Dodge Caliber?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Zandmann, 16.5.2006.

  1. samisalama

    samisalama Gearhead

    Aikas halvat määräaikaishuollot Caliberiin. 200 tai alle kaikki, paitsi 90 000 huolto CVT-malleihin, jolloin vaihdetaan laatikkoöljyt ---> koko huolto karvan alle 700€, (laatikko-öljyn osuus 296€).
     
  2. sideburns

    sideburns 1st gear

    Ensimmäiset huollot/ tarkistukset tulee 15000-20000 tai vuosi käyttöönotosta. Kyllähän jotkut haluaa niistä ensiöljyistä eroon melkein heti, mutta aikas turhaan niitä heti on vaihdella.

    Ei pysty vielä antamaan pahemmin vinkkejä vianhakuun kun ei yhtäkään ole tarvinnut vielä ruuvata muutakuin peräkoukkua : )


    Yleensähän nämä sammumiset tosin viittaavat ohjainyksikön vajaatoimintaan, mutta takuut pelaa :)
     
  3. mikak.

    mikak. 1st gear

    Vaasan käyttöautolla on koeajettavana musta automaatti caliber (en muista onko 2,0 vai 2,4)
     
  4. zarppa

    zarppa 1st gear

    Takuu?

    "Takuut pelaa... "
    Kuinka pitkä takuu ko. autolla on?
    Olen jo pari kertaa käynyt koeajolla, mutta unohdin taas kysyä, enkä löydä tietoa netistä.... täytyisi pian (mieluiten heti) päättää ostanko vaiko en...
    Toinen vaihtoehto olisi Hyndai Tucson (takuu 5v)...
    Dodgea tekisi mieli ja yritän keksiä hyviä syitä miksi se on parempi!!

    On se niin ruman kaunis katsella... :p
     
  5. Boosters

    Boosters 1st gear

    Dodgen takuu on kaksi vuotta ilman km rajoitusta!

    Sain tänään autoni pois huollosta eikä he löytäneet mitään vikaa siitä.
    Ei vikakoodia ei mitään ei edes löytynyt mitään liitosta joka olisi ollut löysällä

    Olivat olleet yhteydessä maahantuojaan ja kokeilevat seuraavaksi öljynsuodattimen vaihtoa.
     
  6. Boosters

    Boosters 1st gear

    Olisi edessä talvirenkaiden hommaaminen syksyllä!
    Mitä kokoa mitä rengasta, nastaa vai kitkaa????????????

    Kertokaa omia kokemuksia yleensä kumpia olette käyttäneet yms...
    Edellisissä autoissa on ollut nastat mutta nyt Caliberissa EHKÄ kitkat...
     
  7. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Aiheestasi on roppakaupalla kaupunkilegendan tasoisia viisauksia ja sinäkin saat varmasti lahkolaissaarnaajan ehdottoman totuuden kaltaisia neuvoja. Rengasliikkeiden myyjiltä ja "asiantuntijoilta" kuulet sitten toisen mokoman lisää puppua.

    Kumma, jos tästä nasta/kitka-keskustelusta ei olisi useampaakin viestijaksoa "Renkaat ja vanteet" -osiossa. Oletko katsonut sieltä?

    cartman
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei oo varmaan ihan eka aspeni mistä hanuria näytetään..
     
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Piti oikein hieraista silmiä, kun piruuttani vilkaisin Autokeskuksen sivuilta lisävarusteiden hintoja Caliberiin ja vaikka oon tiennytkin, että noi on jotain käsittämätöntä uusissa autoissa, niin kyllä meinasi silti pudota leuka ja paska tulla housuun kun tein vertailua.

    Vaikka muistaakseni autoon ekan 6kk:n aikana laitetut sälät katsotaan "uuden auton varusteiksi" ja siten niistä menee autovero myös...tjsp. muistelen, niin silti noi hinnat on kammottavia.

    Esimerkkinä:

    Taakse roiskeläpät
    Autokeskus - 85€, Jenkeistä tilaten listahinta $27 (~ 21€)

    Kromattu polttoainetankin luukku
    Autokeskus - 208€, Jenkeistä tilaten listahinta $105 (~ 82€)

    Maalattu takaspoileri
    Autokeskus - 796€ (!!!!) - Jenkeistä tilaten listahinta $309 (~ 242€)

    VOI JUMALAVITA, onneksi ei joku vedä yhtään välistä. Vaikka miten naputtelisin noihin jenkkien listahintoihin mukaan alvia ja tullia ja veroa, niin tossa on silti jotain 40-50% katetta mukana!!!

