Dodge Dart vm.65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ruatikainen, 20.4.2016.

  1. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    vajaa vuosi sitten tuli tällainen projekti pelastettua romutustuomiolta. ja nyt olisi aika antaa dartille uusi elämä.

    Ensin vaikka vähän historiaa miten auto minulle ajautui. muutama vuosi sitten kyselin ja ihmettelin että mikä auto se oikein appiukon naapurin takapihalla nököttää. "joku vanha amerikkalainen siellä on".Auto ei silloin senkummemmin sytyttänyt ennen kuin viime kesänä ajattelin että käynpä kysymässä naapurilta että mitä siellä oikein on ja onko se myynnissä. Ja sieltähän paljastui vähän kesken jäänyt dartti projekti. minä sitten kysymään että mitä se maksaa. "auton tai paperit mistä saa romutuspalkkion" asia oli sillä selvä nuita auton romuja kun oli pihassa jo ennestään oli auto käytännössä ilmainen. Auto kotiin ja tutkimaan mitä se on syönyt.
    Yllättävän hyvin oli auton pohja ja pellit pysyneet kunnossa koska pohja oli maalattu ennen pihalle joutumista siitä se ajatus sitten lähti että tästähän voisi tulla varsin mukava kruisailu peli.
    https://www.dropbox.com/s/yutkl30et5l5stu/20150715_202850.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/q53unsjhb3plpnq/20150718_165008.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/mzg9e75xa5ooc6t/20150718_171720.jpg?dl=0

    Sittenpä ei autolle tapahtunut oikein mitään ennen kuin vasta muutama viikko sitten kun sain vanhan koneen myytyä ja se täytyi nostella konehuoneesta pois.

    Autossahan oli alunperin tietenkin 170 slantti joka sai nyt luvan väistyä 307 tieltä pois nyt varmaan herää kysymys että "miksi" siksi koska autoa ei muutenkaan tule saamaan museokuntoon vähällä niin sama rakentaa siitä itselle vähän mieluisampi. ja poikkeaapahan vähän edes muista.

    https://www.dropbox.com/s/2105gzgtvtukcgp/20160409_123118.jpg?dl=0
    konetta mallattu paikoilleen.

    Alusta päivitystä tulossa ainakin jarrujen osalta tehostin ja 2-piiri jarrut levyt eteen ja taakse.

    Eteen tulee Aspenin jarrut josta tulisikin kysymystä että mitä muutoksia alatukivarteen tarvitsee? aspenin alapallon? yläpään muutokset onkin tiedossa.


    https://www.dropbox.com/s/7c02r6fqq2yiyu0/20150728_194213.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/u9mbgj5xkbumw02/20150728_194156.jpg?dl=0

    Osapuutteita: tuulilasi, takalasi sekä etupuskuri jos ollain käypäisiä nii saa tarjota.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Voevoe tekniikkaa..., no kukin tyylillään. Mul ois ollu 318 porattu lohko, männät ja vieivit, ja varmaan muutki kamat löytyny jolla motin ois saanu. Lisäks motin kiinnikkeet ja pakosarjat löytyy jos joku on korvaamassa kutosta mopsin pikkulohkolla tollasessa.

    Tarvitset '73- '76 mopar A-body alapallot konversioon.
    Mul on etu- ja takalasit Vantaalla jos on kiinnostusta.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Jossain savon suunnilla oli joskus vuosia sitten tommonen dartti oldsin 307:lla.
    Ei muutaku anna mennä vaan että saapi dartin takas radalle.:)
     
    bootsi tykkää tästä.
  4. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Chopattua 64 Darttia viime syksynä ihmettelin. 307 oli nokilla. Kyllä se sinne näköjään kutenjoten istuu.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Juurikin se.
     
  6. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    Voi olla tuo 318 on jokun verran kalliimpi kun tuo nykynen moottori. Toki pääsishän siinä huomattavasti helpommalla.

    Pistän yv:tä laseista
     
  7. juha745

    juha745 Gearhead

    Hieno Dartti! Näitäkään ei joka cruisingissa tunnu nykyään pyörivän.
    Hyvä kuulla, että etupuskuri on etsinnässä. Näyttää aina niin muovisilta sellaset vehkeet, mistä sellanen puuttuu.:rolleyes:
    Niin ja hienon värinenkin vielä!
     
    jpe tykkää tästä.
  8. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    No joo omasta mielestä se puskuri on vähä niinku naisella tissit ulkonäkö seikka jonka toiset vaatiio_O
    väri nyt on ihan ok mutta pinta muistuttaa lähinnä perunapeltoa.

