Dieselin cruise ja bensakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Hyytiäinen, 27.11.2003.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Mahtaako GM:n dieselin cruisea saada toimimaan bensakoneessa? Äkkiseltään ajateltuna pitäisikö niissä mitään eroa ollakaan? Omassa cruisessani vaan lukee päällä "DIESEL", joten kai se jotenkin erilainen on, vaikka luulisi, että alipaineen lähde on ainoa ero.

    Löytyykö joltain vanhan GM:n cruisen kytkentäkaaviota? Siis sen mallin, jossa ei ole RES eikä ACCELERATE -toimintoja.
     
  2. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Mitä osaa sä oikein tarkoitat? Se kone huoneen "moduli" on ainakin astrossa samanlainen kuin vanissa,runko kiinnike pitää vaihtaa ja kaasuvaijerin päähän tulevan kiinnike, muuten on sama ja käy ristiin, jopa sähkö liitin menee suoraan. Kyllä ne pitäis olla samat bensakonees ja diiselis.
     
  3. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Tarkoitan juuri tuota konehuoneessa olevaa osaa. Sehän on mun ymmärtääkseni se itse cruise, muut osta on vain apulaitteita, joiden avulla se sitä nopeutta ylläpitää. Omassani ei tule kaasuvaijeriin kiinni mitään, vaan kaasupolkinen vivustossa on palikka, joka painaa kaasua. Alipaineletkujen kytkennästä en sitten tiedä mitään, kun ne on revitty irti. Mutta siis edelleenkin ihmetyttää, miksi siinä laitteessa lukee diesel...
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Minkä vuosimallin auto?
    Tuleeko moduuliin vaijeri laatikolta ja modulilta vaijeri nopeusmittariin?
     
  5. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    vm '80

    Ja täytyy nyt vielä sanoa, että kun en noita säätimiä ole koskaan ennen roplannut, niin saattaa olla, että autostani puuttuu joku komponentti, mutta mä en tiedä sitä. Kone oli vaihdettu ja cruise toimimaton jo kun mä sen auton ostin.
     

Kerro tästä muillekin!