Dodge jarrutehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Tonmar89, 26.4.2019.

  1. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Nyt tartteis jelppiä ton ääspenin jarrutehostajan kanssa pikaisesti. Elikkä edellinen tehostin vaikutti käyntiin ja auton kun sammutti niin kuului pieni suhina polkimen juuresta, ja muutaman pumppauksen jälkeen suhina loppu. Vanhan tehostajan purin irti. Pääsylinteristä käytin männän irti ja putsailin. Laitoin olevinaan ehjän käytetyn tehostajan paikalleen ja löin auton käyntiin niin suhisee välittömästi kun polinta painaa vähänkin ja suhisee niin pitkään kun polinta painaa mutta polin ei kuitenkaan mene pohjaan. Luonnollisesti suhina loppuu kun alipaineletkun nappaa irti. Kokeilin myös entisen tehostajan takaiskuventtiiliä mutta ei mitään eroa. Ja lisäksi halkasin entisen tehostajan ja totesin että kalvo on ainakin täysin ehjä? Ei enää pään rapsuttelu tuota ideoita joten apu olis tarpeen??
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun Ford pickupin tehostin suhisee toisinaan. Mutta kun se toimii muuten, niin en ole tehnyt asialle mitään. Ajossa ei kuule.
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Toimiiko se tehostin silti suhinoista riippumatta? Sinulla varmaankin on vuoto jossain?
     
  4. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Kyllä kai se tavallaan toimii mutta käyntiin vaikuttaa radikaalisti että meinaa melkein sammua.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se ei ole ehjä.
     
  6. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla valiantissa tekee samaa ja syypääkin on selvillä mit osia kun ei saa ni saa nyt kelvata

    Syypää on se tangon päässä oleva kumi joka on koppura eikä sulje enää tiiviisti kun painaa jarrua vaan falskaa välistä
    Tyhjäkäynnillä pahempi ku kierroksilla
     
  7. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Meinaatko sitä kumia mitä vasten tulee pääsylinteri kiinni ja käyttötanko sen läpi? Täytyy kokeilla lyödä tuo entinen tehostaja kasaan ja pehmentää tiivistettä ensin jotenkin.
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Jos irrotit tehostajan tulipellistä, niin katsoitko oliko syöpymää tässä liitoksen kiinnitys kohdassa tehostajassa. Aspenissa vesi ja kosteus, kun pääsee kauan olemaan tuossa tiivisteessä liitoskohdassa, se syövyttää reiän tehostajan peltiin. Yhden tälläisen suhisevan tehostajan vaihdoin missä oli selvä reikä ruostunut taka kiinnityspintaan.
     
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Puran kohta varmaan esille ni laitan kuvan sitten
     
  10. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Laitoin entisen tehostajan kasaan ja tarkistin ensin että kalvo on täysin ehjä ja tiivisteet koin toimiviksi. Noh, auto käyntiin ja suhina oikeestaan sama mitä ennenkin tuolla vanhalla. Sen minkä vaihdoin aikasemmin niin halkasin myös sen ja sen suhinan syyksi selvisi kalvo "lautasen" keskiö oli halki. Mutta edelleen tässä ihmetyttää mikä tuossa vuotaa???
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    En tiedä onko sama rakenne kuin eurooppalaisessa, mutta kalvossa jos on kiinni putki jossa venttiilit, niin se putki pitää tiivistyä sisemmän kuoren reikään jossa se liukuu. Normaalisti siinä takatilassakin on alipaine, joten voi imeä tuota kautta vaikka kalvo olisi ehjä, koska venttiilin kautta alipaine kulkee sinnekin. Ja tietenkin poljinvarressa on venttiilikumit ja lisäksi sylkylle menevän tangon takapäässä. Yleensä jos sylkkytangon tiiviste ei pidä, niin silloin kai tehostin vaan ei toimi. Poljintangon tiivistemöykyn vaikutusta en tiedä, voi kai falskata poljintangon kautta alipainetta jatkuvasti.
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kuva kertoo enemmän.. jos olen oikein ymmärtänyt, kalvossa oleva putki pitää olla tiivis kuoreen. Poljintangossa näkyy tiivisterakenne. Tässä oli poljintanko vääntynyt.

    [​IMG]

    Tuossa pääsylinterille menevä tanko sekä sen perässä oleva kuppi ja tiiviste, jotka tiivistyvät kalvon keskirakenteeseen. Kalvon keskellä pilkistää poljintangon pää.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!