diesel pösön päivät tais päättyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja golden rocket, 15.12.2017.

  1. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    en uskois kanssa että nyt suuttimissa olis vikaa. pahasti kallistuu tuohon pumppuun mahdollisesti ajoitukseen tai kansi/pahvi vaurioon ei ole jäätymisiä eikä tukoksia. en tiä jos ajotuksessa olis jotain tapahtunut niin mistä helvetistä se älytön sininen sauhu. no osien hinnalla saa ehjän samanlaisen ei näitä viitti alkaa edes suremaan tuli minun ranskan kokeilut täyteen taitaa olla mailman ainoo auto mikä kiihtyy ja kulkee hitaammin kuin fiat 126
     
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Toi on niin totta ja noita kaapista kompastuneita äidinkielen lehtoreita on Suomi pullollaan ja kummiskaan ei ole asiaan neuvoa antaa.
     
    palontie ja KajS tykkäävät tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Setä on perseraiskannu lapsena niin tossa on tulos.
     
  4. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Jatketaa riimillä.
    " kun kaatuu tahtomattaan kaapista ulos"
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites huohotus? Ettei se öljyjä lykkää sinne
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ääni Karpovin ajatukselle ;)
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Niin kai se kansipahvi pari kymppiä maksaa...
     
  8. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    tohon kun lisätään koneistukset ja mahdollinen pumppu remontti ja autolla muutama satanen arvoo ei mun juttu. ajoin startilla sen tonne pihan perälle metallin keruu astiaks osia saa edullisesti jos joku tarvii. netti väärällään noita kaiken näkösiä kauppa kasseja tässä on ihan valinnan vaikeus :D
     
    palontie tykkää tästä.
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eipä ne yleensä ilman syytä pala. Se on parikymppiä, koneistus viitisen kymppiä ja työtä helvetisti. Samalla tietty kandeis uusia jakopää ja vesipumppu kun menee hihnoja ja ketjuja (kumpi lie) irroittelemaan. Sit pitäisi vielä se vikakin löytää, että miksi paloi, jos se siitä oli kiinni...
    Omassa kauppakassissa oli flekti hirttänyt kiinni ja ilmeisesti sitä kautta pääsin tekemään kansirempan. Siihen romuun on sittemmin rahaa kaadettu vähintään viisi kertaa arvonsa, ja kymmeniä ja kymmeniä työtunteja -> ei viitti hävittää enää. Kaukaa viisas olisi ajanut sen kansiremontin sijaan romikselle :D
     
    palontie ja Rotten tykkäävät tästä.
  10. virta

    virta Gearhead

    Ei sitä vikaa välttämättä löydy,jostain malleista menee sadantuhannen välein pahvi,kuluitusosa tuo on.
    Itse en ole koskaan koneistamolle kantta vienyt,puhdistanut vain pinnat itse huolella ja aina ovat pitäneet,saattaa onneakin olla mukana.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvassa autossa nykyään voi pelkän pahvin vaihtaa. Menee muitakin tiivisteitä jo. Ja sitte nuo dieselissä varsinkin ois fiksu tarkistaa vaikka noissa ei tainnu kansi niin helposti siipeensä ottaakaan kuin esim vagissa.
     
  12. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    pösö,ranskalainen kirous autoilevalle kansalle!
     
  13. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Paa kuntohon vaan jos muuten olis viä hyvä ajopeli. Itte tein nuan muutama vuas sitte vanahalle omegalle ja kannatti ku aina menöö leimasta läpitte ja niin hyvä ajettavaki viä.
    Niin eihän näillä oo ku käyttöarvoo, mut otappa joku uutee sähköhärpäkes tilalle niin tiiät mitä tuli tehtyä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käyttöarvo mainittu :poff:


    Juu aloittajalle: älä kuuntele muita ja pyörrä päätös. Eli vie pajalle ja laitata siellä kuntoon. Ei haittaa vaikka samalla rahalla sais kolme vastaavaa kun se on se käyttöarvo ja huolettomia kilsoja edessä :poff:
     
    Rotten tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl hyvää kannattaa mieluummin korjata kun ottaa kolme suomitunareitten ja jobbareitten harrastamaa paskaa pihaan korjattavaksi
     
    palontie tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millä logiikalla? Ja ei tarvi tilalle mitään paskaa ostaa.


    Ymmärtäisin logiikan jos vanhan korjaa edullisemmin kun uuden ostaa.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei muutakuin kahdenkympin asentajat jonoon.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    se "uus" on yleensä paskempi mitä se vanha olettaen että se vanha on hyvä yksilö muuten.

    juu ei kannata ostaa paskaa mutta nää viritelmät on yleensä niin henkeäsalpaavaa luovuutta ettei mun kaltanen urpo kykene tajuamaan että alipaineletkut voi olla venakopan välissä tai runkoon on tehty vesisäiliö ja mitä kaikkea kummaa on eteen sattunut
     
    palontie ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  19. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Useesti kuitenkin se korjaaminen on edukkaampaa ku vaihto toiseen. (Korjauttaminen ei välttämättä).
    Näissä halvoissa tietenkin kannattaa huomioida aina muukin kulkineen kunto, kuin sen hetkinen remontin tarve.

    Tietty, kuten itsellänikin asiaan vaikuttaa mm. se että tympäännyin totaalisesti ja käyttis volle jäi seisomaan mitättömän pikkuvian vuoksi, vaikka siihen laitettu paljonkin osia lähiaikoina.

    Tuo käyttöarvo käsite on jokaisen itse määriteltävä, kun tuntee auton historian ja mitä sille on tehty lähivuosina voi melko varmuudella ennakoida tulevatkin remontit.
    Suunnilleen ne kaikki kestää samanverran, samankaltaisessa käytössä.

    Itellä on aina lompsa keventynyt eniten autokaupoilla, toki pajakäynninkin jälkeen tarvii poikkeuksetta taikaseinällä käydä.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millä oletuksella se vanha olis hyvä yksilö muuten?
     

Kerro tästä muillekin!