Diesel Injector Cleaner? Hyötyä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CHEVY HESSU, 20.10.2006.

  1. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Kyllä ainakin fortella saa ihan selkeetä muutosta käyntiin,kun sinne cdi:n suuttimiinkin kertyy aikaa myöten jonkunlaista "töhnää" kumminkin,omassa käyttiksessä ainakin tuntuu muutos selkeesti,varsinkin kun tulee paljon kaupunki pyöritystä alhaisilla kierroksilla.
     
  2. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    2-T öljy auttaa jos esim. talvilaadun dieselin voiteluominausuudet "loppuvat kesken" vanhassa syöttöpumpussa (esim. ennakonsäädin jumii tms).
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jos käyttää dieselöljyn joukossa vedenpoistolitkuja, voi pumpun voitelua varmistaa vielä 2T öljyllä, ei siitä haittaakaan ole. 2T öljy voi auttaa jatkaan matkaa silloinkin, jos on sattunut vetäseen tankin pohjavedet pumppujen läpi. Näin siis vanhanajan rauta-dieseleissä, ei noista uusista tiedä.

    Vaan kaipa noista suutinkliinereistä voi olla ihan hyötyäkin, jos suuttimet on kovin rähmässä. Eipä tarvi purkaa mitään, ajaa vaan. Ehkä pitäisi kokeilla.
     
  4. ford59

    ford59 1st gear

    Kyllä hyötyä on. Aikoinaan korjailtiin huonoja pakokaasupäästöjä Fortella.
    Uusi suodatin täyteen ainetta ja asiakas ajamaan, parin päivän päästä uudet pakokauhut ja hyvät oli (yleensä ainakin). Pari tapausta oli semmoista, että naftasuodatin meni tukkeeseen jopa 3 kertaa käsittelyn jälkeen. Viisaat osasi kertoa että tankissa jossa on vähän vaihtuvuutta (esim. veneet) alkaa kasvamaan levää eli jotain mikrobeja! Forten tappaessa ötökät ne lähtee tankin seinistä irti ja tukkii suodattimen.
    Olis kiva joskus nähdä mikroskoopilla millainen se naftamönkijä oikein on!!!
     
  5. skotikka

    skotikka 3rd gear

    kyl niistä suuttimien puhdistusaineista hyötyy on.. käytetty joka autossa jenkistä tavakikottimeen ja aina koneen käynti parantunu ja autoista tullu pirteempiä. nehän voiteleekin niitä osia ja poistaa vettäkin järjestelmästä.
     
  6. KU-Dieselin tyypi otti melkein pulttia kun kyselin, että kannattaako noita 2T-öljyjä lantrailla joskus polttoaineeseen. Sanoi, että ei missään nimessä mitään ylimääräistä töhkää mukaan. Seuraavaksi kyllä kertoi RedLinen lisäaineesta jota voi käyttää.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Toisessa korjaamossa taas kehotettiin käyttämään 2-tahtiöljyä. Hassua.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    en usko että tuo 2-t öljy vanhoissa koneissa mitään tekee, mutta nää uudet saattaa seota tai hajota, kun sotkettu elektroniikkaa yms riittävästi sekaan.
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Te ette usko mitään mitä netissä kirjotetaan, mutta mä olin duunissa dieselkorjaamolla, jonka perustajaveljet aloitteli töitä 1960-luvulla. Toinen veljistä jäi eläkkeelle vuosi, pari sitten (2004-2005 tms) toisen veljen poika jatkaa perinnettä Helsingin Diesel Oy:ssä, ja voin sanoa että jos joskus on pitkää kokemusta dieseleistä tällä firmalla on sitä. Tämän firman, jos nyt sitä uskallan netin kautta levittää, resepti oli 0.5-1% 2-tahtiöljyä ja 0.5-1% prosenttia jäänestoa rivi, ja jakajapumppu dieselmoottoreihin. Mä en ainakaan viitsi jonkun nettitiedon perusteella alkaa väittämään vastaan 65-vuotiaalle diesel-expertille joka on korjannut lähes jokaisen kuviteltavissa olevan pumpun yli 45-vuotiaan uran aikana.
    Flame on, joka siihen luulee kykenevänsä.

