Dodge Dart -66 x3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hukka86, 20.5.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Eikös pitäs tulla vapaa 1 jälkeen (luistaa ronskisti) jos rummussa vaan toi aski ei tee mitään vaikka kierrättää 5000rpm
     
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Käyttäytyy siis samoin kuin gm askissa governoirin ratas kappaleina
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    rupeshan se vaihtaa syyllinen tohonkin löytyy peilistä oli lipsahtanut shift kitin mukana tulleista ylimääräisistä jousista yksi 1-2 vaihteen männälle venttiilipöydällä vaan eihän se pidä vaan luistaa ja kahisee moottorijarrussa 2vaihteella pöytä jälleen alas.

    [​IMG]
    ton mukaan 2vaihde käyttäs takarumpua+etu pantaa joten otetaanpas tarkistelun kohteeksi kickdown servo ja panta
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ehkä vähän huonosti koitettu selittää.:oops:
    Mutta se on just noin niinkuin sanoit.
     
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Syyllinenkin löyty etuservon ylemmästä tiivisteestä kadonnut pala ja naarmu pesässä. Pesää hoonattu nyt jarruhoonilla ja tilattu vaihteistokaupasta uusi tiivistesarja. Pääseeköhän toi tekemään niin pitkän liikkeen että osuu kanavaan jos säätö liian löysällä kun oli liian löysällä kun ekan kerran purin rempanjälkeen (noin 4 kierrosta). Säädin nimittäin aikaisemmin laatikko pystyssä
     
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Mittailin tossa niin jos tuo mäntä pääsee tekemään täyden liikkeen niin toi ylin tiivisterengas tippuu kartiolle ja käynee näin.
     
  7. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Tiiviste sarja saapui jo tiistaina ja lauantaina kasaan eikä pidä sarjassa ei ollut kuin lukittuva rengas sen kokoisena joka kuuluu mielestäni sisäänmeno akselille mutta koitin kumminkin. Nyt tilailtu 32x1.5mm männänrenkaita josko laittas 2kpl peräkkäin vaatii vaan uran levennyksen kun on 2.5mm. samaan tilaukseen pistin 31 ja 33mm renkaat josko noista sais tehtyä. Hankalan syvällä se pesä että sais kunnolla mittailtua.
    Paska harrastus
     
  8. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    rupes se mäntä pitämään toi männän ura vaatii täyttöä/levennystä jos noita renkaita käyttää ja renkaat lyhennysta kun pesä 31.7mm (vähän vuotaa vielä isommalta renkaalta release puolelle) paine ilmalla ottaa kumminkin jo vastusta mutta ei toimi niin ei toimi.

    vähän piti motivaatiota taas etsiä ja ootella kiinan paine mittareita.
    [​IMG]
    ei ilmeisesti vuoda mistään kun linja paine pysyy vaikkakin korjaus oppaan mukaan 10psi korkeella (shift kit ja kiinan mittari) ja takaservon paine hivenen alhaalla (eri mittari kiina) mutta toi governoirin paine lie ongelma.
    häntä pois seuraavaksi ja ihmettelemään jos ei muita ideoita tule.
    ps.koitetaan kaikki tutkia laatikko autossa paikoillaan
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    sieltähän se syy löyty taempi tiivisterengas poikki pistetään toisesta askista kokonaan vanhoilla renkailla kun läpi menevä akselikin on parempi kuntoinen
    [​IMG]
    kauheilla urilla toi paikoillaan ollut en kiinnittänyt huomiota kasatessa kun ei tietoa oliko mitä oireita on tossa toisessakin sanomista mutta huomattavasti parempi täytynee jossain vaiheessa tehdä uus tappi
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kuvat hieman epäselviä, mutta mikä sen lootan ongelma nyt tällä hetkellä on?
     
  11. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Juuh vähän huonoja kuvat.
    Ongelma ei sinällään oo muuttunut oikeen miksikään kaikista tekemistäni asioista
    Ekan kerran jälkeen totesin 1 ja pakki toimii hyvin muttei vaihda isompaa olipahan vaihteen valitsin missä vaan sen jälkeen löysin väärän jousen 1/2venttiililtä tämän vaihdon jälkeen D päällä tuntui ettei 2 vaihde pidä ja moottorijarru katosi kovemmassa nopeudessa D vaihteella (pakko 1 moottorijarruttaa).
    Kickdown servon ylempirengas oli poikki tämän kun sai pitämään niin taas koe ajolle mutta ei vaikutusta ja toimii samoin.
    Sitten paineiden mittaus ja muut näyttäs olevan kohtuu ok mutta governoorin paine 0psi olipahan nopeus mitä vaan renkaat ilmassa
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jos vain pakko ykkönen ja pakki (= takapanta käytössä) toimii ja muilla ei niin silloin vapaakytkin ei jostain syystä pidä. Govenor eli keskipakosäätimen paine pitäisi kasvaa vaihteiston ulostuloakselin = kardaanin pyörimisnopeuden mukaan, vastaa n. 1PSI per 1 maili tunnissa.
     
