Dodge coronet D500 1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja nimat-13, 5.1.2025.

  1. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Tollanen 315 hemillä ja 4 kurkkusella kaasarilla 4 ovinen niin paljonkohan noita on tehty?Koetin googletella runkonumerolla mut ei mitään tietoa löytynyt.Tää on tuotu suomeen joskus 90 luvun taitteessa ja ollut ajamatta valovuosia,jarrut ja valot ym pientä kävin läpi ja katsastin syksyllä et pääsin kokeileen ja toimi ihan ok ja voimaakin löyty.Mullehan se tuli tavallisena coronettina,sit löyty ne lippumerkit kontista romulaatikosta ja myöhemmin auton mukana tulleet jenkkipaperit niin asia alkoi selvitä.Tai jo jarruhommaa tehdessä aattelin et miten tässä 12 tuuman jarrut kun yleensä 10tai 11."
     
  2. Nyt ollaan jännän äärellä..

    En tiedä vastausta tuotantomääriin, mutta taidan tietää mistä suunnasta apua voisi löytyä. Forwardlook.net foorumilla on useampia ketjuja aiheesta ja siellä mm. tämmöinen ketju, jossa käsitellään moottorin numeroita:

    http://www.forwardlook.net/forums/forums/thread-view.asp?tid=71896&posts=6

    Ja siellä häärää nimimerkki 56D500boy, joka tuntuu olevan perehtynyt asiaan. Tässä hänen lista:

    http://www.forwardlook.net/forums/forums/get-attachment.asp?action=view&attachmentid=228080

    Siellä viimeinen moottorin numero on 7263. Luultavammin autojen valmistusmäärät on vähemmän?
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    D-500 was a performance model Dodge automobile first offered in 1956. The name was also used on a medium-duty Dodge truck in the sixties and seventies....The D-500 originally used only the Coronet 2-door sedan and Royal Lancer hardtop and convertible bodies.
    Pystyykö mallin varmistamaan vin numerosta? Eli runkonumero kertoo sekä korimallin että tuon D-500 mallin että täsmää? Jos ok niin hieno löytö.
    Muuten niillä kontista löytyneillä merkeillä ei ole auton kanssa mitään tekemistä (vrt 61 4dht SS Impala).
     
  4. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Sen olen pystynyt selvittään numeroista et D500,ja sen alkuperäis Dealerin papereissa on et 500nen.Ne merkit oli sen takia jääneet irti kun olivat kiinitystapit katkenneet kun autoa oli maalattu -90 luvun alussa Suomessa,tappien reiät oli vain kone ja takaluukussa.Täytyy nyt kaivella tuo moottorin numero kun pääsen auton luo keväämmällä.Se numero taitaa olla hankalassa paikassa imusarjan alla osittain?
     
  5. Näin minä ymmärsin kanssa tuosta ketjusta. Siinä oli tämä kuva:

    [​IMG]
    Lohkon numero D500-8256. Valmistettu kesäkuussa 1956 taulukon mukaan.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Melkoinen löytö, 4d muskeliauto. Kannattaa yrittää autosta varmistaa vielä että nuo teksteissä mainitut ominaisuudet, järeämmät alustan osat jne on olemassa.
    Varsinkin jos sitä D-500 varustelua ei selviä vin/trim/fender tagista.
     
  8. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    On siinä nuo kaikki tehtaan kamat paikoillaan,ei oo kukaan räplännyt tota.Viimenen huolto kuitti 1988 vuodelta siinä 97tmiles,ja melko pian lähtikin tänne Suomeen ja mun entiselle työnantajalle auto tuli,ja nyt pari vuotta sitten siirtyi mulle.
     
    Ford67 ja Bluestone tykkäävät tästä.
  9. Ford67

    Ford67 Gearhead

    Varsinaisia muskeliautojen esi-isiä parin muun kollegan kanssa! Kulttuuriteko pistää kuntoon:).
     
    LPV tykkää tästä.
  10. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Vähän päivitystä hain tänään tallista dotsin kotia,pelas tietysti hyvin mut turbiinin stefa tiputtaa.Tosta kait saa kätevästi laatikon irti mun muistin mukaan.Ja löytyhän siitä koneesta se numerokin.D500-6608.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Olin jo melkein unohtanut aiheen..:( No kuitenkin oli helppo palata tuohon mun linkin kautta. Moottori numero 6606 on tehty 28-Jun, niin voisi olettaa, että tehty aika lailla samaan aikaan.

    Lähetä sun moottorin numero ja auton malli tuonne Forwardlook.netin sivulle.;)
     
  12. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Joo pitänee varmaan kehittää tunnukset sinne ja laitella tietoja.
     
  13. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Kyllä forwardlookin D500 Boy tietoja tosta löyti ja lisää sen säilyneiden listalle näin käsitin.Kuvia pyyti mutta ei riittänyt älli miten niitä noiden sivulle saa.
     
    MJF tykkää tästä.
  14. En tunne tuon foorumin softaa, kun en ole jäsen siellä. Joillain foorumeilla sen kuvan saa liitettyä foorumin omalla softalla ja joillain tarvitsee linkittää erillisen kuvapalvelun (Imgur jne.) kautta, kuten esim täällä OD:lla.

    Laita tännekin kuvia..;)
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  16. JasuT

    JasuT 2nd gear

    Tuo on kyllä aika uskomaton yksilö, tarina kaikkineen. Se kaikki mitä paperikasasta löytyy, vahvistaa kerrotun. Hienoa sekin että on säilynyt, ja leimakin irtosi suht vähällä vaivalla...

    Jotain puoleensa vetävää oli siinä, kun pikkupakkasessa laittoi käymään, käsittämättömän hitaasti jaksoi kuusivolttinen pyörittää, ja silti ei paljoa tarvinnut houkutella käynnistymistä...

    Kuvien kanssa saatan pystyä auttamaan, eikä uusien kuvien ottaminen sekään mahdotonta olisi, sielläpäin pyörähtäessä...
     
  17. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Joo Jasu tuu kun ehdit ens viikko tai jotain sinnepäin.Pihassa on tilaakin nyt ,muut on pois paitsi se vanha -51 coronetti,kai sekin joutas hävittää.Tai oikeesti noita pitäs paljonkin hävittää jo tässä iässä mutta päätös on vaikea.
     
  18. Tässä on pari esitettä Ebaysta. Eka:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!