Dodge Dart -66 x3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hukka86, 20.5.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Täytyypä askarrella uus merkki kun tartteen sen myöhemmin ruiskuksi muutossa
     
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    https://photos.app.goo.gl/93hLQBLHPGoMkLap6

    vierähtänyt taas aikaa päivittelystä mutta autoa rakenneltu kuvia linkintakana.
    -viimetalvena käytetty läheskokonaan pellillä ja maalattu väliaikaisesti RAL2004 tarkoitus ensitalvena purkaa palasiin ja käydä loppukoriläpi+maalata paremmin.
    -uretaanipuslat alustaan eteen sorvailtu tangosta ja taakse 3D-tulostettu TPU filamentista ainakin vielä kestäneet (ehkä 1000km)

    koitettaas taas osaanko liittää kuvia
    [​IMG]
     
    isalmela, Kustom STW ja esmi tykkäävät tästä.
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    piti välillä koittaa onnistuuko toi kuvien laitto.
    nytten koittanut rakennella tota ruiskuksi alla osalistaa
    -diy-efin UA4C
    -omegan hukkakipinäpuola
    -vectra-a 2.5 sytytyspääte
    -Ford -vr
    -joku volvon kaasuläppä
    -omegan tps,lämpöanturit
    -omegan tk.säädin (vielä tulpattu)
    -flex fuel anturi
    -wide-band.com laajakaista ohjain
    [​IMG]
    [​IMG]

    kylmänä toimii jo muttei pääse ajamaan ja säätämän tolla väliaikaisella pumppu virityksellä kun korkeapaine pumppu rupeaa jumimaan kun menee polttoaine liian kuumaksi eikä jäähdytä tarkoitus oli talven aikaan rakennella omegan bensatankki paikoilleen vaan joutunee jo nytten vaihtelemaan.
    [​IMG]
    tulihan se keväällä rakenneltua mersun syyläri omegan paisarilla kun omasa rupesi vuotamaan ja laturikin vaihtui omegasta (120A) niin ei ole virtaongelmia ruiskun kanssa
    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.8.2022
    LehtinenA, Kustom STW, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Hienoa tekemistä ja pirteä väri:cool:.

    Toi W123:n syyläri näyttää kuin tuohon tehdyltä kuvien perusteella.
     
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Kiitos.
    Yhtään korkeempi syyläri ei sovikkaan kun vesiletkulle joutui tekemään konepeltiin tilaa (täytyy pyöristää ennen maaluuta)
    Lisäsin tohon ruiskun osalistaan sytytyspäätteen jottei kukuun luule omegan puolan sellaista sisältävän
     
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Valmiina vr muuntimella 420eur tuli hintaa tolle kaikkineen posteineen yms.
    Koitin ensin kasata 0.4.3C speeduinon mutta oottanut yli 4kk muutamaa komponenttia
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun samanvuotisessa rakennussarjassa on Bilteman 044 pumpun kopio. Olisko ollut vuodesta 2013 ja koko ajan RE85 ilman poikkeuksia. Sijainti alkuperäisen laturin paikalla välitankin kupeessa. Ei mitään murhetta koko aikana. Nykyisin regupaine on 4 bar, kun meinasi jossakin vaiheessa suuttimista loppua tuotanto kesken. Regulaattori oli aiemmin Boschin kiinteä ja nyt Malpassi, kun piti saada säätää.

    Välitankin täyttää alkuperäinen nokka-akselin käyttämä pumppu ja on ohut paluulinja tankkiin, joten mekaanisella pumpulla riittää koko ajan pumpattavaa. Mekaanisella pumpulla, ihan orkkistyylinen, ei ole ollut mitään etanolia vastaan.
     
  8. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Jep se jäähdyttääkin paluulinjaan koitin vaan kaasaripumppu- haara- ruiskupumppu- suuttimet-regu-takaspumppujen väliin niin ei oikeen kärsi kädellä koskea pumppua ja polttoaine ecun mukaan huitelee 70-80astetta ja on kuumat letkutkin kädellä koitettuna.
    En tiedä miten noi ecut saa ton lämmön mukamas flex anturilta
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Flexfuel-anturi? Se lähettää pulssijonoa jossa pulssinleveys ja pulssien väli on muuttujia. Toinen tieto tuossa modulaatiossa on viinapitoisuus ja toinen sitten lämpötila.

