2,76 kuulostaisi uskottavammalta,jos auto kiihtyisi vielä 1,5km kiihd.jälkeen. 3.55 kiertäisi n.6000/210 kmh, myös vartin aika saattaisi olla parempi ?. Oma veikkaukseni on, että vaikka autoon on tilattu 3,55 HP axle package ,se olisi vaihdettu harvempaan ,silloinhan ei ollut nopeusrajoituksia. 3,55 ei ole mikään mukava "matkailuvälitys" yli 150 taulussa :smile:
Tällaiseen autoon on tullut performance axle package se on pitänyt sisällään 3,55 välitteisen lukkoperän,hemi alustan ym,jos olisi tilattu manuaalilla silloin olisi ollut dana 60 akseli.
Joo ei toi 2.76 oikein performance välitykseltä kuulosta, vaihdettu siitä ei harmainta hajuakaan mutta olisko tohon aikaa vielä kukaan kerenny avaamaan ton perää ku sehän on ollu ihka uus eipä tuu heti mieleen avata uudenauton perää ja vielä jos toi fender tag on peräsin tosta autosta. joku jos pystyy/viittis skannata se jutun ois ihan kiva lueskella mitä suomipojat on amerikanraudasta niinä päivinä kirjoitellu. <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-03-27 18:27 ]</font> <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-03-27 18:28 ]</font>
Voihan tuo vaatimaton 210 km/h nopeus selittyä koeajajien tottumattomuudella tehokkaisiin ja nopeisiin autoihin,jos ei ollut uskallusta painaa kaasupoljinta tarpeeksi syvään.Silloinhan normaalien testattavien autojen huiput ei yleensä olleet yli 150 km/h,ero jaappanilaisen ja 390 hv moparin välillä oli aika suuri.
Herra Rebel58: Anteeksi, että olen "nimetön", mutta kohteliaammin pyydän, että soittaisit vielä toisen kerran kaverillesi ja selvitettäisiin tuo mystinen perävälitysasia. Tietoa arvelujen tilalle.
Kuski oli Peter Geitel,joka ei ole tullut tunnetuksi kantin loppumisesta silloin,kun kaasua pitää painaa... :smile:
joo..kyseinen auto oli V8 8/84 esittelyssä.Silloinen omistaja oli muistaakseni Seppo Kosonen Varkaudesta?? Ulkoasu oli Candy-punainen...ja oli sisällä aika jykevät turvakaaret,jotka oli lähtösin kisa-ajoilta. Se keräs kanssa ihan kiitettävästi pokaaleja eri näyttelyist....
Mullakin on tuo TM, tosin ilman kansia. Viherpipertäjille tiedoksi, koeajon keskikulutus oli muistaakseni 36l/100km, tähän tosin kai sisältyi kaikki kiihdytys- ja huippunopeuskokeetkin.
Pieni korjaus: koeajon keskikulutus oli 26,8 l/100km ja suurimmat lukemat soralenkillä olivat 37 l/100km luokkaa.
Noh noh eipäs ruveta herroittelemaan! Minun tietämykseni ja tekniset aikaansaannokseni ei siihen riitä. Lepo vaan ja omistaja soitti kun oli tilausorderit lukenut. Org perävälitys oli 3.55:1