaa ympäri. Parit löytyy näille molemmille, näiden parien vaihtokohdat on niiden 1 pyttyvaihtoehtojen sytytyskohdat. Aittaa jo kummasti merkkien etsinnässä ja jos ei merkkejä vieläkään löydy niin joutsekaulalla loput.
    Joko ymmärrät?
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Edelleen v 8 koneessa on kaksi rviä sylintereitä ja se ykkönen on jomman kumman etu tai takapäässä (takapäässä tuskin jos ei ranskalainen) eli yhteensä 4 vaihtoehtoa mitä sinä et ymmärrä.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tässä tapauksessa niitä nyt vaan sattuu olemaan kaksi.
    Tiedän vain yhden yli 2 pyttyisen V- koneen, missä sylinterit on tasajaolla (eli samoilla kohdilla lohkossa ja kiertokanget ”sisäkkäin”) ja se löytyy omasta tallista. Siinä vaihtoehtona tuo takaa vasemmalta a1.
    Deuz ei ole tasajaolla siksi vaihtoehtoja kaksi.
    Tuossa kuva tasajaolla olevasta kankiparista selvennyksen vuoksi.

    [​IMG]
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    edelleen tuo millä jaolla sylinterit on ei vaikuta numerointiin
    eseim om542 niin jakopää on vauhtipyörän puolella ja ykkös sylinteri oikealla edessä, ja se samalla kaulalla etumaisena oleva onkin numeroitu sylinteriksi5 vasemmalla puolen.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Niin ja miten tuo liittyy tähän Deuziin?
    Ei mitenkään josta tässä topiikissa oli kyse. Mersun KA kone on minulle tuntematon. Outo numerointi kerta kaikkiaan.
    Tässä deuzissa se ykkösen vaihtoehto on joko edessä eka tai takana a1 kuten kerroin. Olet oikeassa että tuolla esittämälläni ajatuksella ei sitä virallista 1. Pyttyä ei selville joka ikisestä moottorista saa, mutta kuten vastasin, sillä ei ole oikeasti tämän deuzin ajoittamisessa mitään merkitystä, jos ne merkit oli kerran hukassa ja ajoitus kysyjällä kuitenkin haussa.
    Syttäjärjestys, vaihtokohdat, parit ja joutsenkaula...

    Mielenkiinnosta, miten ja mihin kohtaan tuo mersun moottori ajoitetaan?
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tulihan se sieltä että sytkäjärjestystä ympäripyörittämällä ei saa selville minkä (kumman) pytyn on päätetty olevan ykköspytty.
     
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ja sillä ei ole edelleenkään tässä tapauksessa merkitystä koska vaihtoehtoja on vain kaksi.
    Ja kyllä se muuten tässä selviää.
    Tässä on rivipumppu ja putkea seuraamalla selviää elementti ja pumpun luukusta (jos bosch) mikä elementti on 1. pytty.

    Kerroppa siis miksi ei selviä.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ja nyt ei sillä muka ei ole merkitystä kun ei ole ajoitusmerkkejä löytynyt ja ajotuskin on hukassa :rolleyes:
    Vmp.
     
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    ratas jakopää rattaissa merkit mitkä pitää osua vastaaviin toisissa rattaissa ei siis varsinaisesti ajoiteta mihinkään kohtaan, kun kuitenkin kyseiset hampaat ovat kohdakkain aika suurella alueella. Ruiskutus ajoitusta ei "normi ihminen" kykene muuttamaan yksikköpumpun suoraan nokan käyttämänä sähköllä ohjattuna trikkeri kehä vauhtipyrässä jonka saa epäsymmetrisen pulttijaon ansiosta vain yhteen asentoon.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Suotta siinä räksytät. Ota selvää moottorin toiminnasta ja rivipumpun ajoituksesta niin ei tarvi viisastella.
    Kerro siis nyt, miksi 1. Ei löydy ja miksi syttäjärjestys ei pyörittämällä selviä.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nokan ajoituksesta ei kai ollu puhe vaan pumpun?
    Semmosen on aika helppo säätää, mikä ropleemi?

    (Tämä oli vastaus turbiinin kommenttiin,)
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Turhaa yrität vähätellä. Olen ajoittanut pumppuja erilaisilla mittareilla.
    Sinä tiedät paljon, mutta et kaikkea etkä varsinkaan osaa arvioida mun osaamistani, ja olet vieläpä täysi mulkku.
     
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    No sitä pumppuahan tässä ollaan koko ajan säädetty. Vaan kun YKK merkki hukassa. Siinä ongelma.
    Mutta edelleen; miksi se 1. ei löydy ja syttäjärjestys selviä?

    Argumentit kun loppuu niin nimittely alkaa.
    Ei ihme että tää saitti on pyllymäessä kun tieto hukkuu testosteronin alle. Netissä on helppo huudella.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aloitit tuolla itse ensimmäiseksi vittuileen turbiinille.
    Mene kellariin vittuileen.
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kukaan mitään oo vittuillu. Sunlaiset sarjakoukkaantujat vetää herneen joka asiasta. Sellaisestakin mistä ei ole edes hajua.
    Mutta edelleen et selvään kysymykseen osaa vastata. Eli missä on se VMP?
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos tiedät niin kerro nyt aloittajalle miten selviää ykköspytty.

    Ja tosiaan rivipumppuja en tunne, revolveripumppuja kyllä.

    Ja vittuilu näköjään senkun jatkuu. Jatka vaan.
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuota noin...
    Pitäisköhän sun tehdä tähän väliin reality check = kuka-mitä-häh
    Vai pitäiskö mun vaan niellä tuntemattoman tyypin VMP:t, mulkuksinimittelyt ja virtuaaliset vittuiluanalyysit.
    Ei pysty, liian hapokasta.
    Sunlaisten takia täällä ei neuvoja oikein jaksa jakaa kun te tosielämän insinöörit alatte näyttämään kaapin paikkaa ja vittuilulla lopulta kuittaatte tietovajeen.

    Taidat muuten olla se sama ”Poweri” joka siellä kellarissakin uuden nicin turvin Koronaketjussa naljaili.
    Se selittääkin kaiken.
    Piti koettaa päästä taas pätemään ja riitaa haastamaan.
    Over and out.

    Ps. Se on jakajapumppu.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei taida tulla sitä vastausta lopuksikaan..

    Lisää vittuilua ja yhä henkilökohtaisempaa.
     
  20. juko7

    juko7 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!