Dodge Coronet -68 "Mullet Shaker"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuTi-racing, 4.3.2013.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Joo vitsinä tota tuomarijuttua tosiaan heitin, ei mua ne silleen hirveesti "pelota".

    Ei ole ikinä tullut mihinkää näyttelyyn osallistutta autontuojan ominaisuudessa, joten empä itseasiassa ollut ajatellutkaan koko hommaa ennen tuota Pepen kysymystä. Voishan tota johonkin pikkunäyttelyyn vaikka tarjotakin, sitten joskus kun valmistuu.
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pikkunäyttelyt ne vasta kovia koitoksia onkin. Siellä on paikalla kaikkien alojen asiantuntijat. Itse sain Barracudan nippuun 2010 ja ainoa näyttely jossa olen sen kanssa käynyt on kotikylän show. Ei arvele kauemmaksi lähteä.

    Hieno pirssi tulossa. Sulla kun on virtaa ja taitoa niin ota maalipinnasta ruiskutuskuvio pois. Kova, mutta palkitseva homma joka ei maksa oikeastaan muuta kuin työn ja vähän tarvikkeita.
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ai niin, nuo maalikylien (a)siantuntiat. Nuo proten proot :rotfl:
     
  4. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jaahas taas kuukaus kulunut + kesä puskee päälle ja vehkeet levällään.

    No tänään sitten sain koneen tulille ja mitään ihmeellistä ei tullut eteen. Kone heräs käyntiin ensi startilla hipasusta ja nokan sisäänajon jälkeen hätyytin rouvan kuvaamaan todistusaineistoa.

    http://youtu.be/CH411ixcGH4

    Video on vähän rupu laatuista, kun kännykkä pakkaili sitä lähetettäessä s-postiin.

    Kone on 318, jossa KB:n ne patilliset hypereunukit hippa vajaan 10 puristuksilla, 340 nokka, 360 tolskautut kannet, performeri ja 600 holley.

    Sitten keulapeltien kimppuun.. Lekaa, hitsipilliä, pakkelia, maaleja jne. jne. Siinäpä sitä reseptiä seuraavien viikkojen vapaa-ajalle.
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    nättiä videopätkää ja hyvin jytisöö.
    Mitä tuollaisella paketilla on noin hevosvoimia?
     
  6. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Oisko luokkaa 230-250hp.

    230 tuosta koneesta jarrutettiin takarengastehoa vähän eri nokalla ja kansilla. Koneen jatkona oli lukkoturbiiniloota, niin turbiini ei "sotkenut" vääntökäyrää. Dynolla ei ollut ennen jarrutettu automaattiautoa, joten softan toimivuudesta automaatin tehohäviöön ei ollut varmuutta, niin vedot tehtiin ilman mitään korjauskertoimia/moottoritehon laskemisia.

    Tuo kone on vaan väliaikainen ratkaisu tohon autoon ja sehän on vähän niin kuin vakio 340, jossa on hipsun pienenpi poraus.
     
  7. pete78

    pete78 Gearhead

    hyvältä kuulostaa, onko mitkä pöntöt välissä?
     
  8. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ääni särkyy videolla aika paljon ja sellainen "bassomaisempi" on luonnossa. pöntöt on motonet halpikset

    http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-8402

    Putkina alussa 2" x-putkella ja ennen vaimentimia kasvatetaan putket 60mm:ksi, jollaisina menee loppuun asti.
     
  9. pete78

    pete78 Gearhead

    mulla on kanssa halpis flowtech raptorit, peltisarjat ja 2.25" H-putkella putkitus. ite oon ääniin tyytyväinen...murahtaa melko mukavasti ja on tyhjäkäynnillä matalan kuulonen. Meinasin eka että olis laittanu afterburnerit mutta ne on vissiin aika peltisen kuuloset nii hommasin raptorit ja hyvältä kuulostaa. pitää jossain kohtaa vähän saundivideoo laittaa tohon omaan projektiin.
     
  10. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Taunus jo bongattu..Mullet Shakeria ei vielä
     
  11. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Tuota takatukkalaitetta joutuu vielä bongailemaan tallissa, mutta jos joskus liikuskelet uittolenkillä ja satun pöyrimään tallilla / pihassa, niin saap tulla tuotakin bongailemaan.
     
  12. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Juu pidetään mielessä!
     
  13. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Tännään ensimetrit ajettu.

    http://youtu.be/bBZrKo_IzPI

    Jotenni ei onnaa noiden videoiden laittaminen tänne interweppiin, kun tuloo vain tollasta pikselimössöä noistakin. No eniweis.