    P.S Soittakaa firmaan ennenkuin alatte lässyttämään sitä samaa paskaa mitä tälläkin foorumilla tuntuu riittävän.
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    2 T öljyä dieselin sekaan

    Heips !

    Vanhanmallisiin Ok. mutta nämä uudet (esim Chevy 6.5 TD) jossa elektroniikkaa(PMD boxi) EI HYVÄ ,koska systeemissä jonkinlainen optinen polttoaineen laadun valvonta ja se saattaa reagoida lisättyyn 2T öljyyn. :soosoo:
     
  11. RB-440

    RB-440 1st gear

    Aina kun valmistajan tai maahantuojan tai ihan missä vaan on selvästi sanottu, että jostain lisäaineesta voi olla jotain haittaa, kannattaa mieluummin jättää käyttämättä kuin käyttää. Ei sitten tarvitse otella tuotevastuiden ja takuiden kanssa, jos jotain tapahtuu.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä oikein yritit tolla tarkoittaa?? Että joka vehkeeseen noita pitää lisätä :eek: vai että jos käyttää jäänestoa niin pitää tällätä 2tsahtia joukkoon!!
    Olen mönkinyt noilla GM dieseleillä parikymmentävuotta ja ikinä ei ole tarvinnut laittaa mitään aineita naftan joukkoon. Kerran tankkasin vanhaa naftaa tynnyristä ja ekoilla pakkasilla auto hyytyi, mutta filtterin vaihdolla siitäkin selvisi.
    Sain tossa yhden näytepullon tollasta ihmeainetta jolla suuttimet "putsataan" ja laitoin sitä kahteen autoon ja yhteen veneeseen enkä huomannut mitään vaikutusta.
    Paatin kävin eilen siirtämässä ja se (suorasuihkuturbokutvonen) sauhutti enemmän kuin kesällä hetken aikaa mutta se johtui kylläkin kylmästä ilmasta enemmän kuin mistään litkusta.

    Käyttösubbarin tyhjäkäynnillä sauhutukseenkaan se ei auttanut mitään, mutta kun väänsin pumppua millin aikaiselle niin sekin savutus häipyi ja nyt lähtee paremmin käymään eli kunnolla huollettu ja säädetty kone ei tarvii mitään ihmelitkuja toimiakseen ympäri vuoden :poff: .

    On tossa tullut jokunen suutinkin purettua ja ei niihin sisälle mahdu mitään sellaista paskaa jonka noi aineet olevinaan poistaa?!

    Noi aineet on varmaan omiaan tuomaan käyttäjällensä mielenrauhan ja tunteen että nyt TOIMII :rotfl: .
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi Geeämmän pumput säätyy silleen että mutut auki ja vääntää pumppua edestä katsottuna oikealle!! Suurin syy noitten savutukselle on pielessä oleva ajoitus joko säädetty persilleen tai sitten jakopään ketku on venynyt joka myöhästyttää pruuttauksen myös. Nykykiisseleissä tonkin homman hoitaa joku tanan kopjuutteri?? Mun paatin kikkarassa on ratasveto jotenka se ei taas kaipaa yleensä mitään kulumisesta johtuvaa säätöä. Dieselien ruiskutuksen säätämiseen on keksitty hienoja vehkeitä esim. sellainen pikku härveli joka haistaa ruiskuputken läpi tietoa ja muuttaa sen sitten tavalliselle stroboskoopille sytkäimpulssiksi? jolloin ajoituksen voi laittaa sillä strobolla kohdalleen.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noi remmivetoisetkaan pumput ajoitustaan itekseen muuta, mutta emännällä oli viime talvena mitsusipsi hapero :oops: ja siitä väänsin ajoitusta aikaisemmalle pikkasen ja poistin siitä ahtopaineen tunnistavasta hässäkästä sen kalvon päässä olevan kartion. Puhtia oli aika mukavahkosti ja vaikka siinä oli vielä tomaattitoosa niin se jopa liihahti :odroll: .
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: On niitä haperoita ollu tomaatilla aikas paljonkin emännän kasa oli -89. Tyyppi on AW70? muistaakseni eli 4-pykäläinen lukkoturbaanilla. Ajoitus tuo pikkasen lisää puhtia kun syöttöä lisätään. Ja se kartio löytyy kun avaat sen 4 pultilla kiinni olevan kannen ja otan sen kalvon käteen!!
     

Kerro tästä muillekin!