Dodge Caliberin kytkinongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jack, 15.3.2016.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Kyseessä olisi -07 vuoden CRD Caliber josta lakkasi kytkin toimimasta? Aamulla töihin mennessä toimi muuten normaalisti, mutta viimeiset sentit kytkinpoljin nousi hieman nahkeasti. Kun piti lähteä kotiin, niin poljin jäikin puoleen väliin, eikä noussut ylös, eikä kytkin irroittanut jotta olisi saanut vaihteen päälle?
    Tähän päivään saakka toiminut normaalisti, autolla ajettu 135000km.
    Jenkkifoorumeilta yritin tavailla, ja veikattiin pääsylinteriä joka on polkimen juuressa, ja ehkä itse vaihdettavissa?
    Onko kenelläkään vastaavia ongelmia/kokemuksia korjauksesta?
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Moi
    On kokemusta poljin jää puoliväliin ja syynä ainakin meillä rehellisesti kaskanen jarruneste siinä kytkinkopan päällä on ilmausruuvi (mustaa muovia) ja siitä valuttelin riittävästi tavaraa pois ja uutta siihen yhteiseen jarrunestesäiliöön lisää kun valui vanhat sonnat pois itse selvittelin että käytettävä kytkin auki helvetillinen työmaa jos sen "orjasylinterin" haluaa vaihtaa meillä jo 160tkm takana ja huollossa mitä teettänyt niin yllätys yllätys! ei ole koko kytkimen nestepuolta huomioitu ja näitä jarrunestehuoltoja oli tuolloin jo 3 takana.
    Tällä pikaremontilla toiminut jo yli 2vuotta ilman murheita.
    Äkikseltään sontainen jarruneste aiheuttaa tuon ongelman.

    Äkkiapu vinkki!
    Vanhastaan nosta kengänkärjellä se poljin ylös niin saa sen verran nestettä työsylinteriin että kytkin irroittaa.
     
  3. Jack

    Jack Gearhead

    Joo taitaa olla laatikon irroitus jos sen työsylinterin vaihtaa, pääsylinteri vielä tehtävissä? Neste näytti olevan ok, mutta nyt järjestelmässä on ilmaa kun sitä valuteltiin, ja pedaali jää ihan lattiaan, joten ajo ei käy ennen kuin saa sen toimimaan.
    No täytyy ilmailla ensin, erikoista kuinka tuo tapahtui vuorokauden aikana...?
     

Kerro tästä muillekin!