DIESELMOOTTORI "KALKATTAA" KYLMÄNÄ..!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 251265, 16.1.2009.

  1. 251265

    251265 1st gear

    Mikä on kun starttaan pakkasella, moottorista kuuluu muutaman sekunnin ajan hurja "kalkatus" ja "helinä"??
    Kuulostaa siltä että kampi pyöris ilman laakereita!!!!

    Kalkatus loppuu kyllä samantien kun kone alkaa hyrrätä, mutta käy sääliks
    tota vanhaa.. ( 1.9 turpakiisseli passat -97) noin 300t takana..)

    Mulle on sanottu ettei tomaattia käynnistäessä sais painaa kaasuakaan,
    mutta kun toi onneton sammuu samantien jos en sitä tee!!
    WHAT A...??
     
  2. samisalama

    samisalama Gearhead

    Onko kaikki hehkut kunnossa?
     
  3. 74

    74 Gearhead

    Ettei olis suutinremppa edessä...
    Kolisee ihan kivasti jos suuttimet vuotaa.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onko uusi tuttavuus tämä Pasaati?? On meinaa tapana noilla "vanhemmilla" VW dieseleillä kalista aivan mahottomasti kylmäkäynnistyksissä... Lähdettyään käymään kojelauta heiluu silmin nähden 8) .

    Mutta kannattaa tarkistaa nuo em mainitut asiat.
    Olikos tuon ikäsessä vielä se kylmästartti nuppi?? Jos on, ni siitä ku vetää ni käypi pienemmillä kalinoilla ja pysyy heti käynnissä ilman kaasua.
     
  5. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Hydraulinostajat.( painuneet auton seistessä kasaan) Kylmänä käynnistäessä jähmeältä öljyltä kestää hetki täyttää ne ja sitä ennen kolina on järkyttävä.
     
  6. poitsu3

    poitsu3 Gearhead

    jos toi kalkatus on vain kylmäkäynnistyksien alussa, vika viittaisi hehkutulppiin.

    suutin vika kolistaa lämpimänäkin ja savuvaivojakin se taisi tehdä.

    tuo mudraceri tais tietää noista jotain paremmin,
     
  7. 251265

    251265 1st gear

    Kuulin yheltä hemmolta että venttiilit/tapit kalisis ennen kun paineet on noussu, toi kolisee vain muutaman sekunnin.. Onko tossa vaarana hajoominen vaikka se "vähän" kiliseekin????
    Jotenkin pelottaa..........
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin myös että suuttimista toi johtuu. Nostajat ei kolise edes tyhjinä!
     
  9. Verkkis

    Verkkis 1st gear

  10. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Aikas monet (euro)koneet pitää naputusta pari sekuntia käynnistäessä ennen kuin paineet nousee.

    Miksi sitten huono hyd.nostaja erottuu naputuksena/tikityksenä koneen käydessä?

    Mun mielestä paska(inen) suutin antaa ääntä oli kone kylmä tai kuuma ja ääni on kuin löis lekalla lohkon kupeeseen.
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    jos se oikeen kovin "kiroo ja kalisee" kylmänä on vika todennäkösesti "ennakon säätö solenoidissa" mikä on siellä pumpun alla!! kannattaa kääntyy paikallisen vag-merkkikorjaamon puoleen tai diesel-korjaamoon mis on vikadiagnoosi-laitteet ni tietokone sen kertoo heti jos toi solkku on viimesillään......tulee loplta niin hyväks et ei lähde käymään kuin start-pilootilla tai muilla tentuilla!!

    osa ei ole kallis ja vetoa tulee mootoriin paljoin lisää....

    eikä tuota sähkö pumppu-nelosta oikeen voi verrata LT:n tai volen käyttämään 2,4-kuutoseen :-?
     
  12. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Joo tuo volkkari/volovo diesel on ihana. Minun lapsuus on nuilla myrkytetty!! Pikkulinnut lähtee pakkasaamuina pihasta ja naapurit ihmettelee 8)
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    :rotfl: ite ajelen vieläkin tommosella!! ja sauhu on kauhia 8)
     
  14. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kyllä minäkin semmosesta haaveilen :oops: Ostakee tuo murrsu pois, niin saa kunnon sauhukoneen.
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja minä suunnittelen moisen LT-Reimon ostoa naapurien iloksi :rotfl:
     
  16. ramman

    ramman Double Gearhead

    Käytiin tossa viikonloppuna hakemassa emännyksen velipojalle ykköskoppanen vw caddy jossa on 1,8 TD ( ilmeisesti passatista ? ) tää oli kans kotvasen siellä puun alla majaillu ja oli kyllä hurjan kuulonen kalkatus mikä tosta lähti kun saatin se käyntiin :rotfl: muutenkin aika mielenkiintonen reissu, caddyn oli aikasempi omistaja kantannu ojaan sillä suurauksella, että kuskinpuoleinen etupyörä oli painunu aika reilusti taaksepäin ja ei tietysti oikeen mahtunu pyörimään, sille siis annettiin hienosäätöä rautakangella ja sittenkin se sojotti ihan minne sattuu, kiva hinata tollasta 50 km kun se luikerteli siellä perässä kuin kivi :rotfl: autossahan ei myöskään luonnollisesti ollut muita jarruja kuin käsijarru, valot ei toiminu ja puhallin ei puhkunut eli ikkunat oli aivan jäässä sisältä koko matkan, oli vähän väsyneen näköinen hinattava kun päästiin perille :rotfl:
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    ja mul on viel pystyputki niin sauhuu on aina ihan tarpeeks ja yltympäriis mäkeä .........kelilläkuin kelillä!!!!
     
  18. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    volkswagen

    ei kannata ihan heti hätääntyä pienestä kalinasta kylmänä. jos kaikki on muuten kunnossa. mul ei oo kyl noista dieseleistä muutakokemusta, ku se et kalisee. mutta bensakoneita on ollu ja ne sit taas on kilissy kylmänä startatessa kaikki. oliskohan joku semmonen ainaki bensakoneessa et öljy valuu yläkerrasta pois. ja kilisee siks niinkauan ku venttiilikoneisto saa taas öljyä. taitaa olla noiden ominaisuus. ennenku vika. :pinup:
     
  19. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    kyllä siellä nostaja naputtaa, sama "ominaisuus " on bensakoneissakin vanhemmiten niissä kuluu nostajien takaisku venttiili ja sammuttaessa auki jääneiden venttiilien nostajat tyhjenee ja rallatus on melkonen ennenku ne täyttyy.
     

Kerro tästä muillekin!