  13. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Siis toi kulkee myös D:eellä mutta ei vaihda 1vaihteelta niin eikös silloin vapaakytkin toimi
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    juu, sen puolesta ok...kuten jo totesit niin katkennut tiiviste rengas ei anna painetta keskipakosäätimelle eli venttiilistö ei tiedä milloin pitäisi vaihdetta vaihtaa. Itse olen asentaessa o-rengas/kumi/metalli tiivisterenkaat voidellut laakeri vaseliinilla, pysyvät asenettaessa hyvin ehjinä paikoillaa.
     
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    vaihdettu tiivisteet ja paine ei edelleenkään nousut kuin 7psi (100km/h) governoorilla sen jälkeen vielä toinen governoori vanhoilla tiivisteillä eikä vaikutusta.
    voisko manual valve tehdä kiusaa kohta ajellaan taas manuaalilla
     
  16. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    nytten ajeltu muutama viikko pakolliset ajot manuaalina ja kun otti ajoon niin lämmityslaitteen kenno päätti ruveta vuotamaan.
    [​IMG]
    rockautolta uusi kenno (vähän talon ikkuna/ovitiivistettä) viikonloppuna paikoilleen selvisi samalla miksi ei puhallin ollut kovinkaan tehokas kun tausta levy oli päässyt maatumaan osittain (jotain kovalevyä) vuosien varrella tilalle tulostelin uuden 2mm tpu muovista
    jospa nytten pysyisi vänkärin kengät kuivempana ainakin glykoolista vettähän toi näyttäs vieläkin vuotavan.

    edelleen tota vaivaa nyykkääminen (menee laihalle) tyhjäkäynniltä polkastessa ja uutena vaivana matalilla kierroksilla laiha piikki joka ei näy lokissa missään muussa kuin seoksissa.
    oiskohan jäänyt imusarjan/tiivisteen/kannen väliin rappu johon keräisi polttoainetta joskus sain vähän samallaisia oireita kawasakiin kun rakentelin putkesta ja letkuista kurkut (korjautui kun viisti putkien sisä pinnat 3mm alumiini putkea).

    kahtelin viimekesäisiä e85 korjaimia 40% lisää vaatinut bensaan nähen ei kovin kannattavaa vaatisi varmaan lisää puristuksia pitäsköhän laskea kantta 3mm (todellinen 2.5mm kun vaihtaa tarvikepahvin)?
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Sehän toimii ainakin paikoillaan käyttäessä booaminen tyhjäkäynniltä katosi (ei mene laihalle mittarin mukaan).
    Imu/pakosarja ei heittänyt kovin pahasti tiívisteeseen vaan kansi heitti paikoittain 5mm osittain suuaukolla olleiden valupurseiden (kauluksen) takia. 3tunnin vingutuksella selvitty tostakin miten toi on voinut joskus edes toimia kohtalaisesti.
    Kansijumppaa tohon pitäs tehdä kun meinaa tyhjäkäynnillä hieman tuputtaa ja 2pytyn imuvena näytti kuin ois ollut koiran puruleluna myös ohjuripinnalta mitä nyt näki kanavasta kun pyöritteli venttiilin alas liekkö vettä seisonut jossain välin venan päällä
     
    Ilel83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Käyty ajelee ja kulmikkuus toiminnassa katosi toimii pehmeesti niinkuin ruiskun kuuluukin ja sietää jopa laihoja seoksia nykimättä.
    Käy nytten tyhjääkin hyvin vielä ainakin 16afr kun ennen alkoi pätkimään jo 14afr yli mäntäessä.
    Nämä muutokset siis matalilla kierroksilla (alle 2000rpm) korkeilla kierroksilla ei juurikaan vaikutusta seoksiin.
    Sama vaikutus ois mahtanut tulla jo kaasarina
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    taas löyty intoo/aikaa tällekkin 904:selle ainut mitä löysin niin etummaisen kytkimen ulompi huulitiiviste kappaleina en kyllä ymmärrä miten vaikuttaa vai vaikuttaako edes governootin paineeseen kun linja paineet yms. kunnossa.
    pitänee laittaa tohon 4:net levytkin (tuli korjaussarjassa) pakkoihin kun alkujaan 3 levynen niin kannattaakohan sorvailla päällys kiekoista ja aluslevyistä/männästä vai sokka urista käytössä vain sorvi
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Simo Nastolasta teki mun 904:ään vahvistuksina mm 5:n ja 4:n levyn kytkinpakat. Sanoi hakeneensa jotkut muut rummut niihin, ettei sinne jää ylimääräistä lukkorenkaan uraa. Semmosiin levyt kuulemma joskus takertelee.

    Voisko siitä päätellä jotakin, miten nuo kannattaa tehdä?
     

Kerro tästä muillekin!