Dodge Dart -66 x3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hukka86, 20.5.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Juuh rummut vois vaihtaa tai ohuemmat levyt tai tf8 kokonaisuudessaan noihin slantin kuoriin.
    No joo tarkoitus mennä noilla mitä on sulla todennäköisesti tf8 (kasikoneisen) rummut
     
  2. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Rupeshan se 904:nen löytämään kaikki pykälät kun vaihto kuoret (neljännen kerran kesän aikana vaihdettu manuaali-automaatti). Tulin siihen tulokseen että kickdown servon pesä väljä noissa toisissa.
    Vielä jäi kickdown vaijerin kanssa pikku touhua menee mutkalle kaasunpuolelta jos nopeeta löysää kaasun niin täytynee viritellä laatikon luo jousi.
    Vielä täytyisi poistaa ratti karahka ja kytkin vivut.
    Noi väljät kuoret saa todennäköisesti luovuttaa kiinnitys pintansa jossain vaiheessa opelin ar35 (gm 4l30e) laatikolle niin sais ylivaihde laatikon
     
    isalmela, Kustom STW ja MJF tykkäävät tästä.
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  4. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    tällekkään oo ihmeempiä tehnyt talvenaikaan[​IMG]
    takavaimentimeksi lisätty 1kpl läpivirtaus vaimennin josko vaikuttais matkaajossa sisä meluun nyt siis 2kpl erillaisia läpivirtausvaimentimia putkistossa
    [​IMG]
    [​IMG]
    tuli kasailtua speeduinon 0.4.3c levy kun oli komponentit hyllyssä ja aikaa mutta ei vaan toimi en osaa ottaa häiriöitä flex anturille ja ULN toimii oudosti jatketaan taas joskus kun sattuu olemaan tylsää
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    samalla ecun siirto väljempään paikkaan jatkojohdotuksella ja paneeliin tuotu UA4C:een resetlock napille niin ei boksi resetoi jos yhteyspätkii ja saa päivitettyä boksin helposti (usb johto vedetty kojetaulun alle)
    [​IMG]
    samalla UA4C sai HC-05 bluetooth moduulin niin hoituupahan säätökin langattomasti
     
    LPV tykkää tästä.
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    viimekesänä löyty laatikko jumpissa pari reikää eikä sillon ollut oikeen kiinnostusta mutta nyt oli joutilasta aikaa ja tekemisen puute
    [​IMG]
    [​IMG]
    kahtapuolen vaihteiston tuen alla niin pitihän nekin korjata
    [​IMG]
    uutta peltiä hieman ja kotelosuojaa + kotelosuoja/massa seosta niin menenee taas jonkin aikaa
     
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    tääkin otettu pitkänäperjantaina ajoon ja haettu 100km päästä laskettu kansi (-3mm).
    vertailin tota tohon toiseen irtokanteen niin tosta on ehken joku jo aikaisemmin ottanut 0.5mm pois ja minä halusin 3mm pois että nyt on ehken 3.5mm pois kaikkiaan
    [​IMG]
    venttiilit läpätty ja tiiveystestiä atf:ällä ilman jousia (vielä ostoslistalla) mittailin palotiloja niin sain 40cc jolloin pitäs tulla 9.91 puristussuhteeksi laskettuna netistä löytyneillä tiedoilla
    bore 3.4"
    stroke 4.125"
    gasket thick. 0.037"
    gasket bore 3.5"
    desk height 0.155"

    paljonhan ois hyvät jousipaineet tehasmanuuali antaa
    kiinni 49-57 lbs
    auki 137-150 lbs
    vai shimmaisko rockauton listalta jouset vaan kiinni paineen mukaan yläpäähän
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Minkälainen nokka sulle tulee? Pikkulohkon jousien asennuskorkeudet on aika lähelle. Miedommille nokille 318 jouset ja vähän reilummille 340 jouset. 340 oon itte laittanut, ei maksa paljoa rokkiautossa
     
  8. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Nuita 318 jousia se rockauto näkyy tarjoovan slantin allakin nyt ainakin pysyy vakio nokka
    Tai no oletettavasti vakio paikoillaan mistä noista tietää mitä sinne on eksynyt
     
  9. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tuli rockautolta SBI (160-1122) jousia hommattua ja pitihän niitä mittailla ja vertailla keskenään 4kpl mittailin ja sain samoja tuloksia kaikista
    47mm-21kg
    45mm-28kg
    43mm-38kg
    40mm-51kg
    38mm-60kg
    36mm-68kg
    34mm-76kg
    32mm-85kg
    30mm-96kg
    28mm-108kg
    ja eikun jouset paikoilleen mutta kun asennus mitat heittelee 43mm-45mm (28kg-38kg seetipaine) kun venttiilit uponneet kanteen pitänee hieman lähemmäs shimmailla kaikki tota 43mm jos joskus sattuu nokkaa vaihtamaan rajumpaan muuten noi jäis alkuperäisten toleranssien yläpäähän noikin löysimmälle jäävät.
    jottei ois elämä niin tylsää niin peräkin yritti jumiin toissa perjantaina pitänee sekin vaihtaa kuhan hommailen uudet stefat
     