    tänään postimies kantoi uuden jakajan tontille
    [​IMG]

    kerkesin myös käydä sovittelemassa konetta hieman lisää ja voi olla että muutama p##kle pääsee ennen kuin kuskinpuolella on pakosarja paikoillaan..
    [​IMG]

    miten lähellä tulipeltiä näissä yleensä on koneet?
    [​IMG]
    tuossa jakajan ja tulipellin välissä on nyt jotain 5-10cm ei tullu tarkemmin mitattua mut minusta jää vähän liian eteen.. taemmas jos meinaa ottaa pitää kardaanitunnelia ja tulipeltiä puukotta. Laatikko on th350 ja se on nyt samoilla paikkeilla mitä edellinen.
    vähähän tämä semmosta puuhastelua ja askartelua yhdellä kädellä on mutta jospa se siitä kun saap toisenkii käden kuntoon
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mopen pikkulohkon kanssa jakaja on varmaan 5 senttiä tulipellistä, tai alle. Tota earlya kun ei oo saanut kuin pieni kytkimisillä manuaaleilla tai 904 looralla, niin lootatunneli on suht ahdas. Alunperin motin kampuran keskilinja on n. 5.5" K-palkin yläpinnasta ylöspäin ja n. 35 milliä apparin puolella. Pakosarjat noissa on haastavat kaikilla muilla kun kutosilla. Oldsin motti on vielä sen mallinen et vaikeuksia on varmaan tiedossa keskivertoa enempikin, pakokanavat on pitkät ja kohdistuu jo valmiiks alaspäin. Muuten ois fenderwellit tolle luontevin vaihtoehto vaikka mopen pikkulohkoon on kyllä tarjolla alakauttakin meneviä sarjoja, joko osittain (Hooker 1 5/8") tai kokonaan (Doug's D450, "spitfire") Doug'sissakin yks putki kiertää rattiakselin. sit miten tulee startit ja öljyputsarit jne, niin voi olla putkien alasvienti todellakin haastavaa taka-ohjauksen ja vääntösauvojen ansiosta. Monenlaisia "luovia" ratkaisuja noissa on nähty.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mitä lisäarvoa oldsin kone tuo dartille? Vähän sama kuin survoisi bemarin keulalle Volvon vinokoneen vain koska sellainen sattuu löytymään? Jos halpa hinta on kriteeri niin ehkä se iänikuinen sbc sitten.
     
    duster70blower tykkää tästä.
  11. bootsi

    bootsi Gearhead

    Mikäs vika Volvon vinokoneessa on?

    Ja lisäarvo vois olla just se erinlaisuus.
    Dare to be different... ei kai näitä koskaan järkevä ees ala rakenteleen.
     
    juha745 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    Varmaan tuo ihan yhtä paljon lisäarvoa kun nissanin lämmityslaite.. sbc sbm näitäkii kahtelin mutta eipä sattunu sillon olemaan lähiseuduilla saatavilla ja mikäpä sitä estää vaihtamasta konetta vaikka joka vuosi..
     
    wilburi, bootsi ja Herje tykkäävät tästä.
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Juu jokainen tyylillään, näyttää sopivan konehuoneeseen ku sialle rusetti ni helppohan noita on vaihdella vaikka joka vuosi, jatkakaa.
     
    kotr tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei kai tuota konevaihtoehtoa kukaan voi järkevänä pitää, mutta onko harrastaja järkevä?:)
    Itselläkin tulossa SBC -67-Imperialin konehuoneeseen, kun nuo 440:t tuntuu olevan tehty kullasta myyjien mielestä. Eikä suuremmin harmita..:D

    Chevyn kone lojui tyhjänpanttina tallissa, niin mikäs ettei. Saa samalla vaivalla laitettua ylivaihdelootan ja "vähän" muutakin tuohon esihistorialliseen raatoon..o_O Jollekin pyhäinhäväistys ja toiselle ennakkoluulotonta OMAN auton laittelua.

    Propsit ruatikaiselle, vaikken 307:a hirveän korkealle arvostakaan:D Oisin voinu kyllä piruuttaan sellasenkin Imppiin tunkea, jos se olis lojunu tyhjänpanttina..
     
  15. ruatikainen

    ruatikainen 1st gear

    Vähän hiljaista ollut dartti rintamalla mutta sain tänään käytyä koe kasaamassa nuo aspenin jarrut. ylätukivartta muokkasin aspenin pallonivelelle sopivaksi yksi huono kuva:
    [​IMG]
    Konekkin seisoo omilla jaloillaan laatikolle tein kardaanitunnellin lisää tilaa että sai koneen riittävän taakse. seuraavaksi jos nostelis koneen pois ja kopistelis apurungon perän yms. irti hiekkapuhallusta varten
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

Kerro tästä muillekin!