Diodisilta kärähti (taas)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja GM4WD, 29.7.2007.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Pickupista meni diodisilta, edellisen kerran uusittu vajaa pari vuotta sitten. Siinä kun on ne kolme ruuvia mihin tulee kentästä johdot niin yksi sulanut irti. Mikä aiheuttaa tämän? Muistaakseni viime kerralla oli eri ruuvi.

    Auto on ladannut koko ajan n. vajaata 15 volttia, olisko tässä syy? Säädin vaihtoon?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Yleensä jännite on likimain 14.7v joten en usko säädinvikaan. Luultavaa on, että staattorikäämissä on maavuoto, tai on vain jostain syystä päässyt se kiinnitysruuvi löystymään.

    Se käämin vuoto mitataan niistä 3:sta johdosta vastusarvo käämin runkoon ja arvon tulisi olla ääretön
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Mahdoton sanoa kumpi oli ensin, diodivika joka poltti liitoksen, vai huono kontakti joka poltti diodin.

    Diodisiltoja on ainakin kolmea eritehoista, pienimmät eivät välttämättä kestä diisselissä joka on varustettu kahdella akulla kun vähän paskaantuvat ja jäähdytys heikkenee.

    Se auttaa kun päädyn reikiä avartaa diodisillan kohdalta ja jos laturi on erillisillä siivillä oleva peltisiipinen (se heikommin jäähtyvä), taivuttaa ne kulkemaan mahd. liki runkoa tai shimmaa siiven uudestaan, jolloin ilman läpivirtaus laturissa paranee.

    Samoin staattoreita on ainakin kahta erilaista jne.

    Säätimen varaosanro jaakkoauton kirjassa on 18-30033, maksaa n. 6€.
     

Kerro tästä muillekin!