    Haiskahtaa kyllä muutenkin koko prkleen pulju aika kusetuslafkalta, ihan vain kun katteli jo Kraisujenkin hinnoittelua...ja sitä kikkailua, miten armollisesti "vähän" putosi 300:n hinnat, kun joku muu keksi tuoda vähän oikeemmalla hinnotuksella niitä Suomeen.

    Noh, tästä hoksasi heti sen, että jos innostuu tommosen Caliberin tässä vaihtamaan, niin parempi olla ottamatta tosta hinnastosta varusteita vaan mielummin tilaa ne itte ja heittelee paikalleen.

    -JJ-


    Edittiä...pistänpä vielä tohon lohkolämppärin bensamalliin. Autokeskuksessa hinta 328€ ja näköjään jenkkien listoissa tommonen kustantaa $35 (~ 27€).
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos 6kk pykälä on olemassa, sen täytyy koskea ainostaan käytettynä tuotavien autojen verotusta. Ei kai ne tiskillä kysy: "Tuleeko spoikka alle vai yli 6kk autoon, ja onko auto alemman autoveron pakettiauto vai peräti kuorma-auto" :D

    Osien hinnoittelussa ei ratkaise se paljonko osa on maksanut, vaan paljonko asiakasta on mahdollisuus nylkeä, näkeehän sen verotiedoista miten kauppa kannattaa sekä maahantuojille että jälleenmyyjille.
    Eikä ne osat maahantuojalle maksa yhtä paljon kuin vähittäishinta usassa, joten tunnettu väittämä, että ne siirtävät ostohinnasta pilkkua yhden desimaalin oikealle, lienee lähellä totuutta?
    Suomen autoverokin vaikuttanee osien hinnoitteluun siten, että kalliimpaan autoon on helpompi myydä kallimpia osia, ja taas kertyy katetta :wc:
    Tarjouksissa sitten ale prossat on joskus hyvät :lol:

    Kromimaskia joku kaipaili? Billet maski maksaa 189$ ja tavallisia kromimaskeja myydään jo ebayssa pois billettien tilalta.
    Ehkä jo pian uusiakin kromimaskeja löytynee ja luultavasti eivät maksa satastakaan (esim AN- ja DN-bodyjen repro-maskit jo alle 30 taalan):
    http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ilmeisesti käytännössä tää tarkottaa tätä nykykäytäntöä, että jos ostat varusteen X uuteen autoosi siitä samasta liikkeestä ja siinä samalla kertaa kuin ostat uutta autoa, niin toi varusteen hinta ympätään loppulaskuun ja siis suomeksi, tosta varusteen hinnastakin nussitaan se autovero.

    Sitä taas ei valvo enää pirukaan, eikä edes SDP:n kätyrit, mihin menee vauhtikaupasta ostettu wunderbaumi tai roiskeläppäsetti tai vesinokkaeläimen esinahasta tehty ratinpäällinen :D


    Näinhän se menee! Ensijärkytyksestä toivuttuani totesin mielessäni, miten hupaisaa onkaan, että joku suostuu maksamaan just esim. 500 mummon markkaa roiskeläpistä tai 2000 mummon markkaa lohkolämmittimestä...

    Niin tai näin, niin tulipahan semmonen fiilari, että tossa vois päästä joka jamppa liksoille, jos ostaisi uuden autonsa ilman tommosia pikkuhilkkeitä (joista voi tulla kepeesti parikin tonnia summattuna) ja ostaisi ne erikseen ja antaisi asennuttaa jossain muualla tai vaikka tekisi itsekin.

    Just esim. noi roiskeläpät tai bensatankin luukku vois olla hyvä tee-se-itse-miehen esimerkki...eli mitä vois jäädä omaan taskuun säästöä, jos ostais usasta ko. kilkkeet ja asentais ne itse versus se, että ostaisi suoraan liikkeestä asennettuna?

    Eipä silleen, tyhmä ei ole se joka pyytää...jne. mutta joku häpy pitäisi olla. Toisaalta, harva uuden auton ostaja ilmeisesti osaa edes vilkaista ulkomaiden hintoja ja vertailla ja kyseenalaistaa Suomen myyjäpuolen hinnastoa. Kiltisti maksetaan uskoen jos jonkinlaisiin selityksiin.

