Dodge Challenger TM- testissä 14/1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kari Rautaoja, 24.3.2004.

  1. HEMI

    HEMI 1st gear

    Mä kans muistelin että ei ne ihan niin katukumit oo miltä näyttäs :grin:
     
  2. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    F.A.S.T. = factory appearing stock tire.

    Original equipment reproduction bias-ply tires and radials allowed, no soft compound tires of any kind are allowed. Retread tires are not allowed.

    Kannattaa varmaan käydä tutustumassa em. sivuihin, jos asia kiinnostaa. Eikä kannata sekoittaa "factory appearing" -autoja "factory stock" -sellaisiin. Rengassäännöt tosin ovat molemmissa luokissa samat.
     
  3. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Kukaan ei kai ole väittänytkään että nämä autot olisivet täysin vakioita. Koko sarjan tarkoitushan on kilpailuttaa autoja jotka NÄYTTÄVÄT täysin vakioilta. Vaikka Dave Dudekin Challengerissa onkin stroker-akseli (484cid) ja muuta mukavaa siinä on kuitenkin valusarjat sekä Good Year Polyglasit (EI Drag Radialeja).
    Kovin autolla ajettu aika on 11.37 loppunopeuden ollessa 125,88mph. Jos tuo ei ole vaikuttavaa TÄYSIN alkuperäiseltä näyttävältä autolta niin mikä sitten on? Muitakin kovia MoPareita sarjassa löytyy, Joel Nystrom on muistaakseni ajanut '67 GTX:llään 11,93.
     
  4. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Lisäplussana vielä noissa piireissä on kuulemma harvinaisen hyvä ja avoin henki.
    Sinne sopii vierekkäin ja illanviettoon Moppe tyypit Hemeineen kuin myös Buick GSX, että ZL Vetellä ajavat tyypit....

    Kyselin jossain vaiheessa Dudekilta vinkkejä alustaan ja hän vastaili melko mukavasti.
    Kertoili erilaisista testauksistaan....yrittävät kyllä ihan mitä vaan löytääkseen pitoa noista polyglasseistaan ja hyvinhän ovat onnistuneet....
     
  5. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Tarkennuksena edelliseen viestiini; Joel Nystrom on parantanut aikaansa, myös HemiGTX on mennyt 11,37 loppunopeudella 126mph! Tässä autossa on alla ollut Firestone Wide Ovalit tai Good Year Polyglas GT:t, molemmat kooltaan G70-14. Ensimmäinen kymppi on tuskin kovinkaan kaukana.
    Hienoja kuvia Joelin GTX:stä löytyy täältä; http://www.popularhotrodding.com/featur ... r_sleight/


    _________________
    Visit the Walter P Chrysler Museum!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Forwardlook 2004-04-05 22:44 ]</font>
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Year One heittää peliin 1000 taalaa + takin + sälää + kataloogiin kuvan + mainetta + ......+ ensimmäisen kympin ajavalle FAST tyypille.
    Kova keskustelu käynnissä ko. keskustelupalstalle siitä, kuka sen ajaa.
    Tuntuvat pitävän Hemi vehkeitä kovina kanditaatteina :wink:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos en ihan väärin muista, niin Joelin 67 GTX:ssä ei ole alkuunkaan G- levyiset renkaat. Ei 67 autoa ole sellaisilla renkailla saanut, vaan ne on huomattavasti kapeemmat.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    buick miehet ei taida jaksaa enään innostua Hemien pieksimiseen kun eivät ole keskustelussa ykkös-suosikkeja....mutta ovatkohan kaikessa hiljaisuudessaan haastajina...
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Peiseler oli niin Car Lifella kuin TM:llä jo 1970 kuten myös Motor Trendillä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-04-06 12:32 ]</font>
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    On ja sitten myös erinäisiä kirjoja muskelijenkeistä yhden hyllyllisen verran...
    (muija kyllä sanoo että yhden huoneen verran)
     
  11. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    PHR artikkelissa autossa oli F70-14 renkaat, ne ovat ilmeisesti myöhemmin vaihdettu G70-14:iin. Tämä tieto Joelilta itseltään.
    Nyt kun mainitsit tuosta alkuperäiskoosta niin GTX:ssä oli vakiona 7.75-14 renkaat. En tiedä saiko 8.25-14 optiona. Varmaa on kuitnkin että G70-14 on kyllä leveämpi. Täytyypä ottaa selvää.
     
  12. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    PHR artikkelissa autossa oli F70-14 renkaat, ne ovat ilmeisesti myöhemmin vaihdettu G70-14:iin. Tämä tieto Joelilta itseltään.
    Nyt kun mainitsit tuosta alkuperäiskoosta niin GTX:ssä oli vakiona 7.75-14 renkaat. En tiedä saiko 8.25-14 optiona. Varmaa on kuitnkin että G70-14 on kyllä leveämpi. Täytyypä ottaa selvää.
     
  13. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    [/quote]
    buick miehet ei taida jaksaa enään innostua Hemien pieksimiseen kun eivät ole keskustelussa ykkös-suosikkeja....mutta ovatkohan kaikessa hiljaisuudessaan haastajina...
    [/quote]

    Vai ei Buicki tyypit ENÄÄN jaksa innostua....
    Milloinkahan ovat innostuneet ??
    Ei ole meinaan vielä järjestetty FAST skabaa, jossa Buicki olis voittanut......
    Ja kyllä noita GSX:iä mukana on...
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    buick miehet ei taida jaksaa enään innostua Hemien pieksimiseen kun eivät ole keskustelussa ykkös-suosikkeja....mutta ovatkohan kaikessa hiljaisuudessaan haastajina...
    [/quote]

    Vai ei Buicki tyypit ENÄÄN jaksa innostua....
    Milloinkahan ovat innostuneet ??
    Ei ole meinaan vielä järjestetty FAST skabaa, jossa Buicki olis voittanut......
    Ja kyllä noita GSX:iä mukana on...


    [/quote]

    GSX ei vaan ole nopein vaihtoehto :smile:

    GS STG 2 on... ja ne ei tosiaan jaksa innostua (enään).
    Onhan näitä Hemi vs GS shoot-outeja ollut ja viimeksi jäi järjestämättä kun Hemejä ei tullut paikalle :smile:
    Siihen riitti ihan STG1 set...vm -70

    GSX kun oli vain varustepaketti.
     
  15. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Jep,
    olet aivan oikeassa !
    Kun valitaan sopiva Buicki ja sopiva Hemi Mopar, niin kyllä Buicki toki voi voittaa.

    Valitaan kolmella pytyllä toimiva GS I,II tai vaikka VII, niin muijan Carina pesee sen.

    Fast skaboissa on kyse vapaasta kilpailusta, eikä jonkun valitsemista kahdesta autosta.
    Niissä GS Buickit eivät ole pärjänneet....
     

Kerro tästä muillekin!