  10. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    jooo tuli se kansi vaihdeltua nytten ruttua 9.35 kun ennen 7.97 ja tuntuu paremmalta toimii ja kukkuu paremmin viinasta ei vielä tiedä ennen kuin saa kartat 5500rpm asti säädeltyä.
    tussilla kahtelin tönäreiden mittoja niin omaan silmään ihan toimivat edelleen.
    tää näkyy olevan joskus porattu kun tönäri näyttää 3.45" poraukseksi männät on (vaan) 0.195 lohkon alapuolella
    [​IMG]
    perän kimpussa. tossa lie syy miks ravistaa välillä kiihdytyksen jälkeen/kiihdyttäessä
    [​IMG]
    [​IMG]
    lautaspyörän kierteet oli näköjään vääränkätiset. se olikin pyöränlaakeri vasemmalla joka meni jumiin aikaisemmin mutta vaihdetaan nyt perä kun tossa laakerit loppu ja kuvio väärin. jospa loppus volinat. tiedä kyllä mitä ne toiset perät on mutta kokeillaan
     
    Arkkumies ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  11. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ainiin unohtu mainita että speeduino siirretty takas hansikaslokerontaakse takakontista kun ottaa jostain häiriöitä
     
  12. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    taas säädelty ja vieläkin se vaatii +40% viinalle että siinä mielessä ei toivottua tulosta ollut puristusten nostolla mutta lähtee käyntiin huomattavasti paremmin kylmänä.
    peräkin sattu sitten tiheempi kun kierrokset nousi 100km/h 3000rpm:stä 3400rpm:ään unohtu kattoo välitys kun oli levällään (sama pää kesät talvet) noo katotaan jossain välin toinenkin perä missä kunnossa ja millä välityksellä. tämä on ainakin hiljanen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    ensi apuna isompia takasia 205/70 r14 (ennen 185/65 r14) noilla tippu sen 300rpm
    [​IMG]
    ja jottei kaikki menis ongelmitta niin startti rupes jäämään päälle. eka virtalukko vaihtoon (kiinan yleismalli) ja rele ei vaikutusta sitten ite syyllisen kimppuun eikä purkaudu ehjänä.
    [​IMG]
    uus tilaukseen ja entiselle alapuolelta bräckleania/paineilmaa ja perään moottori öljyä/paineilmaa ja sehän rupes toimimaan ainakin toistaiseksi (viikon nytten)
     
    eeko ja esmi tykkäävät tästä.
  13. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tollanen söpö pikku startti oli tänään ovelle ilmestynyt
    [​IMG]
    ei kun paikoilleen. huomattava ero starttauskierroksissa ja jännitteen kyykkäämisessä uuden eduksi kyseinen yksilö oli WAI Global laatikossa
     
    eeko ja Seevu tykkäävät tästä.
  14. Swinger71

    Swinger71 Double Gearhead

    Ihan on saman näkönen mitä x racerin startti oli aikanaan. Pyöräytti vajaa 14 ruttusen isolohkon käyntiin huoletta monta vuotta. Hintaa oli jotain 120 euroa. Nyt on 350 euron powermaster niin kylmänä kyllä starttaa mutta lämpinä on aina arvoitus.
     
    LPV tykkää tästä.
  15. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    juuh toi starttihan on vissiin sama joissain 80 luvun 318 moteissakin. hinnan takia tuli rockautosta.
    [​IMG]
    perä jäi turhan ylös renkaiden vaihdon takia niin koitin laskea riipukkeilla -30mm jolloin peräkin kääntyi lähemmäs nyt 1 asteenpäässä ennen 2 astetta tämän ansiosta lievä ravistus liikkeelle lähdössä tuntus kadonneen.
    korkeuteen tolla ei ollut vaikutusta mutta yllätykseksi pintakovuus väheni takajousilla nytten sitten huomaa takaiskareiden olevan aika loppu
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toi lämpinä starttaus oli mulla Ponussa murhe. Vaihdoin starttia, suurempaa kuparikaapelia yms. Ei apuja vaikka uuden startin hommasin. Vikana oli sysipaska päävirtakatkaisin. Katkaisin ei sietänyt ajonaikaisia virtoja kun oli ajovaloa yms. Irrotin koko katkaisimen ja suoraan akulta maat moottoriin. Hyvin pyöritti tämän jälkeen oli kone kuuma tai kylmä.
     
    kerkko tykkää tästä.
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    tälle ihmeempiä tehty muuta kuin todettu että perä lopetti joustamisen jonkin ajan kuluttua. iskarit meni yhdeksi puuksi noh uutta rockilta
    [​IMG]
    myös eteen
    [​IMG]
    ajettavuushan muuttu melkoisesti.samalla huomasin ettei lyhennetyt riipukkeet sovikkaan kääntymään joustossa niin joutui hiomaan hieman
    [​IMG]
    muuten haalinut vaan harrastukseen liittyvää työkaluja
    [​IMG]
    suutin testeriä
    [​IMG]
    selvis miks en saanut tasasta tyhjäkäyntiä edelliseen harrasteeseen.
    testi/pesuaineena lasol -60
    [​IMG]
    kiinasta tiggiä (testaamatta)
    [​IMG]
    pöytäsorvia joho rakennella päivitystä taajuusmuunnin ja isompaa pakkaa
     
    Isamu tykkää tästä.
  18. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    rupes keula tuntumaan rauhattomalta niin oli reaktiotangot löystyneet
    [​IMG]
    reikä nippu aluslevyjä ja saksi sokka niin ei toistu
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Noissa tangonpäissä on kumit vakiona. Jos ne vääntää tiukalle ilman, niin varmaan pitkän päälle joku paikka antautuu.
     
  20. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Hyvä kommentti on siellä uretaani puslat välissä. Äskön vielä kattelin niin menee ehken vähän liian tiukalle niin pitänee löysätä aluslevyn verran
     

Kerro tästä muillekin!