Dodge/Fargo/Desoto Panel ja Station wagonit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja MansenJamppa, 10.11.2005.

  1. rici

    rici 3rd gear

    Mihinkähän päin äänekoskelta meni se Desoto, jota ulosottomies kaupitteli menneenä syksynä .. oiva laite tai soiva...
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

  3. TiM

    TiM 1st gear

  4. JariV

    JariV 2nd gear

    Joo, toihan se.

    Hieno juttu näissä vempeleissä on, että kun ovat olleet työkoneita niin orkkisvinkkelissä on ollut 215 heppaa vakiona ja armeijakäyttöä varten suurin tehdasrengaskoko on ollu 11" levee ja 37" korkee rengas. Vannekokojakin on ollut 16" vakiona ja sit 17,5" ja isoimpina 19,5".
     
  5. soto57

    soto57 1st gear

  6. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

  7. soto57

    soto57 1st gear

    jokos paksukuonot puksuttaa

    ite käynnistelly jo pitäis katsastaa kun kerkeis ja pässi myös kuvia kuva ploki soto 57 ja masennu kuvista
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    muistanko väärin että joku olis ostanut tämän suomeen?? :eek:
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    On jo Suomessa, kaveri osti sen. Ajoin sillä torstaina Kaukokiidon pihalla kaheksikon ja pistin takas parkkiin. Merimatkan jälkeen suoraan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Aivan järkyttävän hieno aikakone!

    Joutu jättämään sen sinne kun tullauspäätös ei kerinnyt tulla, mutta ensi viikolla se haetaan uuteen kotiinsa Vantaalle. Olin siellä itse hakemassa omaa tötteröä (alkuperäinen 1970 Targa Coupe Corvette, 454cid + 4-speed manuaali) ja kun Kiidon jannut mut tuntee niin testasin laitteen ajokunnon kaverini puolesta siinä pihalla.

    Toi on siinä kunnossa että sen voi viedä tullauspäätöksen jälkeen suoraan konttorille ja sen jälkeen vaan ajella. Tulee näillä näkymin säilymään juuri tollasena ja museoleimataan. Tulee näkymään joitakin kertoja tänä kesänä tapahtumissa.
     
  10. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Sen verran pitää päivittää tätä, et ei seiso enää. Ko raato on nykyään täällä Sotkamossa. http://kuvablogi.com/nayta/2787515/

    Jos takaoven aukon mitat jostain sais ja etuoven aukon mitat ja "B-tolppien" etäisyyden toisistaan, niin tota vois alkaa heftailee takaisin ryhtiinsä.

    Umpikylki on kyl nii magee! 8)
     
  11. hara64

    hara64 1st gear

    [quote="Puli-Song"

    Jos takaoven aukon mitat jostain sais ja etuoven aukon mitat ja "B-tolppien" etäisyyden toisistaan, niin tota vois alkaa heftailee takaisin ryhtiinsä.
    [/quote]

    äkkii vois kuvitella että b sarjalaisessa pikkarissa olis samat ovet ja b tolppien etäisyyskin vois olla kanssa sama kuin umpikyljessä.
     
  12. soto57

    soto57 1st gear

    käy mittaamassa mun sotosta luulis olevan samanlainen vm 1957 dawn panel korholanmäellä soittele
     
  13. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mites kauan noi Deliveryn takapäät on olleet samoja. Pick-upin lava (kuulemma) on ollut sama -49->80-luku pienin muutoksin, mutta jos kasaan -50:n korin -57:n mitoilla, niin tuleeko ongelmia esim kattopellin ja tuulilasin tms kanssa? :eek:
     
  14. hara64

    hara64 1st gear

    mä lähtisin kyllä ensin ottaa hytin osalta mitat b-koppasesta pikkarista ja sen jälkeen samat mitat siitä viis seiskasta tai toistepäin.
    jos mitat on samoja niin tod.näköisesti myös kaappien osalta mitat olis samoja viis-kybässä ja -seiskassa.

    hytin osaltahan toi kaappi on varmaan sama pikkarin kanssa :eek:
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Tää härveli näkyy huomenna Helsingin kruisailuissa ainakin kauppatorilla ja kaivarissa.
     
  16. DeSotoFinland

    DeSotoFinland 3rd gear

    De Soto Town Panel D-100 1955
    Laitoin omani nettiautoon. Käykää kattoon ketä kiinnostaa.
     
  17. hara64

    hara64 1st gear

    :odroll: hieno soto sulla :D .

    aika yllättävää että jo viisvitosessa on forfardlook merkki ja vedettävä kahva ovessa.
    olin ollu siinä uskossa että ne on vasta viiskutosessa :eek:
     
  18. DeSotoFinland

    DeSotoFinland 3rd gear

    Tossa on itse asiassa -57 ovet ja ne merkit on -57 mallista kanssa. Tämä autohan aikoinaan innosti Pakilan Pakut nimisen "kerhon" syntymistä. Eli tämä oli ensimmäinen auto mikä kunnostettiin. Ovet olivat kuulema niin huonot, että ne piti vaihtaa ja eräs -57 pick up sai luopua ovistaan. Yhdessä niistä pakilan pakuista taas sitten on mun auton entiset ovet. Niin, etu puskuri on tässä myös uudemmasta mallista. Ja moottorina on alunperin ollut rivikutonen, mutta jo 70 luvulla on vaidettu V8 kuorma-autosta. 318 poly, eli se hulluna vääntävä moottori. Ei tarvi paljon vaihdekeppiin tarttua. 3-lovinen manuaali kun on, niin kolmosella kurvailee hyvin 40 vauhdista ylöspäin. 1 vaihde on synkronoimaton ja välitykseltään lähinnä maastovaihdetta muistuttava. Ei tarvi normaali ajossa kuin kakkosta ja kolmosta.
     
  19. hara64

    hara64 1st gear

    sehän selittääkin mun ihmetyksen :lol:
     
  20. raggar

    raggar 3rd gear

    Äänekoskella edelleen, katsastettuna ja harrastekäytössä:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!