    Selityksistä tuli mieleen sekin, että ainakin Raision Autokeskuksessa kuulin myyjän selittävän suu vaahdossa jollekin asiakkaalleen, miten "Caliberin hinnassa on nousupaineita vuodenvaihteen jälkeen, kato se on se dollarin kurssi vähän semmonen, että se vaikuttaa"...itse olin ensin vähän, että WTF, sitten :odroll: lopuksi sekä :mad: , että :rotfl: . Mitä oon itte kattonu, niin toi taalan kurssi on tässä ollut kokoajan melkeen joko laskussa tai sitten pysynyt aika vakiona. Ei se ainakaan nousussa ole ollut liiemmin.

    -JJ-
     
  12. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Näitä lohkolämppäreitä johtoineen+asennettuna ostan kymmeniä hintaan 27€
    Uusien autojen ostajista alle % on autonasentajia tai muita tuhat taitureita
     
  13. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Johan on hintaerot! Huhhuh.
    Mutta niinhän se varmaan on, että ei uuden auton ostajaa haittaa jos se nyt maksaa sen tonnin tai kaks enempi..etenkään jos ei tiedä varusteiden "oikeaa" hintaa! :cry:

    Nythän on iltalehti arvostellut Caliberin... Jokainen saa päätellä itse.. :eek:
    http://www.iltalehti.fi/autot/200608034951746_at.shtml
     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    En tiedä, mä olen Caliberia tässä katsellut sillä silmällä jo jonkun tovin...vaikka odotusaika lienee 6+ kuukautta :-/ Ja siis kyllä mua ainakin, mahdollisena uuden ostajana, haittaa noiden varusteiden hinnat. Siinä määrin, että tulee mieleen oikeasti ostaa neekerimpi versio ja hommata sitten omien pohjois-amerikan yhteyksien kautta sitä lisäsälää, mitä kaipaisi lisäksi.

    -JJ-
     
  15. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kyllä noi muuten on aikas helevetin kalliita varusteita... tossa kun vähän ruksailin varusteita lisää tohon 2litran bensa automaattin niin hinta pompsahti tonne 35000€ paikkeille :eek: Mielestäni ei ole halpa auto... Ja varusteet oli ihan normi juttuja eikä mitään hifistelyä.
     
  16. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    No emmä tarkottanukkaan sua, tai muitakaan OD:läisiä. Vaan tätä tavallista kuluttajaa. Mutta kyllä muakin söis tollaset hinnat. Eiköhän se tosiaan niin oo helpoin että ottaa karvalakkimallin, tilaa ite osat jenkeistä ja laittaa/laitatuttaa ne alle. Saapahan kauppias pitkän nenän. Tai sitte vaan sanoo sille kauppiaalle, että mua on turha kusettaa näillä lisävarusteen hinnoilla. Lyö sille printin kouraan ja sanoo, että kohtuullistetaas nyt vähäsen... 8)
     
  17. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Nahkeinta vaan on, että se maakunnan kauppias ei välttämättä saa valtaisiasti pois niistä osahinnoista, kun maahantuoja taitaa olla se kerros, jonne se suurin % taitaa jäädä?
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Paitsi, että se "maakunnan kauppias" sattuu olemaan Autokeskus ja Autokeskus kun on tunnetusti Aron, eli Dodgen maahantuojan, oma pulju...eli taloon ne rahat kuitenkin jäävät.

    -JJ-
     
  19. jusi99

    jusi99 Gearhead



    Maakunnissa on useita kauppiaita jotka ei liity aroon tai autokeskukseen mitenkään muuten kun asiakassuhteella. Maakunnan kauppias kun ostaa yleensä autot maahantuojalta (aro).
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Off topic mut tulipa mieleen että olin muuten nuorempana aika lähellä päästä (tai kun työpaikasta on kyse niin joutua :p ) hommiin tonne Autokeskukseen Simo Aron autonkuljettajaks. Mä olin silloin Suur-Helsingin OP.ssä autokuskin hommissa kuskaillen rahan paskaa ja hain sit tohon hommaan ja pääsinkin kolmen finaaliehdokkaan joukkoon mut lopullisessa valinnassa homma meni ohi. Hyvänä puolena siinä hommassa olis ollu mm. työsuhdeasunto Kuusisaaressa siellä "köyhien" alueella mut olishan siinä ollu huonojakin puolia, olis joutunu ajamaan kaikki päivät työkseen jollain Moparilla :poff:
     

Kerro tästä muillekin!