    Mulla on 883/1200/turbo rakennussarjassa pumppu semmosella hullunkierrolla, että ensin tankin bensahanasta letku pumpulle, josta regulaattorille ja regulaattorilta paluulinja t-kappaleella tankilta tulevaan letkuun. Suutinkiskosta ei ole paluulinjaa. Tuossa värkissä Walbron pikkuinen pumppu käy just niin täysillä kun voi ja on ollut siellä vuosia. Joskus pitää kovempaa ääntä ja sitten rauhoittuu. Paikallaan käydessä kierrättää ihan kuin luupissa samaa ainetta pumpun läpi uudestaan ja uudestaan. Pumpun onni on se, että se on ajoviimassa moottorin etupuolella.
     
  10. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tankkikin käyty ja entinen irroitettu
    [​IMG]
    on sen verran leveä toi omegan että joutuu tekemään mutkan runkopalkkiinkin
    [​IMG]
    [​IMG]
    joku edellisistä siirtänyt ton tankkausaukon tonne ylös niin ei aiheuta se sentään ongelmia. pitänee vielä purkaa tosta tankista noita huohotus juttuja pois/yksinkertaisemmaksi.
    en laittas tota jos ei sattuisi olemaan purkuautoa
    [​IMG]
    tossa näkyy leveys ero
     
  11. Mitkä suuttimet sulla tässä on?
     
  12. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Merkittömät 441cc muistaakseni ev1 jotka jäi pieniksi edellisestä harrasteesta
     
  13. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tollanen siitä suunnilleen tulee. loppujen aukkojen kohdalle pultattavat huoltoluukut.
    [​IMG]
    putkenkin kanssatulee ahdasta niin tekiskö suoraan runkopalkin alle ja peltiväliin vai ottaisko lehtijousen välistä ulkopuolelle.

    tullut myös osia osteltua toiseenkin koriin kun sattunut kohdalle
    [​IMG]
    [​IMG]
    318 peräisin vissiinkin ram vanista ja ilmeisestikkin vm -85 valmiiksi purettuna.
    näyttäis ettei tarviis muutakuin laakeroida/rengastaa kun purettu muuten vaan eikä vian takia mukana tuli myös 727 laatikko joka vissiin myös toimiva tiedä sitten.
    tohon koneeseen ois hakusessa peltipakosarjat jos jollain on käytetyt jäänyt nurkkiin pyörimään riittää jos on moottoriin käypäiset muuten voin muokata koria/sarjoja.

    käyttöautokin tuli vaihdettua exploreriin ja mukana tuli varaosa auto niin sen perä 8.8 päätynee tähän projektiin siihen pitäs vaan jostain löytää oikeanpuolen vetoakseli niin sais kavennettua.

    eli jos jollain ylimääräisenä 318 käypäset peltipakosarjat ja/tai explorerin oikea takavetari (27 13/16" 31 spline) niin tarjoa.
    0505749128
    joni hukkanen
     
    Muokattu: 16.8.2022
  14. Olikos tässä ne -302 loppuiset kannet?
     
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

  16. FABO foorumilla niistä on paljon tarinaa..Tässä esim. ketju niiden tunnistamiseen:

    https://www.forabodiesonly.com/mopar/threads/how-to-identify-302-heads.470831/

    Ööö, siis onko sulla tarkoitus laittaa tuommoinen ahdin vai..
     
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

  18. Joudun lainaamaan laatujulkaisu Comoa:

    Wau tuplaveellä! Vautsipa-voutsipa-vötsypä-pimpampom-WAU
     
  19. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]

    [​IMG]
    lopputulos ja tuntuisi toimivan kuhan vielä joutaa säätelemään. nytten bensan lämmöt 15astetta tunninkäyttelyllä paikoillaan tankissa 60L 98:sia.
    [​IMG]
    ei kestänyt TPU:sta tulostettu kaasuläpän putki lämpöä niin joutui tekemään pakoputki mutkasta ja b-paineen säätimeksi vaihtui mallpassi. (tällä hetkellä ei tk säädintä lisätään myöhemmin)
    [​IMG]
    putkellakin kohtuu ahdasta mutta sopii kumminkin.
     
    Ilel83 ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!