    Jarruissa aikalailla ilmaa, kun olen vain isolla ruutalla imassut nipan kautta enimmät pois, mutta muuten vielä ilmaamati. Äkikseltään muuten ei mitään ihmeempää ilmennyt noinkin valtaisan ajelun tuloksena.

    Akkutelineen nusasin dusterista ja muutaman pikkumodauksen jälkeen istuu konehuoneeseen kuin b-bodyn omakin.

    Sitten vielä viilistelykuva.

    [​IMG]

    Konepellin hiasin jo kirkkaalle ja happo + filleri on pinnassa

    [​IMG]

    Jatkuu....
     
  14. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Pari kuukautta kulunu, juhannusajelut suoritin polkupyörällä ja muuta joutavaa. Coronet valmistuu pikkuhiljaa ja on jo viittä vaille.

    Viittä vaille tarkoittaa tässä tapauksessa:

    - Penkit verhoilla orgis systeemeillä (Eteen löytyy jo päälinen, taakse tilauksessa)
    - Eteen H4 tuikut ja pienet kytkentä muutokset katsurin iloksi (vai vieläkö ne vaatii ne parkit kokoajan palavaksi umpioihin?). Niin ja releet lisään valoille.
    - Lattimatto. Tulee näppärästi käytävämatosta.
    - Jotain jarrujen ilmailuja ja muuta hämmästelyä ja tarkastuksia, jottei ole tullut tehtä mitään ihmeellistä tai mitään pultteja ole auki/kiristämäti.
    - Noita 70-80's "kisatekstejä" ja yms. hengen mukaisia tarroja liimailla lissee
    - Sitten leimailut ja pitänee ruveta kasvattamaan takatukkaa.


    Muutamat kuvat mitä on parin kuukauden aikanu tullut tuusattua.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kommeeta! Mistä puskurit?
     
  16. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Puskurit löyty selleen jännästi ikään kuin kiertotietä täältä od:n kautta. Eli ostin täällä olleesta ilmoituksesta etusohvan uuden päällisen ja samalla tuli puhetta, että hällä olisi jäämässä ylimääräiseksi noi puskurit. Ovat käytetyt ja sellaiset ihan ok:t käyttökuntoiset. Kiitokset niistä vielä vantaan suuntaan.

    Sisustan kans vetäsin nyt silleen ässän hihasta ja aluksi tuleekin vähän erillainen setuppi kuin orgis. Mulla on lojunut nyt vuosia dusterista jäänyt sisustus ja tänään asensin sen tähän paikoilleen. Takapenkin päälliset kävi yllättävän hyvin b-bodyn penkin runkoihin vaikka ovatkin noin 5cm leveämmät kuin a-bodyn. Etupenkeiksi tuli amatsonin penkit ja koko komeus on tikattu mustasta ja harmaasta plyysistä. Kuvia tulee vähän myöhemmin.

    Orgis penkit tuusaan sit ens talvena niillä legendaryn mustilla vinyyleillä.
     
  17. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Tämmönen tästä nyt sitten tuli. Toistaiseksi. Vielä muutamia tekstijutskia on tulossa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pieniä ongelmia on ilmennyt testi lenkeillä ja eniten ihmetystä aiheuttaa jarrujen puoltaminen. Kaikki kamat uudet, kengät on oikein päin ja nurkat viistetty ns. itsetehostavalta kulmalta. Ilmaakaan ei ole. Mitäkän sitten keksis seuraavaksi. Perhana.

    Ton kun sais kondikseen niin vois tarjota konttorille.
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    On kyllä todella upeeta jälkee 8)
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hieno peli! Tuossa jarruhommassa voipi olla vaan se että ne hakee vielä ns paikkaansa; käy tekemässä muutama kunnon jarrutus, ei lukkoon asti (riittävän leveällä tiellä :) ) , jospa ne siitä asettuu...sitten vaihtele osia puolelta toiselle..
     
  20. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jep Jep. Jarruihin löyty balanssi kun vaihto rummut puolelta toiselle. Mitään järkevää selitystä tällekkään en keksinyt, mutta samapa tuo, nyt ovat hyvät.

    Tänään sitten coronetti katsastettiin ja autoverotuslippuset jätin tulliin. Ei vikoja löytännä. Nyt on 3kk laput ikkunoissa ja todella hjyvä fiilis 8) noin 150km takana.

    Pikkusäätelyjä kaipaa ja lisää äänenvaimennusta putkiin. Onkohan sitä tulossa vanhaksi, kun mökä tien päällä pännii.

    No eniweis tämä oli sitten tältä erää täsä.
     

Kerro tästä muillekin!