Dodge Charger R/T 1969 440cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja Charger´69, 5.5.2010.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No niin, vihdoin ja viimein se Chargeri rantautui Suomeen kaikkien viivytysten jälkeen reilu viikko sitten. En ala siitä varmaankaan tänne kirjottelee mitään ihmeellistä mutta laitan linkin tuonne jenkki Charger forumille mistä voi käydä autosta lukemassa jos se sattuu kiinnostamaan, huonolla lontoolla kirjotettua tarinaa siis 8)

    http://www.dodgecharger.com/forum/index ... 709.0.html


    Chargerihan on lyhyesti kerrottuna R/T klooni ja entisöimätön. Maalattu on tietenkin joskus 10-15 vuotta sitten ja tekniikka laiteltu kuten sisustakin aika vasta, mutta alkuperäiset pellit pitäisi olla ja siltä kovasti vaikuttaakin ja on tää on vissii ollu aika hyvällä pidolla kerran tuntuu olevan varsin asiallisessa kunnossa. Tekniikkana lievästi piristetty 440cid Magnum + 727. Ja ovissa typerät Hemi-lätkät vaikka autossa ei mitään Hemiä olekaan, niistä pitänee hankkiutua eroon :poff:


    Sen verran osiakin tarvittas tässä vaiheessa, että tarvis sinne tankkiin sen hässäkän mihin tulee bensan lähtö- ja paluuletkut ja bensatankin anturi. Siinä nimittäin se paksumpi eli bensan lähtöputki pikkusen "elää", eli taitaa olla aavistuksen murtunu siitä juuresta ja saattaa vaikka tipan tai kaks joskus vuotaa bensaakin. Eilen sitä tutkiskelin, kaippa sen kuuluu olla kiinteästi siinä pyöreässä lätkässä kiinni kuten sen paluuputkenkin, tuo kuitenki heiluu millin suuntaansa :eek: Joten semmonen olis haussa, ei muuten uskalla tankkia kovin täytellä ettei ala valumaan siitä liitoksesta maahan kalliit bensat :poff: Niin ja samalla se lukitusrengas siihen hässäkkään vois tulla mukana kun ei sekään niin hyvässä hapessa ollut ku oli vähän vääntynyt suuntaan jos toiseen. Tarjoa jos sulla on nämä tai vihjaise jos tiedät mistä saisi :rotfl:
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onnea hankinnata. HIENO peli!!

    Sitä tankin lähtöä ei kannata kyllä käytettynä ostaa. Itse tilaan paljon kamaa Hoover Auo Partsista, joissa hyvin tavaraa hyllyssä ja nopeat sekä edulliset rahdit. Tossa yks malli paksummalla lähdöllä.

    http://www.hooverautoparts.com/products ... %20114.php

    Ovien HEMI -lätkille on toinenkin vaihtoehto kuin niiden poistaminen. Osta siihen HEIMO! ;)
     
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kiitos kiitos 8)

    No eipä kannata käytettyä hankkia, aika halpa tuolla, kiitos linkistä! :wink: Oliskohan noita jollaki Suomessa hyllyssä uusia? Sais vähä nopeampaa niin sais yhen huolenaiheen taas pois mielestä :wink:

    Joo tiiän tuon toisen vaihtoehon Hemi-lätkien suhteen mutta se mahtaa olla pikkusen tyyriimpi vaihtoehto kuitenkin :rotfl: :poff:
     
  4. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mutta rahaha on jo niiiin vanaha keksinto että sitä pitäs ollla jo kaikilla :eek:
    määkin jumpannu ton wedgen tulppien kans nyt keväällä ja on kolomannet tulupat menossa
    niin ei kiitos ennää pittää löytää helepompi vaihtoehto =hemi :rotfl:
     
  5. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Onnea vaan hämeestäkin, mä voisin ostaa sulta ne hemin merkit veks, jos joutaa, kun on nyt sitten se hemppa/manuaali jo tekeillä tohon -69 chargeriin.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mikä jumppauttaa tulpissa?
     
  7. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    liian pitkät ottaa tulpanhattu pakosarjaan kiinni ja sulaa nyt on sitten Accelin 416S pätkät jotka mahtuu just ja just kun ovat noin 2 milliä lyhemmät kuin Championin ERC12YC joka taas oli 2 milliä lyhyempi kuin vakio mittainen NGK-7938
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei sulla olis korvaavia kylttejä tilalle, esim. joku R/T tai 440..? :rotfl: Tietenki väliin pitäs saada kymppitonni ku sen verranhan se on erotus aina noissa HEMI osissa :lol: :poff:

    Pitäs muutenki kattoa miten ne on kiinni, ilmeisesti jollakin teipillä ja jos ne tuntuu olevan kovin tiukassa niin ei uskalla repiä ettei tuu isompi vahinko ku hyöty :oops:
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    Onneksi olkoon hankinnasta, mopareita ei ole koskaan liikaa :D 8)


    Mistä olet tuon autonosturin hankkinut?? melko kiinnostava kapine..
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kiitos kiitos :rotfl:

    Täältä: http://www.nettikone.com/827589

    Onko niitä muitaki kauppapaikkoja ko nettiautot ja nettikoneet jne jne :rotfl: :rotfl:
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Löytyhän tuo oikeanlainen Summitiltakin, tilasin samalla sieltä muutaki romua niin jospa ne tulis tässä parin viikon sisään :)

    Tällanen siis:
    http://www.summitracing.com/parts/RSD-RSU6802/?rtype=10

    Mulla piti olla tuo 3/8 tuuman lähdöllä oleva malli, niitä näytti olevan kolmea eri kokoa tuolla lähtöputkella :odroll:
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nähty livenä tänään Oulun ACS:ssa. Hieno kuin mikä!
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Chargerillepa ei oo muuta juuri tehty ku viime kesänä tuli ajettua se reilu 2000km ihan tuollasta kaupunkipyörittelyä ja nyt säilytetty lämpysessä tallissa talvella. Viimesellä reissulla syksyllä alko mittaristosta kuuluu jonkinlaista kitinää, pitänee tarkistaa ettei vaijeri oo löysällä tai sitte saattaa nopeusmittari olla sanomassa sopimustaan irti.

    Sen verran oon saanu talven aikana aikaseksi että viime perjantaina pesin Chargerin pölyistä ja eilen vahasin sen vanteita myöten :poff: Tulipa komia.... :rotfl:

    Niin ja asiaan: jos jollakulla tarvetta noille HEMI-lätkille mitkä ton ovissa on niin vois laittaa ilimotusta, nuo kai joutas myydä/vaihtaa heti ku saan jostaki sopivammat tilalle.

    Ei kellään ois mitään vaihtoehto lätkiä oviin hyllyssä tai halua vaihtaa noihin HEMI-lätkiin? Jos ei löyty keltään lähiaikoina niin pitänee tilata jenkkilästä siihen jotku autoon vähemmän "valehtelevat lätkät" :poff:

    Sitte jos jollaki ois 295/50-15 rattaat ylimääräsenä (oltava valkoset tekstit kylessä) ja joku vähä parempi aluimari ku tuo vakio 440cid Magnumin päällä oleva rautamöhkäle niin kiinnostas kanssa. Ja ajatuksetkin mikä vois olla hyvä aluimari tuohon hengityksen parantamismielessä niin otetaan vastaan. Kone siis 440cid Magnum vm. -69, Magnumin pakosarjoilla, tietojen mukaan jollaki vähä kireämmällä nokkakepillä ja Holleyn Street Avenger 670cfm tuplapumpulla.

    Ei nyt mitää ihmeempää virittelyä varmaan tuu alettua harrastaa VIELÄ ainakaan mutta ei tuo haittais jos nyt ens kesänä sais menemään 13 alkavia lukuja :wink: Vois kai se osaavissa käsissä mennä jo nytki, tiedäpä tuota, mutta ei itellä ainakaan onnistunu vielä ku pari rykäsyä tuli syksyllä otettua, eli ku ei ossaa niin pittää korvata se taito teholla :poff:
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla ois kyllä ylimääräset BFG 295/5-15 renkaat.tosin toinen on vielä jenkeissä,mutta voisin ehkä myydä ku kerran menis oikiaan autoon. :rotfl:
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Holleyn street avenger ei vissiin taida olla tuplapumppu? Itelläkin oli joskus moinen eikä ollut.

    http://www.holley.com/types/Street%20Avenger.asp

    Vacuum secondary kaikissa

    Imusarjaksi sopisi tommoseen varmasti melko hyvin ihan Edlbrckin performer RPM. Ei tuu vielä kauheita korkeusongelmia ja on tossakin potentiaalia; moni muu osa sieltä kokonaisuudesta tod.näk. loppuu ennen kesken. Ei ole edes kallis uutenakaan.

    Tietty auttais paljon kun tietäis tarkemmin mitä hiluja sielä on, nokka, ruttu, kannet.
     
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Täh, toinen jenkeissä? :rotfl: Miten sää sen sinne oot saanu? Onko ne valkotekstiset ja paljon pintaa ja mitäpä pitäsit hintana?
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo sori sekoilin väsyksissäni, ei se tosiaan mikään tuplapumppu oo :oops:

    Kone on siis just sellanen ku -69 vuosimallin Magnum on ollu puristuksineen kaikkineen, vain nokka kuuleman mukaan joku vähä kireämpi ja kaasari vaihdettu tuohon Holleyn 670cfm street avengeriin. Tais olla tarkemmin -69 vuosimallin Monacosta joku "police" versio tuo kone, tarkottaako tuo police versio sitte vaan tuota Magnumia suomeksi, en tiiä ku en oo asiaan perehtyny. Ja piruko sen 42 vuotta vanhasta koneesta oikeasti enää kukaan tietää mitä se on syöny, mutta tää tieto on vaan se mitä mulle on ostohetkellä kerrottu :rotfl:
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    toisella puolella valkoset tekstit.noon uudet,siksi toinen vielä usa,tiedän tarkan hinnan kunhan se toinen tulee,mutta noin 300e pari
     
  20. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    mulle noi kummit kelpais,jos toi -69 ei niitä ota....
     

Kerro tästä muillekin!