Dodge Aspen jarrutehostin -> Dart?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja L.P., 17.8.2007.

  1. L.P.

    L.P. Gearhead

    Sopiiko Aspenin jarrutehostin Dartiin?
    Dartti vuosimallia 67
    2-piirijarrut, seinässä 4 kiinnitysruuvia pääsylinterille.

    Asiaan kaivataan varmistusta, koska varmaa vastausta sopivuuteen en ole löytänyt. Onko asennuksessa muuta huomioonotettavaa?

    Tuon näköinen pääsylinteri on tällähetkellä paikallaan:
    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img582520.jpg
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Väittäisin, ettei sovi. A-koppasissa toi tehostaja on jalallinen malli, eli tehostaja on ylempänä kuin pelkkä pääsylinteri ja sitä käytetään sellasen välivivun avulla.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    aspenissa on nuo 4 kiinnitysruuvia tehostimessa, tuliseinässä pelkät reiät. ei ihan heittämällä sovi paikalleen...
     
  4. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kiitos tiedosta.
    Eli tämä tahtoo sanoa että aspenin ja dartin tehostajat ovat erilaiset keskenään?
    Eikös kori ja muut kuviot olleet aika samanlaisia vuodesta '67-81?
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ei, maailma tuli hulluksi pikkukoristen osalta loppuvuonna 1975, jolloin Aspen ja volare esiteltiin 1976 malleina.
     
  6. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    kaikkiaha saa kotkattua mutta aika huanosti se menöö jos siälä on kasi tuvas on meinaan aika maharotoon se tehostaja. mutta oon mä niitä nähäny dartiis ja coronetiis vähä reikien muuttamista siinon
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mopareissa pääsylinterin kiinnitys tehostimeen muuttui 4 pultista kahteen vuosien '78-'79 tietämissä. Lisäksi Aspenin tehostin on halkaisijaltaan A-bodyn vastaavia paljon suurempi (11" vs 6,5"-9"), joten ei tältäkään osin sovi heittämällä.
     

Kerro tästä muillekin!